Ati drivers på Fedora core 3

Permalänk

Ati drivers på Fedora core 3

Jag har precis installerat Fedora och jag har typ problem att få in driverna så att dom funkar bra..är det ati som inte stödjer dom eller är det jag som fel konfat dom? ps. kan någon ge en bra detaljerad installtions guild...helst en som är simpel att förstå och man inte behöver gnugga geniknölarna i en vecka

Visa signatur

aye tjena....telia kostar mer men dom kan fan inte vara sämre än spray iaf

Permalänk
Medlem

använder core 3 xorg 6.8?
ATI-drivrutinerna funkar inte med Xorg 6.8 än, men det kommer nya drivrutiner till ATI inom någon vecka som stödjer både nya xorg och har en installer osv.

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Skulle inte den ha kommit i december?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

jo, sen sa dom nyår.

drivrutinen är klar, den ska bara upp på hemsidan enligt han som leder utvecklingsteamet.
i början/mitten av Januari är det som gäller sa han. så räkna med den när som helst

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
jo, sen sa dom nyår.

drivrutinen är klar, den ska bara upp på hemsidan enligt han som leder utvecklingsteamet.
i början/mitten av Januari är det som gäller sa han. så räkna med den när som helst

Med tanke på att ATI har sagt så där sedan tidernas begynnelse så litar jag inte ett dugg på det. Har folk "tur" så kommer drivrutinerna till sommaren (så kanske de hinner inse att det är nVidia som gäller på Linux/*BSD)...

Permalänk
Medlem

jo, men nu är ju som sagt drivrutinera färdiga och det finns flertalet besta-testare. så jag är tämligen säker på att drivrutinen är klar. dom har färska speccs på den osv.
men som du säger...ATI är mästare på att skuta upp releaser.

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk

okej tackar XD

Visa signatur

aye tjena....telia kostar mer men dom kan fan inte vara sämre än spray iaf