Permalänk
Medlem

Nod32

Tjena!

Jag har laddat ner å installerat Nod32. Men när jag kollar i XP's "säkerthets center" står det att både brandvägg å anitvirus inte kunde hittas. På nod32s control center så står det under fliken update: Status inactive. Har detta något sammanband eller kan inte xp se nod32?!! Körs nod32 som det ska, skyddar det mej?? Tack!

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?

Permalänk
Medlem

Kolla så att "AMON" (scanning av filer i bakgrunden) är aktiverat. Automatisk uppdatering kan du ställa in i "NOD32 System Tools".

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Ja, det är aktiverat

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?

Permalänk
Medlem

Re: Nod32

Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0oO!
Tjena!

Jag har laddat ner å installerat Nod32. Men när jag kollar i XP's "säkerthets center" står det att både brandvägg å anitvirus inte kunde hittas. På nod32s control center så står det under fliken update: Status inactive. Har detta något sammanband eller kan inte xp se nod32?!! Körs nod32 som det ska, skyddar det mej?? Tack!

XP Säkerhetscenter känner inte igen NOD32 som antivirussystem, men sätt det bara på att inte övervaka antivirussystemet så är saken biff. Mig veterligen är NOD32 ingen brandvägg, så det är inte konstigt att XP inte hittar en sådan.

Att det står "Inactive" under "Update" betyder att den inte hämtar uppdateringar just nu....

Slut, frågor?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Säkerhets center hittar mitt nod 32......

Visa signatur

Processor: AMD 64 3000+ Minne: Twinmos 1024 mb Pc 32000 Moderkort: Abit V8-3rd Eye Grafikkort: 9800 pro. Den gör 100 fps konstant i cs 1.6 och cirka 60-130 i source

Permalänk
Gäst

Även hos mig så hittar säkerhetscenter NOD32

Permalänk
Medlem

: O

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Nod32

Citat:

Tjena!

Har du laddat ner programmet därifrån? -> http://www.nod32.com/download/trial.htm

Annars har du säkert fått tag i en äldre version som inte samarbetar med Security Center (tidigare än v. 2.12.2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Även hos mig så hittar säkerhetscenter NOD32

Det var som tusan! Har installerat det på rätt många kunddatorer och ingen har hittat NOD32, vad har ni för versioner av operativsystem och antivirussystem?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

men antagligen så installera ni NOD32 inan sp2 därför de hittar det..

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Gäst

Jag installerade NOD32 efter all uppdateringar och drivrutiner.
Inga problem alls med det.

Har även nu för 2 dagar sedan provat Bitdefender Pro 8,men den suger duktigt pga lång svarstid på viruskontroll.
Scannade igenom min maskin,dock förvisso 5 gånger 200gb stora diskar.
Det tog 9 timmar .....på NOD32 ta det ca 15 minuter.
Lade tillbaka NOD32 igen och säkerhetscenter hittade den igen

Permalänk
Medlem

hmm okej skumt att det inte gör så för alla the power off windows ;P

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att Win bara känner igen vissa antivirus, vad är det som bestämmer att Win ska känna igen ett antivirus, om dom betalat MS eller vad? Jamenar NOD32 har ju funnits länge.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner det från länken Kanel skrev och då upptäcker Windows att jag har antivirus skydd av Nod32, men ingen brandvägg!?!

Har nod32 ingen brandvägg eller?

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har nod32 ingen brandvägg eller?

Nej.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

lade in nod32 nån månad efter sp2... hittar de perfa

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
lade in nod32 nån månad efter sp2... hittar de perfa

samma här..

Visa signatur

Antec Sonata 2 // ASUS A8N-E // AMD 64 3500+ // 1 GB Corsair // ASUS Geforce 6800 GT // 250 GB S-ATA //