Permalänk
Medlem

email till sms

Hej.

Finns det någon tjänst där man kan skcika ett email till viss address och det går vidare till ett sms nummer?

Jag skulel behöva det då som administratör på nät och mail och eftersom jag jobbar på 2 olika ställen så kan jag itne alltid bli nåd vid problem.

Skulel vara kanon om det gick att göra så att dom skickar ett email till min address och det mailet går vidare till mig som ett sms.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Operatörerna i Sverige är lite kinkiga med att skicka SMS från datorn, då dom inte tjänar något på det. Fast om du lyckas fixa (eller hitta) ett skript som loggar in dig på telias (om det nu är det du har) sidor. Därifrån kan du skicka sms till dig själv, men då får du nog betala för dessa sms.

Permalänk
Medlem

Testa att mejla direkt till ditt "mobilnummer@sms.tele2.se" om du har Comviq/tele2.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Comviq har den tjänsten, kostar 25.- / månad. Fungerar till 95%.
Några dagar per år är tjänsten nere.

Gör inte misstaget som jag gjorde i början och lät allt gå till mobilen. Det var mindre kul med ett ständigt pipande/brummande från telefonen. Gäller att sålla vad som skall komma fram till telefonen.

Läs mer om Comviqs tjänst här.
http://www.comviq.se/abonnemang/tjanster/mottagning-iqepost.h...

Annars är väl GPRS eller dyl. bäst, då kan du ju få hela e-post direkt till telefonen (om den stödjer det).

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M