FAQ: Allmän FAQ om LAN - spel som kan vara kul på LAN

Permalänk
Medlem

Jag har inte sätt någon tipsa om TM (TrackMania)
roligaste är orginalet.

Vill du köra det ska du undvika:
Trackmania Sunrise, Trackmania Sunrise Extreme, Trackmania Nations, Trackmania Nations Forever, Trackmania United och Trackmania United Forever

http://www.trackmania.com/

Permalänk
Medlem

UNDERBAR TRÅD !!!

Massa underbara förslag.
Kan tippsa er som gillar Red Alert (om ingen gjort det tidigare) om Warzone 2100. Gratis och med den "udda ideen" att man måste forska fram vapnen + bygga dom vilket ger flera kombinationer.

Kan någon föreslå något mindre våldsamt och komplicerat till en 5 åring. (dom ska hjärntvättas tidigt, men det kräver ju rätta grejerna).

Alltså inget för blodigt, gärna teamwork och lätt styrning (piltangenter och slå/skjuta, ev. sikta med musen)
Även enkla bilspel. Finns radiobilar (kom bara att tänka på det) ?
För att ställa mer krav : gärna gratis eller demobana.

Permalänk
Medlem

teeworlds.com Soldat liknande gratis spel

Permalänk
Avstängd

problem med portinställningarna i routern när ni lanar ?

port forwarding:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ro...

Permalänk
Inaktiv

Jag har en fråga ang. SW Battlefront II, Går det verkligen att lana på det eller måste man "lana" Online? Och om det går "offline", vart hittar man det?

//Maniz

Permalänk
Inaktiv

Sorry för dubbelpost, men ingen som har en aning?

Permalänk
Medlem

Hittade följande: (länk)

Citat:

ok the game can play lan but it doesn't look to any server for cd key authentication (you can disable the internet connection if you want to be sure) but from my experience, i have seen people play lan with the same cd key and it has come up with incorrect cd key because the server that one of the computers are hosting is using that key, there is a kind ok co-op mode in multiplayer (mainly when you load the server full of bots and the human players are on the same team) but no official story coop mode

Enligt den här killen verkar det alltså gå att lana. Jag har själv aldrig spelat det här spelet så jag vet inte om han har rätt.

Visa signatur

Why are you mad though?

Permalänk
Inaktiv

Jag hittade en lanfunktion i multiplay, hoppas att det går att spela 3 spelare på 1 cd-key, upp till bevis i morgon kväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tottn
teeworlds.com Soldat liknande gratis spel

Stämmer, polarna och jag har haft underbara timmar med teeworlds.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på Co-op spel där man typ kan köra singelplayer delen??

fsp eller rpg eller rts, för 3 spelare.

Dungen sige 2 och NOLF har vi kört men hittar inte så många andra.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen

Har ni testat SWAT4? Taktisk FPS där man kan lira uppdrag ihop, upp till 5 pers.

Visa signatur

Why are you mad though?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen

om du får tag på left 4 dead så kan du spela utan steam.

gör så här:

tryck F12 inne i spelmenyn skriv sedan in det som står i raden under tryck enter efter varje kommando.

sv_lan 0
Z_difficulty normal
net_start
map forest eller skriv maps* =listar banor

sv_allow_lobby_connect_only0

för att joina med dom andra datorerna skriver du tex connect 192.168.1.101 (eller din hamachi ip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cynomyS:

(vet inte om det var rätt att återuppliva tråden)

Sins of a solar empire? titan quest? borderlands?
2player coop (local) på Shadowground:surrvivor och Beathazard
Killing floor? Resident evil 5? Nation red? Tom clancys ghost recon? Alien vs predator (den nya)?

Permalänk
Inaktiv

Bilspelet GRID e bra att lana på. Det är enklare att hosta på än WC3. Drift är nog det roligaste

Permalänk
Medlem

Cod4 är ett extremt bra LAN spel, eftersom alla kan spela på samma CDkey om man är på samma internet !

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om mount and blade: warband. Sjukt roligt medeltidsspel där man springer/rider runt med yxor och bredhandssvärd och ska döda varandra. Finns på steam och andra ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad bra tråd!

C&C Red Alert har EA släppt gratis. Har haft mycket tjorv att få igång detta dock. http://compactiongames.about.com/od/freegames/p/ccredalert_fr...

Vill man spela wolfenstein så är mitt tips att man installerar spelet opatchat och ansluter till en jaymod eller etpub server. De är mer noobvänliga. Har haft många timmars kul på lan med detta spel!
Annars kan man även få senaste wolfenstein med inställningar och sådant fixat här http://www.crossfire.nu/?x=tutorial&mode=item&id=194

Ett annat spel som är rätt nice att spela är http://www.warsow.net/ Finns ett instagib mode som går rätt bra på lan. Man kan hoppa helt galet i detta spel! Kul för alla eftersom det är så simpelt med 1shotkill. Finns ju även till de flesta UT-verisioner men har inte provat dem. Ganska likt quake men det brukar bli rätt jobbigt för folk som inte är så duktiga på quake.

Fjärde tipset är warcraft 3 custom maps. Detta har nog tagit upp mest tid av alla mina lan jag varit på, främst därför att inlärningskurvan för dessa maps (förutom dota) är typ 5-10 minuter. Tyvärr brukar det bli en del krångel med att spela gamla favoritbanor (har kvar banor från 2003 typ) med nyaste verisionen. Men detta har jag löst med att även ha en 1.18-verision tillgänglig eftersom det verkar som att det är den som funkar för flest banor.
Favoriterna är: Rabbits vs Sheep, Warlocks, Element TD (när man börjar bli för trött), Wintermaul TD/wars, Line tower wars, Enfos team survival (perfekt på lan!), Battle Tanks (om man är några), X AOS och DDay:Judgement. Borde nästan ha en egen spellista för alla wc3maps

Sen är även cod4 ett grymt bra lanlir (rekomenderas över de andra eftersom det är så jävla mycket tjorv med lobbys och sådant i de andra). Hardcore-mode gör att även de som inte är så grymma får en chans. Hur många gånger har man inte suttit och campat på tjernobyl-kartan Block med sniper och en claymore bakom sig?

Age of Empires 1 är ett spel som de flesta har lirat och som funkar riktigt bra att spela tillsammans i (mot varandra kan skapa dålig stämning). Hitta en bra karta där ni bygger baser bredvid varandra och lägg upp några datorer på hard. :)^

Synd att tråden är så gammal och att TS är avstängd. Känns som att detta är ett ämne som skulle kunna utvecklas hur mycket och hur bra som helst!

Permalänk

Skulle vara kul med en uppdatering med nyare spel

Skickades från m.sweclockers.com