World of Warcraft-tråden!

Permalänk

För en sekund där trodde jag att det stod "[Legplates of teh storm] ...

Satan...detta var illa:-|

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

lite kul det här, jag är en 58 druid, resto specced.
En rogue ville duellera idag(guild mate)men det gick inte så bra för honom, HAHA

Det roliga me d druider i högalvls vi dör typ ALDRIG, han gkorde crit på crit när jag var i bearform, res ut +en bark och heal då och då.

Taskigkt fall tycker jag, jag nötte den jäveln till 0 %.

Men det tog säkert 5 min, WE ARE NOT GIMPED!!!!

Visa signatur

D31

Permalänk
Medlem

Aja teleporterandet från ingången till onyxia skedde i alla högsta grad iaf Men då var det väl en bugg då.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
För en sekund där trodde jag att det stod "[Legplates of teh storm] ...

Satan...detta var illa:-|

haha, läste också teh...

Som vanligt är den här gammal, men helt klart bästa onyxia filmen, iaf roligaste!
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=1126

Haha, kolla kommentaren:
zileboba 05-06-02 12:31
How do u play these files??? rar files etc.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av David30
lite kul det här, jag är en 58 druid, resto specced.
En rogue ville duellera idag(guild mate)men det gick inte så bra för honom, HAHA

Det roliga me d druider i högalvls vi dör typ ALDRIG, han gkorde crit på crit när jag var i bearform, res ut +en bark och heal då och då.

Taskigkt fall tycker jag, jag nötte den jäveln till 0 %.

Men det tog säkert 5 min, WE ARE NOT GIMPED!!!!

vinna över en rogue?.. som druid?.. whats the deal, dom har vi lättast mot av alla

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Atwa har du dueleat en paladin ngn gång? när jag har sett druid vs paladin brukar det ta 30min ungefär innan ngn ger upp

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Atwa har du dueleat en paladin ngn gång? när jag har sett druid vs paladin brukar det ta 30min ungefär innan ngn ger upp

haha jag gjorde det faktiskt igår, skulle precis dra till ubrs men gruppen var inte full skulle duelara utanför lite såg bara en paladin, efter 25 min orkade inte paladinen mer och sprang :D, jag hade inte orkat många min till

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

atWa: kollade på er onyxiafilm, fint men varför fan snackar ni både engelska och svenska? :S Om ni inte är en helsvensk guild så borde nu ju prata engelska hela tiden, om ni är svenskar så borde ni prata svenska... eller?

Och allvarligt, vad är hela den här grejen med "stop/start dps"? Känns som om alla säger det, helt stört ju. "Stop damage per second"? Det är som att säga "Stop km/h" om man vill att nån ska sakta ner... aja.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

haha, det är precis som när jag och en föredetta guildmate skulle Duella lite,

Paladin Und Paladin Und Duell = 10 timmar senare

(evighetens match )

det ända som avgör är när någon har lite mana, då ska man slå till och förhoppningsvis vinner man.

Vi körde i 25min, sen sade vi att ingen fick ta heal. Han vann för att han hade hela LF samt ett fint vapen som jag inte kommer ihåg namnet på

Atwa: Har skrivit nu, skön intromusik ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogge
Bra dag det här.

Jag har haft ett uppehåll på ~3 veckor från wow, men började spela idag när guildet skulle ta ner onyxia för femte gången eller något liknande. Tog henne på första försöket utan problem och sen stängde jag av för att plugga (tenta om 9h). Guildet fortsatte i MC med majordomo, sulfuron och golemagg. När de skulle förska på ragnaros så var en tvungen att lämna och jag loggade in precis då så jag fick vara med. Tydligen så wipar man på första försöket(?) så jag blev sumonad dit vid andra. Vi fick ner han till 20% men fick porblem med sönera. Tredje försöket så dog MT direkt av någon anledning så det gick åt skogen. På fjärde försöket fick vi ner han! (på daggerspine btw) Vi var ~7 pers kvar när han var på 2% så det var ganska nervöst :), det gick otroligt långsamt kändes det som, men till slut så.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/WoWScrnShot_0...

Riktigt fint måste jag säga, Fint att några horde börjar döda ragnaros.

Här kommer min UD warrior med (jag vet att jag måste byta namn:D)

http://wow.allakhazam.com/profile.html?122631

Funderar på att fixa lite stamina så man kommer över 2000 någongång

Bild med http://img15.echo.cx/img15/8522/testwowscrnshot0603050022298o...

Jagar saker från SM med , Blir säkert en bild till när man får plate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
vinna över en rogue?.. som druid?.. whats the deal, dom har vi lättast mot av alla

Sen jag respeccade till ragnaros build med roguen har jag inte förlorat mot en druid ännu, och jag har mött flertal mkt bra druider.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Jag började undra efter att Beengalas sa "respeccade till ragnaros build med roguen"... Vad är en bra Onyxia/MC build för en paladin? vad är paladin:ens jobb i dessa raid instances?

Har förtillfället en Retbuild som jag gillar någolunda.

http://wow.allakhazam.com/profile.html?122988

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med ett Paladin bygge och undrar om det ser bra ut och vart jag bör lägga dom andra 9 talent poängen. Sen så har jag en fråga me om vilka skills Benedictions gäller för.

Holy Talents (11 points)

Spiritual Focus - 5/5 points
Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose casting time when you take damage.

Illumination - 5/5 points
After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a 100% chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

Divine Favor - 1/1 point
When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.

Protection Talents (31 points)

Redoubt - 5/5 points
Increases your chance to block attacks with your shield by 30% after being the victim of a critical strike. Lasts 10 seconds or 5 blocks.

Toughness - 5/5 points
Increases your armor value from items by 10%.

Shield Specialization - 5/5 points
Increases the amount of damage absorbed by your shield by 25%.

Improved Seal of Fury - 4/5 points
Increases the amount of threat generated by your Seal of Fury and Judgement of Fury by 12%.

Blessing of Sanctuary - 1/1 point
Places a Blessing on the friendly target, reducing damage dealt from all sources by 7 for 5 minutes. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.

Holy Shield - 1/1 point
Increases chance to block by 30% for 10 seconds and deals 40 Holy damage for each attack blocked while active. Each block expends a charge. 4 charges.

Reckoning - 5/5 points
Gives you a 100% chance to gain an extra attack after being the victim of a critical strike.

One-Handed Weapon Specialization - 5/5 points
Increases the damage you deal with one-handed melee weapons by 5%.

Retribution Talents (0 points)

None

Unspent talent points: 9

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat nästan alla gubbar och kommigt fram till at shaman är som gord för mig =)..Och nu undrar jag hur jag ska ha det ska jag ha 1 mace och sköld eller vad ska jag ha?och hur ska jag bygga mitt talent grejj för att bli bra i PvP och solo?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
atWa: kollade på er onyxiafilm, fint men varför fan snackar ni både engelska och svenska? :S Om ni inte är en helsvensk guild så borde nu ju prata engelska hela tiden, om ni är svenskar så borde ni prata svenska... eller?

Och allvarligt, vad är hela den här grejen med "stop/start dps"? Känns som om alla säger det, helt stört ju. "Stop damage per second"? Det är som att säga "Stop km/h" om man vill att nån ska sakta ner... aja.

Jag tycker också att Atwa:s guild saknar språkliga förmågor Själv hade jag nog sagt "Stop attacking" eller "Start attacking" istället för DPS. Och sen hade jag nog sagt "percent" istället för "procents"

Permalänk
Medlem

gahahahahahahaha, laddade en film nu med onyxia på 74mb, Tittade på den nu.

Filmen började med att dom rushade Onyxia och det var någon som whinade om nått så en sa "shut up!", fick en känsla av att jag hade hört det förut, men men. filmen fortsatte och så kom en till sak som jag kände igen "Let's stop at 68.5".
Började undra om jag inte redan hade denna filmen, men det kunde jag ju inte! för detta var en paladin som filmade, har ingen annan film med en paladin.

Iallafall... Tillsist sa dom: "ok, she is going to take of soon in about... 3... 2... 1... now." och då stack Onyxia tillbaka och alla började skratta för det var så precis! då visste jag vilken film det var!

Jag har exakt samma raid fast filmad av en Gnome mage från en annan vinkel! kul på jul

Filmerna heter:

Onyxia-goonifist-kilranin.avi [PALADIN]
Goonifistvsonyxia.wmv [MAGE]

Upptäckte förståss inte att namnen hette nästan samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
Jag började undra efter att Beengalas sa "respeccade till ragnaros build med roguen"... Vad är en bra Onyxia/MC build för en paladin? vad är paladin:ens jobb i dessa raid instances?

Har förtillfället en Retbuild som jag gillar någolunda.

http://wow.allakhazam.com/profile.html?122988

Får man fråga varför du inte har SoC? Det är ju den retri Sealen som ger mest skada. Jag hade nog lagt 1 poäng på SoC och 2 poäng till på anticipation istället för precision.
Jag skall bygga om mitt träd lite grann men jag kommer inte välja bort SoC eller BoK. Jag vill ha 100% chansen till full mana back vid healing.. annars är jag nöjd med mitt träd.

En paladins uppgift i instancer är att vara off tank, whiperäddare, Ge buffar, cleanse (vid olika debuffs) och second healer. Det största jobbet ligger i att banka på adds till bossarna samt supporta priests och druider. Naturligtvis springer vi in och ger själva bossen en omgång så fort alla addsen är döda, men aldrig utan att ha koll på teamets healt. Din healing/ cleanse i kris situationer kan vara avgörande. Paladins damage dealing i instancer kommer aldrig ligga högst...mest beroende på att vi inte slår på mobs hela tiden och att vi kanske inte har direkt massiv DPS. Men vårt jobb är fortfarande lika viktigt.
Vid andra instancer så som Onyxia är det healer/cleanse (hon fearar så förbaskat), damagedealer och lifeguard till clothbärarna som är vår uppgift. Har iof inte vart där än, jag har inte nyckeln. Skall fixa den i helgen tänkte jag så hon kan få smaka på min mace :).

Ett tips, de flesta vill ha BoK i en instans. Glöm därför aldrig den när ni bygger ert träd. SoC är bra om man vill dra aggro från priests, procsar den så blir mobsen sur och börjar attakera dig istället. För att hålla aggro slänger ni ut Consentration och buffar med SoF (seal of fury).

Exerco:
"Atwa har du dueleat en paladin ngn gång? när jag har sett druid vs paladin brukar det ta 30min ungefär innan ngn ger upp"

Hahahaha sant, sant Druider har dock en grym fördel, dom kan heala när dom slåss i bearform. Deras nackdel är att magierna inte ger sådär fruktansvärt mycket skada. Men som sagt.... att möta en druid är seeegt. Största chansen att avgöra är att lyckas få in en stunn när Druiden slarvat med healing och har 20-30% liv kvar, då kan man avgöra OM man har tur och SoC procsar.

Det samma gäller 2 paladins...skall man duellera mot en paladin gäller det att man kissat, fixat kaffe o macka innan man sätter igång

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
haha, läste också teh...

Som vanligt är den här gammal, men helt klart bästa onyxia filmen, iaf roligaste!
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=1126

Haha, kolla kommentaren:
zileboba 05-06-02 12:31
How do u play these files??? rar files etc.

Det står ju "teh"!

Permalänk
Medlem

Njet..det står Ten

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

KingCobra: Det är ju så dueller ska vara. Inte ska de vara över i ett par sekunder iaf.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
KingCobra: Det är ju så dueller ska vara. Inte ska de vara över i ett par sekunder iaf.

Jo det är sant Därför hatar jag att duellera/PvPa mot Mages... då är det ofta över på 30 sekunder Det måste vara den svåraste klassen att möta för en Paladin. Hatar deras blink vilket gör att dom inte kan stunnas så vi kan göra skada.
Warlocks är svåra men inte omöjliga, Priests kan vara tuffa. Dom andra klasserna har man en fair chans imot iallafall OM dom stannar och fightas

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jo det är sant Därför hatar jag att duellera/PvPa mot Mages... då är det ofta över på 30 sekunder Det måste vara den svåraste klassen att möta för en Paladin. Hatar deras blink vilket gör att dom inte kan stunnas så vi kan göra skada.
Warlocks är svåra men inte omöjliga, Priests kan vara tuffa. Dom andra klasserna har man en fair chans imot iallafall OM dom stannar och fightas

vilken lvl är du ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

hatar o döda palas me min ud mage....dem e inte svåra men så jevla SEEEGA!

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

En mage kommer aldrig förlora mot en paladin, eller inte bli dödad av en. de kan lätt komma undan. Men de är omöjligt att vinna också, de bara healer sig hela tiden, så tar ens mana slut och paladin är fortfarande fullt liv

Då hade jag ingen Evocation, men nu kanske då man får fullt mana igen så kan man ta ner paladin och han har då inga odödlighets sköldar kvar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Här är min UD warrior i sin tank utrustning vad tycker ni hittils?

http://wow.allakhazam.com/profile.html?133038

Som main wpn när jag soloar så har jag http://www.thottbot.com/index.cgi?i=9656

Så galet dåligt med bra yxor på ah, svärd finns ju i överflöd men blåa yxor kan man se sig om i stjärnorna efter..:(

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Här är min UD warrior i sin tank utrustning vad tycker ni hittils?

http://wow.allakhazam.com/profile.html?133038

Som main wpn när jag soloar så har jag http://www.thottbot.com/index.cgi?i=9656

Så galet dåligt med bra yxor på ah, svärd finns ju i överflöd men blåa yxor kan man se sig om i stjärnorna efter..:(

Instämmer. Jag är 53 warrior och kör fortfarande med den här:

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=10623

2H har jag den här:

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13018

Har försökt få tag i en grupp så man kan köra maraudon och få tag i Gatorsbite, men hitta en grupp dit är inte lätt

EDIT: Nästa steg är att få tag i någon juste 1H från sunken temple, typ: http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=10837

Permalänk
Medlem
Citat:

Får man fråga varför du inte har SoC? Det är ju den retri Sealen som ger mest skada. Jag hade nog lagt 1 poäng på SoC och 2 poäng till på anticipation istället för precision.

För att jag har 1H, SoC är INTE bra med 1H, SoR gör flera gånger mer dmg i längden än SoC till ett 1H, SoC är endast till 2H där det är lönt.

Permalänk
Medlem

På dueler får man hela sig själv eller? (Är Paladin)
Bara med sina spells eller drycker med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
På dueler får man hela sig själv eller? (Är Paladin)
Bara med sina spells eller drycker med?

Du kan ju hela dig med pottor men det är inte så poppis
Bandage brukar vara tillåtet :E

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Nja drycker är ju lite fusk igentligen. Men healing är inget fusk, den är ju för att kompensera vår "dåliga" DPS. Om vi inte får använda heal är ju som att be en Mage att endas använda staven.

Men buffs från andra och drycker är ojuste, det är ju inte klass talanger. Samma gäller Aliance trinketen, kom överens innan om man skall använda den eller inte.

Visa signatur