Permalänk
Medlem

Moddning av ADSL modem

Ett ericsson ADSL modem fick bli mitt offer.
Modemet blev så varmt att man kunde steka ägg åt sig
Så jag bestämde att sätta dit en fläkt Efter ett tag hittade jag en liten "mhz display" från en gammal dator som jag hade plander på att sätta dit. Men det hät bygget lämnade på hälft allt är färdigt utom lödningen pga att jag råkade kortsluta modemet för lödningen men lite bilder kommer upp ändå

Här är själva boxen med fläkten....

En till bild

Här är "MHZ diplayen" som skulle sitta på boxen. Jag spaklade en liten låda åt krabaten.

En till bild

Vad tycker ni om "modden" E den bra eller suger den?

Lite bilder från målningen av fläkten...

Permalänk
Medlem
Permalänk

fint
Blev modemet verkligen så varmt?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd

det var ganska snyggt men sen kan man ju diskutera om det behövdes en fläkt.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk

fett modem

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Fan fläkten e juh nästan större än modemet

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Nu måste den vara kall iaf

Permalänk
Medlem

bara för att få vara den första som klargar så måste jag säga att du kunde gjort sprayningen av fläkten lite snyggare

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smile
bara för att få vara den första som klargar så måste jag säga att du kunde gjort sprayningen av fläkten lite snyggare

Jo det tycker jag också! Fläkten e ju bara 15 år gammal så Har tagit den ur ett gammal nätagg. Och Jag skulle gissa på att modemets microkrets låg på 60 grader

Permalänk
Medlem

60grader.. ofan...
medans du mecka kunde du ju bytt till andra dioder?

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500