Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

pvp var rätt roligt i aoc dom första två veckorna vid release när jag och mina vänner drog runt som lvl 80 i dom instanserna där i stan som jag glömt namnet på och våldtog alla som försökte göra något konstruktivt.
Sällan har jag haft så roligt som när dom lyckades få dit en jävla massa vänner från deras guilder, men ingen var ju ens i närheten av 80 så dom åkte på däng av min PoM när jag gjorde den stora jävla AoE knockback spellen vad den nu hette.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Jag tycker banorna för PVP är bättre i WoW men själva PVP delen är så sjukt mycket bättre i AoC trots obalanseringen mellan klasserna just nu. Får väl se om man blir kvar till expansionen kommer och hur klasserna utvecklas. WoW är ju mer blöj PVP i stället för den Open Wold PVP AoC har.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att återkomma till AoC..
Tröttnat på Everquest 2 totalt nu och undrar om det finns någon här som kan tänka sig lära mig mer om spelet ingame?

Endast PVE! dethär med att folk kan klubba ner en vartsomhellst hur omoget som hellst lockar mig inte.

If so.. pm.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
pvp var rätt roligt i aoc dom första två veckorna vid release när jag och mina vänner drog runt som lvl 80 i dom instanserna där i stan som jag glömt namnet på och våldtog alla som försökte göra något konstruktivt.
Sällan har jag haft så roligt som när dom lyckades få dit en jävla massa vänner från deras guilder, men ingen var ju ens i närheten av 80 så dom åkte på däng av min PoM när jag gjorde den stora jävla AoE knockback spellen vad den nu hette.

Det du beskriver är exakt varför PvP kändes uselt i AoC när jag testade. Sådant är bara roligt för ena parten och jag betalar inte min månadsavgift för att roa andra, utan vill kunna lyckas göra något konstruktivt questande själv också emellanåt...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Det du beskriver är exakt varför PvP kändes uselt i AoC när jag testade. Sådant är bara roligt för ena parten och jag betalar inte min månadsavgift för att roa andra, utan vill kunna lyckas göra något konstruktivt questande själv också emellanåt...

Precis. AoC är numera grymt bra lir, men pvp delen är totalt värdelös ur min synvinkel. Total ganking överallt. Pvp som det var uppbyggt i war, om det hade varit så hade jag kört aoc, nu är aoc för mig bara ett pve spel och därför blir det inget. (war är dock totalt värdelöst pga buggar, fusk, balans, itemization, server lag så är för mig inte intressant)

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är det nån som kollat lite på Rise of the Godslayer? Jag har faktiskt lite förhoppningar på det Blir nog att köpa det om än så bara för att prova

Förresten är det bara jag som ser en symbolik i namnet?

Tror dom att dom har en chans på wow med expansionet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Tror dom att dom har en chans på wow med expansionet?

Kan garantera att dom inte har det. Det kommer för mycket nytt till WoW för att AoC ska ha en chans.
WOTLK och kommande expansionen Cataclysm har hunnit bli klara eventuellt snart klara under den tid det tog dom att komma ut med att dom jobbar på en expansion till Age of Conan.
Enbart WOTLK är ju större än hela Age of Conan tillsammans med alla uppdateringar dom släppt.

Men jag kommer nog testa AoC expansione iaf. spelet var roligt vid release och förväntar mig att när expansionen är ute kommer det bli lite nostalgiskt att lira igen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

tjo slutade spela age of conan för typ 5 månader sen pågrund av för dålig dator och att det var väldigt lite folk på den servern jag var på.
Har köpt en ny spel dator nu och AoC var sjukt kul tyckte jag så tänker börja köra det igen om aion är dåligt. Tänkte fråga har dom gjort spelet stabilare på DX10 ?
Har det kommit lite mera spelare / eller har dom dragit ihop servrarna så det blir mera folk på servrarna istället för som det var förr att det var lite där och lite där ?
Har dom balanserat spelet mera ?
Precis när jag slutade kom en stor balansering som gjorde att jag slutade typ för min tank vart helt cp så. Men nu så kommer jag inte ihåg hur min tank spelade så då gör inget att dom ändrade den
Har kört en massa mmorpgs nu när jag inte har körd AoC och tycker att det är värt att gå tillbaka om aion är dåligt.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem

DX10 är fortfarande kass, på tog för låg fps

1.05 patchen var mycket trevlig och spelet är nu vad det borde ha varit vid release

Balanseringen är pågång, några klasser har redan blivit "omgjorda".

Barbarian, Bear Shaman, Dark Templar och Conqureror.

När jag spelade sist, ca 2 månader sedan så tyckte jag att det var rätt gott om spelare men det har nog sjunkit igen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är sisådär med folk på servrarna, Fury har ju folk i alla fall. Men det är ju märkbart mindre nu än tidigare i år. Men kommer nog tillbaka en del efter dom tröttnat på Aion osv.

Klasserna får sina fixar, soldatklasserna börjar bli bra nu till och med. ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Det är sisådär med folk på servrarna, Fury har ju folk i alla fall. Men det är ju märkbart mindre nu än tidigare i år. Men kommer nog tillbaka en del efter dom tröttnat på Aion osv.

Klasserna får sina fixar, soldatklasserna börjar bli bra nu till och med. ^^

Tröttnat på Aion ?
Jag spelade Conan i 3 månader och Aion står i en annan klass i jämnförelse.
Det är ett färdigt spel inte en beta som conan var. Jag är absolut ingen Fanboy, men jag vill nog påstå att Aion är det bästa mmorpg´t som släppts på bra många år. Iafl så långt som jag spelat nu, sen vet jag ju inte hur det blir senare i spelet. Men av videos att dömma så ser det inte ut som att jag kommer bli besviken =).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lierox
Tröttnat på Aion ?
Det är ett färdigt spel inte en beta som conan var. Jag är absolut ingen Fanboy, men jag vill nog påstå att Aion är det bästa mmorpg´t som släppts på bra många år. Iafl så långt som jag spelat nu, sen vet jag ju inte hur det blir senare i spelet. Men av videos att dömma så ser det inte ut som att jag kommer bli besviken =).

Alltså det kvittar ju hur bra ett spel är, till slut tröttnar man oavsett. Sen om det kanske tar 3mån eller 5år beror ju på många saker. Tog mig inte ens 1 veckas spelande att tröttna på WoW medan jag spelade 2-3mån i aoc innan jag tog paus och började i okt-nov och har i princip spelat konstant sedan dess.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lierox
Tröttnat på Aion ?

Jag har inte provat Aion men vad jag hört är det ett vanligt koreanskt grind mmorpg med några quests som tydligen inte var mycket att hurra över...

Men som sagt, jag har inte provat det bara vad jag hört!

Visa signatur
Permalänk

tror vi kommer att ha en dipp i spelandet i conan åtminstone tills t3 raiding släpps sent i höst. Tyvärr verkar även tower pvp (typ mini-battlekeeps) även det vara försenat. Jag tycker personligen att det har varit väldigt mycket pve-fluffande och alldeles för lite för oss som gillar pvp. Å andra sidan följer nog Funcom sina marknadsundersökningar, vad vet jag...

Läser man aoc-forumen är det både ris och ros just nu. Gnällgänget verkar ha lugnat ned sig eller försvunnit kanske . Ett bra spel är det fortfarande i mitt tycke.

Ser fram som f-n mot expansionen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av firrebirre
Läser man aoc-forumen är det både ris och ros just nu. Gnällgänget verkar ha lugnat ned sig eller försvunnit kanske . Ett bra spel är det fortfarande i mitt tycke.

Ser fram som f-n mot expansionen!

Tror dom slutat spela. Aion släpptes nyss och många hoppade över dit.

Måste säga att jag känner mig sugen på spela AoC igen men det suget försvinner snabbt när man tänker på all zerg på white sands.
Om dom fixar det så kommer jag kanske tillbaka om Aion suger vid högre level.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Meh jag har fortfarande två oanvända "collectors edition" stående här.. en dag kanske jag aktiverar dom. om jag hittar någon anledning.

men själva anledningen till att spela har försvunnit lite för mig.
det är combo action systemet som jag tykte om. och det har dom ju ändrat så mycket på att det kännas typ bara som en modiferead wow eller likt.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melekai
men själva anledningen till att spela har försvunnit lite för mig.
det är combo action systemet som jag tykte om. och det har dom ju ändrat så mycket på att det kännas typ bara som en modiferead wow eller likt.

?

Kombo systemet finns kvar?

Visa signatur
Permalänk

Absolut, combosystemet finns kvar och äger - det som har gjorts är att slutcombos har kortats ned till 3 steg istf 5. Det har tweakats rätt mycket kan jag säga.

WS, det är ju bara att undvika skiten, flera quests kan man göra i singleplayer-mode (om de inte har ändrat var ett tag sen jag var där o snurrade) och Tortage kommer man ganska fort ur på level 19, så man får destinyt gjort.

att gnällgänget drog till Aion gör ingenting, om man inte gillar aoc är det ju bara att rösta med plånboken dvs sluta spela, eller hur tids nog får Funcom ordning på grejorna, verkar som att 1.06 blir bra skit och det är väl därför det tar ett tag. Väntar hellre på en stabil patch än något irr-släpp som buggar o jävlas.

edit: och ryssarna har tappat sitt buggade battlekeep så nu går de att döda i minigames igen

Permalänk
Medlem
Citat:

edit: och ryssarna har tappat sitt buggade battlekeep så nu går de att döda i minigames igen

Bra det! Något frustrerande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mja, ryssarna går fortfarande inte o ta i sieges typ. Bara andra ryssar som kan vinna såna strider. Förstår inte varför ryssar är så sjukt kassa för att dom ska behöva cheata utav helvete för att spela? I Aion får man väl hoppas dom inte kan lagga ur varenda käft osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
?

Kombo systemet finns kvar?

Men alla kombos nu är väl 3 knappar och inte 6?

Citat:

Absolut, combosystemet finns kvar och äger - det som har gjorts är att slutcombos har kortats ned till 3 steg istf 5. Det har tweakats rätt mycket kan jag säga.

Precis. Dom förenklade system så mycket att det knappt kan kallas combosystem. Warhammer och Aion har nu lika avancerade combosystem.

Jag hade ett förslag i forumet att öka från 6 steg till 12 med slumpade knappar som skulle tryckas. Dom flesta clickers och noobs tyckte det skulle bli för avancerat. Verkar som om deras förslag om att förenkla det hela vann.
Men det är inte så konstigt heller, AoC har bland dom sämsta spelarna i ett MMO. Men det kan man bara skylla på Funcom som inte gjorde spelet utmanade och svårt. Instanserna är ju bara att rulla ansiktet på tangentbordet med både healing och tanking.

Visa signatur

Permalänk

Man skulle inte kunna PvPa som en combo klass eftersom att mage klasserna (inte HoX) och Priest (Inte BS) behöver bara trycka på en knapp per spell och kan tillbringa övriga tiden med att springa runt dig och ha ihjäl dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Man skulle inte kunna PvPa som en combo klass eftersom att mage klasserna (inte HoX) och Priest (Inte BS) behöver bara trycka på en knapp per spell och kan tillbringa övriga tiden med att springa runt dig och ha ihjäl dig.

Jo för längre combos förändrar inget egentligen. Det gör bara så att det blir svårare att utföra combos. Du behöver bara stå still när du utför sista steget av combos (dålig design).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det dom skulle kunna göra för att göra det bättre än ju att ge casters längre cast tider på sina spells (varav dom redan gjort på en del cc vad jag sett). För vi casters kan ju inte springa omkring när vi ska kasta spells, mot vad en melee kan göra när man gör kombos. Dessutom så håller ju melee på att boostas så om ett tag lär det vara ganska jämt mellan dom olika.

Men annars tycker jag spelet är mycket bättre än wow o alla andra mmorpg. Trots ett antal grova brister. Och ja, raid content behöver bli lite svårare men det har dom ju försökt lite också att fixa. Men blir väl bättre sen när T3 kommer, får man hoppas att det blir sjukt svårt. Men allt är ju lätt när man vet vad man ska göra, så kommer ju bli farm på det också sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter några år framför WoW har jag nu införskaffat mig och spelat en del Aoc.

Och för tillfället tror jag faktist att jag kommer sluta med wow så länge jag inte har någon kompis att lira med förstås.

Kan säga så här, om jag inte tidigare hade spelet något av spelen, och nu spelade 5 timmar i varje så hade det varit Aoc jag fortsatte spela efteråt.
Från vad jag sett hittills (ungefär 10 timmar spelande) så tycker jag Aoc är bättre, combat är roligare och det är mycket snyggare.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Core i5 750 | XFX Radeon HD 5850 BE | Corsair TX 650W 80+| 500GB X 2 HDD & 1TB Extern| Corsair 4GB 1333MHz XMS3-10600 | Blandad skruv

Philips 22" 16:10 2ms | Microsoft Sidewinder X6 | Ace Edge 3200 | Plantronics Gamecom 367

Permalänk
Medlem

det kanske har nämnts, men det finns nu möjlighet att gratis aktivera sitt konto under 7 dagar fram till sista november.
Jag var en av idioterna som köpte en CE version av spelet och var tom med i ett guild innan spelet hade släppts och kan säga att spelet är något helt annat. Bra jobbat funcom, dock lite för sent vad jag förstår det som.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

För sent är det ju inte än, vi är fortfarande ett gäng som lirar. Men visst märks det att det inte är många som spelar längre. Väldigt lugnt mot hur det var när dom slog ihop servrarna. Men jag hoppas dom låter ett annat team ta över spelet, för norrmän kan inte koda spel helt enkelt. Men expansionen kanske lockar in lite fler igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
det kanske har nämnts, men det finns nu möjlighet att gratis aktivera sitt konto under 7 dagar fram till sista november.
Jag var en av idioterna som köpte en CE version av spelet och var tom med i ett guild innan spelet hade släppts och kan säga att spelet är något helt annat. Bra jobbat funcom, dock lite för sent vad jag förstår det som.

Jag har också CE, bonus är väl att man får med lite nakenbilder. Kanske blir att testa aktivera kontot igen, se om det är något häftigt nytt

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
För sent är det ju inte än, vi är fortfarande ett gäng som lirar. Men visst märks det att det inte är många som spelar längre. Väldigt lugnt mot hur det var när dom slog ihop servrarna. Men jag hoppas dom låter ett annat team ta över spelet, för norrmän kan inte koda spel helt enkelt. Men expansionen kanske lockar in lite fler igen

Jag hoppas att du har rätt :).
Sen tycker jag att det är skönt att den värsta typen av spelare har försvunnit till det nuvarande "nyaste" och som jag förstår det, utifrån vänners utsagor, så är gnälls det lika mycket där. Om Funcom ror i land expansionen utan allt för mycket trubbel så har de äntligen lärt sig något av mmo katastroferna; Anarchy online, Shadowlands,Lost Eden och Age of Conan.

Och det fanns visst nakenbilder i CE versionen. Tack för tipset, nu känns köpet inte lika bortkastat

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Meh, för mig blir det inget aoc. Det släpptes buggigt som tusan och det är inte acceptabelt för mig, det förstörde spelkänslan helt.

Vad som dock är viktigare är att pvp systemet inte alls är min grej. Alla mot alla stilen med total ganking.. rätt tråkigt. Warhammer online hade ett mycket roligt koncept för t1-t3, synd att war misslyckades totalt av mythic dock.

Om aoc skulle få sitt pvp system omgjort så det blev som war då skulle jag lira det men aoc inriktar sig uppenbarligen inte till den marknaden.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!