FAQ: Allmän FAQ om LAN - spel som kan vara kul på LAN

Permalänk
Medlem

Ja, denna borde vara klistrad. Enormt bra tips som man kan fylla på och återkomma till ofta.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk

Jag tycker att Lord of the ring Battle for middle earth borde vara med extremt kul på LAN

Visa signatur

Skyline

Permalänk
Medlem

Empire Earth? Om inte det redan står, 2:an såklart

Permalänk
Medlem

Kan meddela att cynomyS snart är tillbaka, så han kan lägga till era tips.

Keep'em coming!

Permalänk
Medlem

Trådskaparen borde få pris för snyggaste tråden på länge. Varför är han avstängd?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Denna FAQ'en borde Klistras

Permalänk

Denna var riktigt bra.. Sry for bumping. Men den är värd de

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

Swat 4 (när det kommer)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Trådskaparen borde få pris för snyggaste tråden på länge. Varför är han avstängd?

Tack för komplimangen! Nu är jag i vilket fall tillbaka. Ska försöka få in tipsen som trillat in i FAQ'en.

Tack ni som postat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Riktigt schysst FAQ! Bra jobb.
Skulle dock vilja kasta upp(!?) Dawn of War från RPG till RTS.

på vilket sätt är Dawn of War REAL time strategy?

robotar och massa skit?

inget ont om spelet så, men kan man verkligen kalla det RTS?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Ett tips är att antingen sortera eller fixa mindre listor för sig om spel som innehåller Coop samt de som är gratis. Även heta tips som att ladda ner Quake2 demot och installera 3.20 patchen på det för att kunna lira samtliga DM banor gratis online eller via LAN:D

Annars mycket bra faq!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k

robotar och massa skit?

Och du skulle vilja sätta det under...?

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vill ni ha COOP-flaggor på de spel som har COOP? (Samt kanske TDM-möjligheter). Det är lite småjobbigt att fixa, men ifall många verkligen vill det, så kan jag försöka ta mig tid att pilla ihop det.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k

robotar och massa skit?

Realtid är inte det samma som "idag"...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Permalänk
Medlem

Swat 4 (4st spelare i coop) samt Splinter cell: chaos theory (2 st spelare i coop) är bägge riktigt roligt.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Som ni kan se har jag börjat sätta COOP-flaggor på de spel jag är ganska säker på har de möjligheterna. Finns det fler spel (kanske en hel hög på RPG-delen) eller något fel eller nåt, säg till!

Permalänk
Medlem

Galet bra FAQ borde bli klistrad

Permalänk

Påminner igen om att Shadows of Amn inte är en expantion till BG2 utan en undertitel till BG2.

Permalänk
Medlem

Hidden and dangerous med addon "sabre squadron" går spela coop. Ej orginalet.
Op. Flashpoint går spela coop. Håller fortfarande.
Full spectrum går spela 2 spelare i coop.
Så klart går command conguer m.fl strategispel att spela coop på sitt sätt (mot datorn)

Asbra tråd. Keep it up

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk

Följande spel går att spela Coop på som inte är ändrade:

Quake1
Quake2
Unreal Torunament/2003/2004
BattleField1942

Sen som sagt alla command and conquer-liren. Även Starcraft samt Age of Empires-liren.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle inte vilja kalla t.ex BF1942 som ett coop spel. Det är multiplayer, inget annat. Coop är iaf för mig när det finns nån slags storyline eller campaign och man kan spara spelet. Därför ändrar jag mig och tycker inte Command&conquer har coop
(om det inte finns mod för detta)

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Skulle inte vilja kalla t.ex BF1942 som ett coop spel. Det är multiplayer, inget annat. Coop är iaf för mig när det finns nån slags storyline eller campaign och man kan spara spelet. Därför ändrar jag mig och tycker inte Command&conquer har coop
(om det inte finns mod för detta)

Alla banor har ju en story då det är mer eller mindre historiska slag:p Då man kan fylla ett lag med botar och anfalla dom med sina polare så klassar jag det som Coop. Det står ju även Coop i menyn.

Men trådskaparen får väl definera "coop" för sin tråd så vet man lättare vad som menas. Om man med polare kan lira mot AI-styrda fienden eller om man spelar igenom en viss story som hör till SP-delen i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det står på Halo att det går att lira på COOP men detta tycker jag inte stämmer in på LAN då detta endast går att göra på XBOX och inte på PC.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Continuum (f.d subspace) www.subspacehq.com, är ett väldigt trevlig spel för lan och internet, borde platsa under övriga

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

No one lives forever 2 , det har COOP läge .. så släng på flaggan!

Ganska kul , men svårt såklart

Mr Bravo:

Nej att spela cooperativt mot bottar anser jag inte vara ett "riktigt" coop läge utan det är då man spelar igenom spelets singelplayerdel i cooperativt läge som vi snackar om COOP

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Två till spel

Två till spel:

Carmageddon 2
Simulator

Klassikern, fungerar på enbart LAN.

Nox
RPG

Diablo-clon, gjord av westwood. Stödjer 8 spelare i pvp. Funkar på LAN såsom Internet.

Permalänk
Medlem

Re: Två till spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrulos
Galet bra FAQ borde bli klistrad

Tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Påminner igen om att Shadows of Amn inte är en expantion till BG2 utan en undertitel till BG2.

Åtgärdat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Tips om coop-lir

Fixat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Halo på PC = inte coop

Fixat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zixl
Continuum (f.d subspace) www.subspacehq.com, är ett väldigt trevlig spel för lan och internet, borde platsa under övriga

Tack för tipset

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
No one lives forever 2 , det har COOP läge .. så släng på flaggan!

Jomenvisst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaLinKa
Speltips

Tack för tipsen

---------------------------------------
Ni snackar mycket om att spel som Starcraft och Age of Empires (samt andra RTS) ska få coop-flaggor. Tänk på att jag tänker "coop" som "då man kan lira igenom storyn med kompisar". Exempel på detta är ju AvP2: X-coop modden som gör att man alltså kan lira igenom hela storyn med sina kompisar. Inte direkt BF1942, för där finns det ingen story.

Permalänk
Medlem

Har inte köpt Silent Hunter 3 men det går att spela coop enl specen. Nån som vet hur det funkar?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Har inte köpt Silent Hunter 3 men det går att spela coop enl specen. Nån som vet hur det funkar?

Har provat SH3 och det är inte coop utan TDM, men det funkar som ett tips i vilket fall

Permalänk
Medlem

Klistra!!