Total Annihilation

Permalänk
Avstängd

Total Annihilation

Total Annihilation var ett av de bästa strategi spelen som kom ut 1997, fin grafik, bra story, jätteintressanta lag o units, vem håller med :P?

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kul, men jag tycker inte det är ett utav de bästa Strategispelen. Förresten, vafan menar du med "bra story"?

Tycker inte heller lagen eller enheterna var särskilt intressanta, men det var ju kul att man kunde ladda ner nya enheter och massa dom som en tok inne i spelet.

Permalänk
Medlem

kult-förklarat för min egen del

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag tycker det är kul, men jag tycker inte det är ett utav de bästa Strategispelen. Förresten, vafan menar du med "bra story"?

Tycker inte heller lagen eller enheterna var särskilt intressanta, men det var ju kul att man kunde ladda ner nya enheter och massa dom som en tok inne i spelet.

Storyn: conceptet, asså att d handlar om robotar etc, jag tycker iaf att spelet var ett av de bästa då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

High five!

Det är ett riktigt bra spel, vackert är det också.. Speciellt då det begav sig..

Permalänk
Medlem

Jupp, ett skitbra spel. Kul som attan.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Otroligt skönt spel jaa, tvåan snackas väl om att det ska komma ut i år eller?

Permalänk

Riktigt skön spel måste jag hålla med om

Permalänk
Avstängd

gör det? 2:an asså?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tvåan? Någon som hört nått?

Permalänk
Medlem

helt klart ett av de bästa strategi spelen.. så jäkla roligt och köra multiplayer i det

Permalänk

Jag minns den förmiddagen då jag kom upp på broderns rum och fick se på när han spelade det 4/5-e uppdraget i Arm-campaignen. Efter det har det blivit mitt narkotikum:)
Förstår inte hur man INTE kan gilla det. Trots sin ålder så krossar det verkligen alla nya strategispel som släppts.
TA i mitt hjärta!:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Avstängd

tycker jag med :P, har fortfarande kvar det :), vilken är den bästa uniten? för mig: Peewee yeah !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar det också. Klart bästa strategispelet
Se upp för Atlas, commander-tjuvarna

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att musiken är väldigt bra också, kör in skivan i cd-spelaren och lyssna lite, man får en del minnen
Ett helt ok spel.

Permalänk
Medlem

hmm, har det blivit freeware ännu? eller vart kan man köpa det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zath
Glöm inte att musiken är väldigt bra också, kör in skivan i cd-spelaren och lyssna lite, man får en del minnen
Ett helt ok spel.

Musiken är helt underbar!:) Kan dra igång skivan i winamp och bara njuta=P

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Avstängd

Haha, den blir nog aldrig freeware :P, köpa hmmm.... den kom ut för 8 år sedan, går den o köpa i vanliga butiker? hoppas 2:an kommer snart iallafall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade mina gamla skivor från TA liggandes längst ner i en låda, blev rätt förvånad över att se båda igen, men det var väl bara två va? Förpackningen är borta men jag har för mig att det inte finns några mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre
Hittade mina gamla skivor från TA liggandes längst ner i en låda, blev rätt förvånad över att se båda igen, men det var väl bara två va? Förpackningen är borta men jag har för mig att det inte finns några mer.

Bara två om du inte har expansion ja, fast spelet blir sjukt mycket roligare med Core Contigency

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Första pc-spelet jag köpte för egna pengar. Ah, kommer ihåg alla enheter och byggnade man kunde tanka hem.

Permalänk
Hedersmedlem

Absolut bästa som gjorts, ja
Det spel som jag spelat mest i hela mitt liv måste det vara.
Har laddat ner extra massa enheter i ett paket, så de funkar (ganska) bra med varandra osv.
Gjorde t.o.m. några banor hehe. Jag gjorde en (fjantig) hemsida för länge sedan, la upp banorna och fick t.o.m. in en nyhetsnotis om det på planetannihilation (Separating water (1 och 2) tror jag banan heter, de är ganska lika).
Så jäkla bra att det finns massa enheter, dessto mer dessto bättre tycker jag, även om det är många man skulle klara sig utan.

Vet inte hur det är med 2:an, har gått rykten i flera år om det tycker jag, någon gång lades projektet ner och det kanske har tagits upp igen. Vet inte. Nog lite svårt att hitta up-to-date information.

Det är synd att det inte släppts fritt De borde även släppt hela källkoden med. Tänk vad communityn (finns fortfarande, kolla http://www.planetannihilation.com ) skulle kunna åstadkomma med det!
Typ: Unit manager, map manager osv så de fungerar "problemfritt" med varandra, 512 enhetersgränsen (antal totalat installerade samtidigt) osv.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Uj uj uj!
Det ända spelet jag spelade på senaste DH. Jag plus två kompisar hade gigantiska krig med 5000-unit patchen.
Maffigt värre!
Bästa rtc som gjorts enligt mig.

Permalänk

Doppfel püst

Permalänk
Medlem

Jag gillade TA hyfsat mycket, sen fick jag veta om flygplansrushen och då blev det inget roligt längre

Permalänk

TA är fortfarande det bästa multiplayer-strategispelet som finns. Så det så

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Avstängd

Japp riktigt snyggt och roligt men saknade Red Alert: s hjärta, där hade gubbarna identiteter istället för att bara klicka på alla tusentals gubbar som fanns.

Permalänk
Medlem

Det finns ett total conversion till Unreal tournament 2004 som istort ska göra det identiskt med orginalt!

Permalänk
Medlem

TA och Red alert är de bästa strategispelen som någonsin gjorts tycker jag, jäkligt roligt på lan med några som är riktigt bra!

Permalänk
Gäst

ladda ned unit packs och kartor till det o det håller sig stenhårt än idag! med killer AI blir det ganska så utmanande på bra banor och att man har alla finder imot sig och det e helt klart det bässta spel jag spelat över nätverk!!!