Resident Evil 4 recensioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
"inte orkat" är det dom nya orden för vågar inte? hehe

Ånej, vill man bli skrämd kommer man definivt bli besviken på RE Outbreak, man ser knappt någon skillnad på zombierna och människorna man samarbetar med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vad är freeloader för något då?

Som 2000+ skrev, det är en bootskiva som gör att man kan spela importerade spel.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

en helt vanlig skiva man stoppar i innan man stoppar i spelet? finns att få tag på var? en kompis har GC o han kanske inte vill vänta förlänge:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
en helt vanlig skiva man stoppar i innan man stoppar i spelet? finns att få tag på var? en kompis har GC o han kanske inte vill vänta förlänge:p

http://www.lik-sang.com/info.php?category=81&products_id=1964
http://www.webhallen.com/prod.php?id=13929
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-28-15-freeloader-70-1ik.h...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Varför skulle det vara sämre grafik i PS2 versionen?

1. PS2 presterar sämre än NGC på grafik
2. Det är en portning vilket i princip alltid betyder degradering (eftersom man inte vill lägga ned tid och pengar på en hel riktig remake utan man konverterar bara, eftersom spelet är optimerat för gamecube skulle det sedan behöva sänkas på detaljer och sånt för att funka på ps2 - antagligen skulle många ps2-spel se sämre än ut på kuben om de blev portade på samma sätt) EDIT: Jämför t ex gamecube-versionen av Tales of Symphonia med PS2-versionen. PS2-versionen är läskigt mycket efter, t o m JAG märker det. (och jag är personen som kan råka spela på lite-under-medium-detaljer igenom ett helt spel och sen upptäcka att jag inte körde på high som kompisen fast jag trodde det) Sen lades det ju på ~8sekunders laddningstider på varje strid (~1 sekund på gamecube) vilket knappast gjorde att man blev glad när man råkade gå på en fiende. Som de som spelat spelet vet så är ju striderna extremt snabba och korta - laddningstiden är nästan lika lång som hela striden i vissa tillfällen. Och då har vi inte laddat tillbaka världskartan efteråt... helt klart ett problem med portningen.
3. Det är inte ens teamet bakom RE4 som gör portningen (på så vis kommer de runt kontraktet med "resident evil ska vara kub-exklusivt" med nintendo, liknande hur squareenix gör för att komma ifrån sony till nintendo)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Alltså, varför tusan kör dom med "Golden Eye" stuket i Metroid ?
Störde mig som fan på att man inte kunde sikta med C spaken. Halo hade ju varit ute ett tag när Metroid Prime släpptes så varför tusan hade dom inte sneglat på deras kontroller ?

Det passar helt enkelt inte. Plus att du inte skulle kunna byta beams snabbt då heller, vilket skulle kräva att spelaren gick in i menyer och bajsade hela tiden. Men framför allt så är det nog för att det inte passar - det är inte ett fps-spel, det är ett utforsknings/äventyrsspel i första person-vy.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

holy shit! 9.6 och 10 och 10 i grafik och ljud på gamespot

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Brutalt bra!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fookin tröttsamt med alla dessa exclusive titles. Man kan ju inte sitta med 4 olika spelmaskiner hemma. Suck, dessa Ilandsproblem hoho-jaja.

Permalänk
Medlem

själv lyckades jag ju glömma bort att RE4 stod för dörren och köpte mig tales of symphonia i dagarna istället. kanske lika bra - av någon anledning har jag inte klarat av de tidigare spelen i serien än (ja, jag erkänner att jag är en fegis ).

edit: missade den 3:e sidan och svarade därför på något som redan besvarats.

edit igen: självklart blir jag ju tvungen att skaffa spelet ändå. saknar ju också 3 andra titlar i serien just nu. konstigt hur man prioriterar. kanske tar körkortet innan det blir fler spel?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

sen finns det ju en video recension för er som är insiders på ign

hmm.... freeloader verkar inte finnas i webhallen

måste fixa en innan jag får min re4

nån som vet en bra affär som har freeloader i stockholm?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

som tur är kör jag med amerikansk kub.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

grrr

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
sen finns det ju en video recension för er som är insiders på ign

hmm.... freeloader verkar inte finnas i webhallen

måste fixa en innan jag får min re4

nån som vet en bra affär som har freeloader i stockholm?

www.psxcare.com
Tror dom har Freeloader.

Edit: http://www.webhallen.com/prod.php?id=13929

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

men va tusan en kompis funderar på att köpa usa import RE4 men nu finns den inte längre på webhallen ?

Permalänk
Medlem

Jag blev lite nervös nu...

Citat:

The downside to all of this is that Capcom has forced everything into a letterboxed perspective, presumably to keep the framerate afloat. Resident Evil 4 does not support a true 16x9 anamorphic widescreen mode, which is definitely disappointing since every other aspect of the title exceeds current technology. Rather, it's much more like Ubisoft's Beyond Good & Evil. If you happen to own a widescreen television with a zoom feature, you're still sitting pretty. We played Resident Evil 4 on a 50" plasma using the zoom function and we can verify that it looked phenomenal from beginning to end. However, we understand that some sets on the market automatically force progressive-scan pictures into 16x9, which will simply not work with Resident Evil 4, an unfortunate truth. Gamers with these sets will need to make a decision: forego progressive scan or play in ultra-stretched mode.

Jag har en 32" Widescreen 100hz, pröjjsade fan 10k för den jäveln! Kommer jag bara att kunna spela RE4 i "Ultra streched mode" nu eller vad är det frågan om? Någon som kan förklara lite bättre?

Om Leon kommer vara en tjockis på min TV blir jag ledsen.

Visa signatur

En sjudundrandes sjötunga!

Permalänk
Medlem

om du kan zooma till 16x9 så funkar det men spelet har inte en riktig 16x9 mode.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väl så att spelet skickar ut en 4:3 signal.
I den så visas svarta kanter uppe och nere.
Kan du då zoom:a in så blir du av med dom svarta kanterna så bilder går ut och täcker hela TV:n.
I princip alla wide TV's som säljs klarar detta, dock kan det heta olika.
På min sharp så har jag olika inställningar, där ska jag ta Bio så zoomar den.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl0m
Jag blev lite nervös nu...

Jag har en 32" Widescreen 100hz, pröjjsade fan 10k för den jäveln! Kommer jag bara att kunna spela RE4 i "Ultra streched mode" nu eller vad är det frågan om? Någon som kan förklara lite bättre?

Om Leon kommer vara en tjockis på min TV blir jag ledsen.

Jag har precis samma TV som dig och jag kan lugna dig med att du kan få helbild med zoom. Jag har RE4 demot och det funkar perfekt. Ser inge sämre ut heller.

Ah mitt RE4 håller på att skickas från Play-Aisa. Preparing order står det

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Om ni ska köpa RE4 och freeloader rekomenderar jag www.lik-Sang.com. Spelet är jävligt billigt just nu med tanke på dollarns låga läge, plus att dom har fri frakt över hela världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Jag har precis samma TV som dig och jag kan lugna dig med att du kan få helbild med zoom. Jag har RE4 demot och det funkar perfekt. Ser inge sämre ut heller.

Ah mitt RE4 håller på att skickas från Play-Aisa. Preparing order står det

Hur menar du med zoom?

EDIT: Fattade.

Visa signatur

En sjudundrandes sjötunga!

Permalänk

EbGames har precis skickat mitt Re4 import USA......kommer om 2dagar....jag får gåshud av att bara tänka på det......

plus att DHL som levererar det är snabba......

Visa signatur

vem? | var? | hur? | när? | varför just jag?!

Permalänk
Medlem

tv-spelsbörsen har freeloader för 150kr

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

en gc är ju nästan lika billig som spelet så sluta klaga..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
att tänka sig RE till pc är väl som att tänka sig Doom 3 till konsol?

vilket funkar helt ok för mig
konsol har helt klart bättre stämning, men det funkar

Nu ska du ta det lungt här!
RE2 kom faktiskt till PC! Och det var minst lika kul som till PS

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm är det ett FPS spel eller ser man bakom gubben?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Skämtade du där? Doom 3 ska ju komma till Xbox.

Jag tror nog snarare att spela.
Resident Evil spel finns på PC och det är inte alls lika roligt som med konsol.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per

kolla screens, fråga sen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
kolla screens, fråga sen..

Ja för det går ju "inte" kolla utanför gubben i tex CS iaf!

Idiot, lättare att svara än vara dryg

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

3:dje persons skräckäventyr.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja för det går ju "inte" kolla utanför gubben i tex CS iaf!

Idiot, lättare att svara än vara dryg

eeh nehe? och är du så där otrevlig tänker jag absolut inte svara.