Har börjat tröttna på spel allt mer, börjar jag bli "vuxen"?

Permalänk
Medlem

Har börjat tröttna på spel allt mer, börjar jag bli "vuxen"?

Satt precis och läste en tråd som handlade om en kille som sökte spelalternativ.

Läste spelen han hade spelat igenom och bara sucka åt dem. Minns inte riktigt när jag hade riktigt nöje åt ett spel senast, alltså som jag verkligen gillade.

Oftast brukar det vara så här: Jag får tag i ett nytt spel och börjar lira (spelar ingen roll om det är konsoll eller PC) och brukar bli skittänd på spelet i början och tycka det är skitfräckt. Efter X (sällan XX) så börjar man känna att spelet inte är så kul änndå, det är ju bara samma sak hela tiden! Kan dra några exempel:
HL2: Tja, i princip samma sak genom hela spelet, springa, skjuta, springa.
DOOM 3: En ännda lång grafikupplevelse.
DOA2: Kul, välldigt kul, men självklart förkort.

Ja, och så fortsätter det, ännda spelet som jag alldrig tröttnar på är CS, det kan man alltid plocka fram för att roa sig med lite, (alla andra online FPS är trista tycker jag)

Någon annan som känner som mig eller vad är det frågan om, jag vill ju inte mista den känslan man får när man lirar ett bra spel, alltså den kännslan jag hade förr, men på senare dagar börjat rinna ut i sanden

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

samma för mig

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Lite samma känsla för mig! Tror inte det har att göra med att man börjar bli/är vuxen på annat sätt än att man "sett det förut"!

IOFS med snyggare grafik idag än förut men jag tycker "innehållet" är samma som förut!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Lite samma känsla för mig! Tror inte det har att göra med att man börjar bli/är vuxen på annat sätt än att man "sett det förut"!

IOFS med snyggare grafik idag än förut men jag tycker "innehållet" är samma som förut!

Jo, detta stämmer nog, måste vara förbannat svårt att göra ett spel idag som inte redan gjorts i princip.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Att ens intressen skiftar i livet är inget konstigt. Att bli vuxen har inget med spelintresse att göra, men däremot kan tid vara en faktor. Familj, jobb och annat gör att man inte har så mycket tid att spela.

Permalänk
Medlem

Testat något MMORPG?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Börja lira mmorpg såna är lätta att fastna för.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

De senaste liren har helt enkelt inte varit mycket att lira. Sist jag fick en riktig kick av ett spel som jag sedan kunnde lira om och om igen var Painkiller för ett år sedan.
Hoppas dock på att komma igång igen när BF2 och GTA:SA kommer ut:) Dom kan inte bli mycket annat än kul att lira känns det som.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

testa rollspel:) brukade tyckte de varkade skit tråkigt men testade på det tillsammans med några kollegor eftersom jag inte hade nått bättre för mig. jävligt skoj att köpa en pizzza knäcka en back öl bli skit full och bara spela slår allt kan till och med dra mig från wow när det är rollspels dags sen kadar det ju inte att man kan vara social utan att gå på krogen heller :>

Visa signatur

en snöboll i ansiktet är bättre än tre i ryggen moeheheheeee... nehe?:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Börja lira mmorpg såna är lätta att fastna för.

Precis vad jag gjort! Dyngat ner mig i det träsket ordentligt. SWG först sen EQ2 och nu WoW! Fastna i dem är bara förnamnet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag brukar skylla på att jag är 30+, det kan gå månader mellan mina spelsessioner nu. Dock så händer det ibland att jag får ryck som håller i sig flera veckor då jag lyckas spela väldigt mycket...haha

Permalänk
Medlem

Vad står MMORPG för då?
Håller på att tanka EQ2 just nu (trail versionen), men kostar det inte att spela sådana spel, wow kostar ju varje månad, och jag tänker inte betala mer än inköpskostnaden för spelet.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

samma här. spelar lite ut2k4 ibland. annars inget alls...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Vad står MMORPG för då?
Håller på att tanka EQ2 just nu (trail versionen), men kostar det inte att spela sådana spel, wow kostar ju varje månad, och jag tänker inte betala mer än inköpskostnaden för spelet.

Jo de flesta MMORPG:er (EQ2, WoW exempelvis) kostar ca 100 kronor i månaden, men det är det värt. Tro mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Vad står MMORPG för då?
Håller på att tanka EQ2 just nu (trail versionen), men kostar det inte att spela sådana spel, wow kostar ju varje månad, och jag tänker inte betala mer än inköpskostnaden för spelet.

MMORPG = Multi Massive Online Role Playing Game

Gulid Wars ser bra ut dessutom gratis.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Vad står MMORPG för då?
Håller på att tanka EQ2 just nu (trail versionen), men kostar det inte att spela sådana spel, wow kostar ju varje månad, och jag tänker inte betala mer än inköpskostnaden för spelet.

Det är ju just månadsavgiften som är hela idén med Online-spel, antingen betalar du bara inköpskostnaden och spelet tar så småningom slut, eller så pyntar du en hundring i månaden och får en väl-befolkad värld där du kan interagera med andra människor och där utvecklarna konstant släpper nya spel-element. Finns inget slut helt enkelt, det är det som är kul

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Sötast

jag tror att det är många olika faktorer som spelar in med dagens spelvärld.

1. Du har blivit äldre, det är inte säkert att dina intressen har ändrats bara för det. Men du kanske har blivit mer kräsen å vill inte spela samma skit om å om igen, dom flesta spelen idag är ju samma sak
2. Du har blivit äldre. Du kanske har mognat till nästa "nivå" ? med nivå så menar jag faktiskt mmorpg, alltså ett onlinespel med tusentals andra spelare, en helt annan värld helt enkelt... dom flesta kostar dryga 100kr/mån men det finns en del gratis med.

Anledningen till att dom kostar som dom gör är att dom oftast: Ständigt uppdateras, 24/7 Support med alla dina problem, att just dom har kanske flera tusen spelare online = hundratals -> tusentals servrar. '

3. enligt mig så idag satsar flesta spelföretag på grafik grafik grafik, å det spelet du får i handen för 599:- är en klump med grafik utan känsla utan nån speciell story å lameass gameplay..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Lite samma känsla för mig! Tror inte det har att göra med att man börjar bli/är vuxen på annat sätt än att man "sett det förut"!

IOFS med snyggare grafik idag än förut men jag tycker "innehållet" är samma som förut!

Tror också på det. Själv kan jag inte sitta och lira i 20 timmar längre. Har man lirat datorspel sedan 80-talet känns det mesta sig likt när det gäller spelideér, grafiken har ju blivit bättre, men vad är nytänkandet?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Lappa: Jag tycker du ska kolla in lite äventyrsspel där man får använda hjärnan lite, en utmaning mer än meningslöst dödande som inte ger en själv mer intelligens än vad en stenåldersmänniska behöver.

Ett hett tips att kolla in är Gabriel Knight. Monkey Island, The longest Journey, Prisoners Of Ice, Day Of The Tentacle, Syberia, Broken Sword, m.fl.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk

Som sagt, pröva äventyrsspel eller rollspel eller något annat som är lite mer intellektuellt stimulerande.

Visa signatur

"No more pollution, no more car exhaust,
or ocean dumpage. From now on, we will travel in tubes!!" - JB

Permalänk
Medlem

Tycker du ska pröva rollspel som många andra skrivit. Det är väldigt kul att se sin gubbe utvecklas Pröva knights of the old republic, det är väldigt kul, lätt att komma in i och ganska bra som nybörjarrollspel ( verkar som du bara spelat shooters innan, därför antar jag att du är nybörjare på rollspel)

Visa signatur

Make love, not religion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wolfiie
Tycker du ska pröva rollspel som många andra skrivit. Det är väldigt kul att se sin gubbe utvecklas Pröva knights of the old republic, det är väldigt kul, lätt att komma in i och ganska bra som nybörjarrollspel ( verkar som du bara spelat shooters innan, därför antar jag att du är nybörjare på rollspel)

Kan bara hålla med fett Kotor var mitt första "rollspel" och det är helt underbart bra.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Det är samma för mig, det ända spel man kan ta fram hela tiden och njuta av är Counter-Strike (hemskt men sant) & CnC Red Alert. Har testat en hel del nya spel men inga är tillfredsställande.

Permalänk

Det är samma sak med mig. Konsolspel var jag rätt inne i när jag var yngre, framförallt SNES. Det har avtagit med åren, tyvärr. Spelade CS 1.5 på skoj när det var inne, och det gillade jag. Det kom dessvärre ännu en våg av nya spelare och i och med bytet till 1.6 slutade jag spela. Fick HL2 i julklapp, vilket jag spelat 15min eller så, och känner sällan för att spela det över huvud taget. Samma sak med CS:S som ju medföljde.

Jag kan fortfarande roa mig med gamla SNES-spel, men de nya spelen har ofta inget att ge mig...

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

men sluta nu,spel är väl ingen barn grej....fan jag är 24 år,är mogen/vuxen,jag älskar allt som har med spel att göra.
syrrans före detta,han och hans polare är över 30 bast nu,alla står med båda benen på jorden,alla dom har lika stort intresse som mej när det gäller spel,dom tom lirar cs,är med i en clan(sundsvalls assasination corporation).

så nej,det har inget med att bli "vuxen" att göra,du har helt enkelt lessnat på spel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har nog tröttnat på vissa typer av spel... som linjära FPS-spel... Ska det vara FPS så ska de vara öppna och bjuda på en lite djupare story... tror nog att spel som System Shock 2 och Deus Ex förstörde FPS-genren för mig, nu duger det inte längre med snygga spel och att få skjuta... Vill jag skjuta så är det ju online-fps som gäller... där har jag inte tröttnat, men det har väldigt mycket med tävlingsmomentet och utmaningen och göra... Det ska vara snabba FPS som inte baserar sig på någon sorts realism alls... realism får jag nog av i verkliga livet så att säga ^^

Har dock börjat spela mer och mer konsolspel på sista tiden, vet inte riktigt varför men kan nog bero på alla härliga rpgs och äventyrsspel som kommer till konsolerna nuförtiden... och sen alla sportspel förstås, alltid kul att lira mot polarna... och riktigt bra plattformspel är härliga, om de bjuder på en rejäl utmaning...

När jag tänker efter så gillar jag nog spel lika mycket nu som man gjorde när man lirade vic20 och atari när man var en 4-6 år ^^ bara att man har andra krav på spelen nu och gillar andra genres...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Jo, detta stämmer nog, måste vara förbannat svårt att göra ett spel idag som inte redan gjorts i princip.

Nä, inte egentligen. Man kan ju ta Sourcemotorn och göra ett Strategi/tredje person/FPS spel av starcraft! Hur skulle de va egentligen?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Sötast

Copyright brytande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Copyright brytande?

Va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wolfiie
Tycker du ska pröva rollspel som många andra skrivit. Det är väldigt kul att se sin gubbe utvecklas Pröva knights of the old republic, det är väldigt kul, lätt att komma in i och ganska bra som nybörjarrollspel ( verkar som du bara spelat shooters innan, därför antar jag att du är nybörjare på rollspel)

KOTOR har jag till xbox och det var kul, men har inte spelat det på länge. Jag är ganska ny på rollspel, det jag har spelat igenom är väll fallout 2 bara, har även testat FF7, tyckte det var skitkul tills mitt minneskort pajade, orkade inte lira om allt då.

Satt precis och lirade lite 1.6 (som jag tycker ÄR kul), men så klart så började kommentarerna regna helt villt, "men lagger", "jävla cheater" "noob, deffa för fan". Jag blir så trött, inte undra på att man inte orkar sitta och lira så länge som man kanske egentligen vill

Aja, håller på att tanka hem trailern av EQ2, får se om det är nått som passar

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Zeldaspelen håller i alla väder