Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Jag är mest orolig för itemization som i WoW. Att pvp och pve ska vara så beroende av vilken gear man har. Någon som har hört hur detta funkar i AoC?

Permalänk
Medlem

tror jag hörde någonstans att det inte ska vara som i wow, dvs att man Inte behöver speciell gear för pve samt pvp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-LINK
Systemkraven är släppta

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23912

Hehe, jag klarar mig precis genom minimumkraven. Raids/Sieges kommer nog ta livet av min burk, m.a.o.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Själv har man suttit och längtat sedan december ungefär, för då lar vi ner vårat wow guild.

Mer än hälften av alla vänner man träffat på i wow ska haka på när det väl kommer, så man lär inte behöva sakna alltför många.

Har haft så tråkigt att vi tom börjat fila på egen hemsida när det väl kommer!

http://sphinx-guild.com/

Permalänk
Medlem

Detta släpps 25mars i usa och 2 månder senare här. Kan man beställa en kopia från Usa och spela i Europa eller kommer allt hamna på en gemensamm login server osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Detta släpps 25mars i usa och 2 månder senare här. Kan man beställa en kopia från Usa och spela i Europa eller kommer allt hamna på en gemensamm login server osv?

Var har du fått det ifrån på hemsidan står det 20 maj?

Permalänk
Medlem

20:e maj släpps det i USA, du har nog kollat på en sida som har gammal information (25:e mars var det förra release-datumet)
Jag tror att du måste spela på en amerikansk server om du beställer från USA, fast detta är jag inte helt säker på.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Ahhh bullshit är det inte 25 mars i usa heller längre?

Permalänk
Medlem

nä, tyvärr.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

det utvecklas ju i norge, ingen logik att det skulle släppas i usa före europa imo

Visa signatur

amd 6400x2 @ 3.2 ghz | leadtek 8800 gts 512 @ 770 / 1130 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AMD 770 | 4gb corsair pc6400| 450w x2 | xp 32

Permalänk
Medlem

Synd att det riktar sig mot sommar lovet!

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl den största nackdelen. Det kommer lagom mot våren, då man vill börja röra sig ute. Fast sommarkvällar vid datorn har fan sin charm med. Om man redan varit ute och badat/solat eller liknande kan det vara skönt att koppla av sent vid datorn med ett par öl.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Det går ej att spela med den Amerikanska versionen på EU servrar och tvärtom.

Spelet kommer släppas mellan 20:e till 23:e maj, står lite olika varstanns men jag tippar på 20:e.

Permalänk

Det släpps väl 20 maj worldwide? Jag har aldrig sett något annat datum. För övrigt så ska spelet vara baserat på "skillen" som sitter framför datorskärmen, inte något som huvudsakligen baseras på vad ens karaktär är och har.

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat det hela rätt så släpps spelet 20:e i US och 23:e i EU, men om man förhandsbokar i EU så får man "tjuvstarta" den 20:e.
Fast detta är bara vad jag har snappat upp från diverse forum, så spring inte och förhandsboka nu bara för att jag skrev så (och bli förbannad på mig om det är fel)

Edit: efter närmare snokande så är det nog så som Nizor skrev; worldwide release den 20:e
http://forums.ageofconan.com/showpost.php?p=1505542&postcount...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Om jag har fattat det hela rätt så släpps spelet 20:e i US och 23:e i EU, men om man förhandsbokar i EU så får man "tjuvstarta" den 20:e.
Fast detta är bara vad jag har snappat upp från diverse forum, så spring inte och förhandsboka nu bara för att jag skrev så (och bli förbannad på mig om det är fel)

Edit: efter närmare snokande så är det nog så som Nizor skrev; worldwide release den 20:e

Förhandsboka en collection edtion och rida på en noshörning synd jag var helt inställd på denna månad.

Permalänk
Medlem

Information om Priest of Mitra.
Age of Conan Class Interview #8: The Priest of Mitra

Själv tycker jag inte riktigt om hur de verkar fungera, men det kanske känns bra när man väl kör dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian

Står även i FAQ:

"1.3 What platforms will the game be released on and when will it come out?
Age of Conan: Hyborian Adventures will be released for Windows PCs the week of May 20, 2008. An Xbox 360 version will be released sometime in the future."

Det vill säga står ingenting om att us/eu får olika releasedates.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte att det blir försenat det släpps ju ganska tät in på dreamhack vem vill inte teama upp med sinna polare på DH och ba lvl snabbt tillsammans eller PvP:a

Permalänk
Medlem

Har dom tagit bort lich? Lät som en häftig class. Men necromancer är ju det man måste välja försöker hitta gameplay men det är lite kämpigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har dom tagit bort lich? Lät som en häftig class. Men necromancer är ju det man måste välja försöker hitta gameplay men det är lite kämpigt!

Necromancern kan förvandla sig till en Lich, om han har valt den Feat:en.

Visa signatur

.

Permalänk

Kollat upp spelet nu å det verkar gryymt! kmr lungt köpa å se, står oxå signed-in i betan

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Necromancern kan förvandla sig till en Lich, om han har valt den Feat:en.

Min class är just nu vald.

Permalänk

Ursäkta men vad är Lich?

Visa signatur

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Ursäkta men vad är Lich?

Hmm min förklaring skulle vara en undead mage, som är ett skelett hehe. Oftast väldigt kraftfulla i spel som tex. Baldur's Gate 2.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nova Krepusko, som betyder Ny Gryning på esperanto, är ett helsvenskt guild för Age of Conan som söker tappra män och kvinnor att följa oss in i Hyborias värld.
Vi är en grup människor som ursprungligen kommer från Sain Minuial, ett kinship för Lord of the Rings Online, och har fortfarande stark anknytning till dem.

Vill du veta mer så är du välkommen att besöka vårt forum: http://www.sainminuial.se/forum/index.php.

Bara ett litet tips till er där ute som känner sig ensamma

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Ursäkta men vad är Lich?

Vad kan man säga, levande död som kan kasta spells.

Permalänk
Citat:

Min class är just nu vald.

Necromancern är tyvärr borttagen som klass, har mergat med Herald of Xotli (om jag inte kommer ihåg helt fel). Men något som heter Lich eller Necromancer finns det i alla fall inte längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axlryd012
Necromancern är tyvärr borttagen som klass, har mergat med Herald of Xotli (om jag inte kommer ihåg helt fel). Men något som heter Lich eller Necromancer finns det i alla fall inte längre.

Va? Jo Necro finns, Lich och Necro tryckte de ju ihop till en klass.

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

ok, tack alla som svarat på vad Lich är kmr nog vara Assassin eller Guardian?

Vad kommer ni vara?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR