FAQ: Allmän FAQ om LAN - spel som kan vara kul på LAN

Permalänk

nu har säkert någon sagt det men Deltaforce Xtream är ass fett, remake på ettan

http://www.novalogic.com/games.asp?GameKey=DFX

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Avstängd

denna tråd borde vara klistrad

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

MidtownMadness 2 borde vara med! Finns ingen skojigare LAN spel

Permalänk

Bäst att bli av med "Senaste Patchen : *-*" eftersom det kommer nya hela tiden, boktsavsordning vore trevligt, jag kan iofs fixa det om du vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Bäst att bli av med "Senaste Patchen : *-*" eftersom det kommer nya hela tiden, boktsavsordning vore trevligt, jag kan iofs fixa det om du vill

Oftast länkar jag till Avault (eller officiell patch-sajt), och där uppdaterar de patcharna automatiskt. Jag länkar till själva patch-sidan, inte till själva patchen.

Bokstavsordning? Jag skickar ett pm, kolla inboxen senare.

Permalänk
Medlem

Grymt bra lista! förrutom ett underbart spel! Jazz Jackrabbit 1 och 2 ett grymt kul spel om man vill "döda" lite tid tycker de borde finnas me på listan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _7thSon_
Grymt bra lista! förrutom ett underbart spel! Jazz Jackrabbit 1 och 2 ett grymt kul spel om man vill "döda" lite tid tycker de borde finnas me på listan

OMG, hur kunde jag glömma Jazz Jackrabbit!? Ett av mina favvospel! Ska försöka fixa in det snarast möjligt.

Permalänk

Ganska många brutna länkar, bla den längst ner det spelet som man kunde se vem som fick högst rekord osv..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Ganska många brutna länkar, bla den längst ner det spelet som man kunde se vem som fick högst rekord osv..

Jag vet att många länkar blir brutna med tiden, det är mestadels flera år gamla spel jag har i listan och många sajter är inte officiella/dåligt hostade.

Får lägga någon timme på att kolla igenom länkarna någon dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
OMG, hur kunde jag glömma Jazz Jackrabbit!? Ett av mina favvospel! Ska försöka fixa in det snarast möjligt.

Bra

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om fler RPG spel som funkar i multiplayer (lan) ? Har redan spelat dom spelen som är listade och är ute efter något annat trevligt spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Mycket bra

Mycket bra... Längtat efter detta länge.

Denna tråd kan dom klistra tycker ja.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Re: Mycket bra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Mycket bra... Längtat efter detta länge.

Denna tråd kan dom klistra tycker ja.

Har inte kvar meddelandet men GAPa påstod att ifall denna klistrades skulle alla andra barn som har sina trådar i samlingstråden vilja ha sina klistrade de också, vilket skulle skapa ett totalt kaos med flera tusen upprörda medlemmar som påföljd, vilket skulle sänka hela sweclockers community för att sedan bryta ner sweclockers herravälde. Edin skulle bränna alla servrar och sedan ta en livslång semester och aldrig ens tänka tanken på att återskapa sweclockers som det en gång var.

Permalänk

Dungeon siege 2 Coop
Ground control 2 Coop
Civ 2
Civ 3 + conquest

De är de jag kan komma på.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Dungeon siege 2 Coop
Ground control 2 Coop
Civ 2
Civ 3 + conquest

De är de jag kan komma på.

Tack.

Permalänk
Avstängd

Flat out borde va med

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=[zLiX]=-
Flat out borde va med

Kolla lite närmare under "Övriga Spel"-delen

Hittar du det fortfarande inte, tryck CTRL+F och skriv "Flat Out".

Permalänk
Permalänk
Medlem

den är klistrad..kolla i samlingstråden..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
den är klistrad..kolla i samlingstråden..

Den är inte klistrad. Klistrad är när den är på förstasidan av forumet, så att folk lättare hittar hit. Det är den alltså inte, utan sitter endast i samlingsforumet, så den vandrar fortfarande runt på forumet.

Jämförelse:

Spelforumet, ett hav. WoW-tråden sitter på kajen. Min tråd sitter fast i en kedja men flyter omkring på havet. Man ser WoW-tråden direkt när man kommer hit eftersom den sitter på kajen, men min FAQ måste man hala in via kedjan.

Permalänk
Medlem

Att uppdatera:
Expansionen till Warhammer 40k: Dawn of War - Winter Assault - är ute nu.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Mycket bra tråd. Utan att ha läst igenom alla sidor, utan bara första så tänkte jag föreslå några saker som jag inte kunde hitta.

* Battlefield 2 (? måste ha varit att jag missade den ?)
* Joint Operations finns med COOP (kan lägga till coop efter namnet)
* Xpilot - ( http://xpilot.sourceforge.net/ , http://www.xpilot.org/) gratis och funkar perfa i både win och linux.
* Robot Battle (http://www.robotbattle.com/) Gratis och bra spel där man programerar egna "botar" som sen får kriga mot varandra. Dock inte multiplayer tvärr, men det är inte svårare än att man skickar botfilen till varandra så får man ha kriget på någons dator.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Att uppdatera:
Expansionen till Warhammer 40k: Dawn of War - Winter Assault - är ute nu.

Ska kolla upp det när jag får tid, tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Mycket bra tråd. Utan att ha läst igenom alla sidor, utan bara första så tänkte jag föreslå några saker som jag inte kunde hitta.
*TIPS*

Tack för tipsen! Ska fixa det när jag får tid.

Edit: Nu är det fixat.

Permalänk

Vill verkligen rekomendera folk att köra Doom coop på lan Det är verkligen skitkul. Det finns även extra svårighetsgrader så det blir mycket svårare än nightmare. Så jävla kul är det Mycket roligare än single player.

Permalänk

Strongt jobbat säger jag bara, underbar FAQ.

Dock en sak bara, länken till Doom 3 Coop, med andra ord Fileplanets kräver att man måste registrera sig och tror också det kostar en krona, kan därför var bra och lägga till den från filefront: http://doom3.filefront.com/file/OpenCoop;47118 istället.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Uppdatera länken till Doom3 OpenCOOP officiella hemsida. Den nya är: http://www.d3opencoop.com/

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem

VietCong 1 har coop.

VietCong 2 släpps idag och har även det coop enligt någon recension jag läst, på GameSpot tror jag det var.

Permalänk

Nya spel till listan: FPS :F.E.A.R, Quake 4, Bet on soldier, star wars Battlefront 2 (1 november men ändå). RTS: Total Annihalation, Empire Earth.
Rätt så många LAN spel det finns.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Vill verkligen rekomendera folk att köra Doom coop på lan Det är verkligen skitkul. Det finns även extra svårighetsgrader så det blir mycket svårare än nightmare. Så jävla kul är det Mycket roligare än single player.

Kan bara hålla med, fetröj när alla kan spela det också - man klarar banorna på ett par minuter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Strongt jobbat säger jag bara, underbar FAQ.

Dock en sak bara, länken till Doom 3 Coop, med andra ord Fileplanets kräver att man måste registrera sig och tror också det kostar en krona, kan därför var bra och lägga till den från filefront: http://doom3.filefront.com/file/OpenCoop;47118 istället.

Har lagt till den, tack för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FP94AD
Uppdatera länken till Doom3 OpenCOOP officiella hemsida. Den nya är: http://www.d3opencoop.com/

Fixat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
VietCong 1 har coop.

VietCong 2 släpps idag och har även det coop enligt någon recension jag läst, på GameSpot tror jag det var.

Fixat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Nya spel till listan: FPS :F.E.A.R, Quake 4, Bet on soldier, star wars Battlefront 2 (1 november men ändå). RTS: Total Annihalation, Empire Earth.
Rätt så många LAN spel det finns.

Alla fixade. Och jo, nog finns det många spel att lira på LAN alltid

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 kan man också köra COOP på.

Conquest, COOP, objective, Capture the flag...

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?