jag köpte Leadtek WinFast PX6600 GT TDH Extreme för några veckor sen (550/560mhz) och är väldigt nöjd med kortet. Det presterar bra (3950pts i 3dmark05) och är ganska tyst.
Dock har jag ett problem som är fruktansvärt irriterande. i ganska många spel så dyker det efter ett tag upp (när gpu'n blivit varm?) gröna artefakter precis som om grafikkortet är överklockad för mycket. Senaste spelet jag prövade så flimrade hela skärmen av gröna artefakter och det gick inte att fortsätta. är det någon här som har samma kort och samma problem, eller som vet vad detta kan bero på?
Jag har prövat olika drivrutinsversioner men får samma fel.
det här kortet är ju Extreme versionen vilket innebär att den är överklockad av Leadtek själva. De borde ju rimligtvis ha testat att kortet klarar av de nya hastigheterna.
edit: jag har nu prövat att klocka ner de till vanliga 6600gt frekvenser (500 och 1000mhz) men det hjälpte inte alls ... prövade även drivrutinerna dna-force, ingen skillnad. är kortet trasigt?
edit2: prövade nu att rikta en 90mm fläkt på fullt blås (med kall luft utifrån) rakt på grafikkortet och testade samma spel igen. det var en dramatisk förbättring, dock fanns det lite artefakter kvar då och då. så det verkar vara ett värmeproblem. men luften i mitt chassi är inte speciellt varmt och jag har god ventilation. när jag spelar spel så ligger GPU värmen på ca 70 grader och det ska ju inte vara för mycket. det känns som om jag får reklamera grafikkortet eller vad säger ni? det här känns inte normalt iaf ...