Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge open betan håller på?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
å spelet har inte äns stöd för 64-bitars än xD tänk när det kmr

Yes, det kommer att bli klart intressant!
Helt ospelbart här på XP förutom low details.

Vista kan jag köra medium+lite extra på

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evoke
Har spelat closed beta från och till sen oktober förra året. Har en lvl 40 barbarian, level 32 ranger och level 25 hox. Tänker inte gå in på de specifika klasserna.

Spelet har verkligen gjort framsteg sen jag började spela det. I början kunde man knappt spela utan att krascha varje 20:e minut och spelet är i dag MYCKET bättre optimerat. Jag tycker ändå dom borde ha väntat med att släppa spelet i åtminstonde 2-3 månader. Spelet är fortfarande buggit och questandet efter level 20 är inte färdigt och inte alls lika bra gjort som 0-20. Sen finns det mycket som inte är testat; sieges osv. Vi vet fortfarande inte hur serverarna och klienten kommer att klara stora pvp situationer (40 pers+).

Jag har helt klart haft svårt att komma in i spelet eftersom jag har kunnat spela det mer än ett halvår men ändå inte är högre än 40 (några andra chars blev wipade). Inte alls fastnat vid det som WoW. Tror många som går från WoW till AoC kommer bli besvikna. Framförallt loading screensena kommer folk reagera negativt på och den generalla prestandan. Jag är inte heller speciellt imponerad av grafiken. Visst är den tekniskt bra för att vara ett MMORPG men världen känns rätt död.

Får se om jag kommer spela det när det kommer ut (har ingen preorder), kanske väntar några månader och ser hur det blir.

Ditt inlägg avgjorde mitt beslut om jag skulle avboka eller inte. Jag kommer att avboka och vänta för att se hur spelet blir. Jag körde WoW i open beta och det kändes mycket bättre än vad AoC kändes i gamespots i PvP-weekend.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Tusan vilken otur man har då.. "Fileplanet open beta event is over"...

Permalänk
Medlem

Många som inte riktigt förstår vad en beta är. Nu är ju ej heller Funcom = Blizzard.

De nackdelar jag ser med AoC har inte så mycket med betan att göra. Jag är mer för riktig world pvp, än instanserade battlegrounds vilket verkligen förstör ett spel. Och att det är så pass uppbyggt efter instanser.

Annars så tycker jag det flyter på fint, första gången man testade open betan så var det lite shaders komplileringar som stallade, men har inte märkt av det allt sen dess. Kör i 1680x1050 med High + 4x AA, ligger mellan 40-65fps, snittar runt 50-55. När man laddar in stora zoner tar det ca 10-15sec. Har även blivit bättre sen senaste beta patchen. Kommer säkerligen bli bättre i final.

Har man då i åtanke att det är en beta så tycker jag personligen den fungerar minst lika bra som Wow gjorde i början. Blizzard hade problem med sin server kod och Funcom har väl lite mer problem med sin klient kod när man hör de som har problem. Hugget som stucket i min mening.

Tycker det är lite väl mycket trashtalk från folk, kanske inte just här men på andra forum. Tycker man ska ge ett spel en chans efter release, innan man dömmer det pga en beta. Kanske mycket väl suger, men det är ingen som än så länge vet. Själv hoppas jag på att AoC eller WAR blir grymmt bra. Så vi slipper WOW Behövs något nytt.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fade-swe
Många som inte riktigt förstår vad en beta är. Nu är ju ej heller Funcom = Blizzard.

De nackdelar jag ser med AoC har inte så mycket med betan att göra. Jag är mer för riktig world pvp, än instanserade battlegrounds vilket verkligen förstör ett spel. Och att det är så pass uppbyggt efter instanser.

Annars så tycker jag det flyter på fint, första gången man testade open betan så var det lite shaders komplileringar som stallade, men har inte märkt av det allt sen dess. Kör i 1680x1050 med High + 4x AA, ligger mellan 40-65fps, snittar runt 50-55. När man laddar in stora zoner tar det ca 10-15sec. Har även blivit bättre sen senaste beta patchen. Kommer säkerligen bli bättre i final.

Har man då i åtanke att det är en beta så tycker jag personligen den fungerar minst lika bra som Wow gjorde i början. Blizzard hade problem med sin server kod och Funcom har väl lite mer problem med sin klient kod när man hör de som har problem. Hugget som stucket i min mening.

Tycker det är lite väl mycket trashtalk från folk, kanske inte just här men på andra forum. Tycker man ska ge ett spel en chans efter release, innan man dömmer det pga en beta. Kanske mycket väl suger, men det är ingen som än så länge vet. Själv hoppas jag på att AoC eller WAR blir grymmt bra. Så vi slipper WOW Behövs något nytt.

Håller med, och det är väl inte det senaste vi sitter å lirar på me betan? dom kanske har feta patchen på G å är nästan klar men skickar inte till oss på betan fören typ 1 vecka efter,, eller har ja fel?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Tusan vilken otur man har då.. "Fileplanet open beta event is over"...

så för oss som fick e nyckel nu kommer inte kunna testa det? ;/

Visa signatur

amd 6400x2 @ 3.2 ghz | leadtek 8800 gts 512 @ 770 / 1130 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AMD 770 | 4gb corsair pc6400| 450w x2 | xp 32

Permalänk
Medlem

Har ett closed beta Age of Conan account om någon vill byta mot ett Warhammer Euro beta.

Dra ett pm i såfall.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

hoppas dom släpper server listor snart så att man kan planera ihop en svensk guild

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hoppas dom släpper server listor snart så att man kan planera ihop en svensk guild

ja är med i en svensk guild, Yggdrasil

http://yggdrasil.jam.nu/

Visa signatur

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

de släpps ju så gott som alltid en stor patch innan släpp av de flesta Online spel, just för att sluta fixa allting...
Kommer ihåg WoW, en server ju funktionduglig på realese dagen under större delen av kvällen, och så mycket buggar de var från början

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evoke
Inte alls fastnat vid det som WoW. Tror många som går från WoW till AoC kommer bli besvikna. Framförallt loading screensena kommer folk reagera negativt på och den generalla prestandan. Jag är inte heller speciellt imponerad av grafiken. Visst är den tekniskt bra för att vara ett MMORPG men världen känns rätt död.

Hm, var WoW ditt första mmorpg?
Jag vet att inget sådant kommer kännas som EQ (som var det första jag lirade). Allt jag testat sedan dess (AO, första retailvarianten av Horizons, DAoC, WoW) har kännts lite lätt dött i jämförelse.
Detta behöver ju dock inte vara vad du beskrev; kanske ter sig AoCvärlden bara ganska väldigt död

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Hm, var WoW ditt första mmorpg?
Jag vet att inget sådant kommer kännas som EQ (som var det första jag lirade). Allt jag testat sedan dess (AO, första retailvarianten av Horizons, DAoC, WoW) har kännts lite lätt dött i jämförelse.
Detta behöver ju dock inte vara vad du beskrev; kanske ter sig AoCvärlden bara ganska väldigt död

Dom har ju faktiskt sagt att den är designad för att se lite döda å mörk ut, som i filmerna å serierna

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom har ju faktiskt sagt att den är designad för att se lite döda å mörk ut, som i filmerna å serierna

Det är sant, men jag upplevde hans "dött" som att de är folktomt, bara för världen är död så behöver man inte exkludera npcer och hus

Men jag tror på detta..längtat efter dettas sen SWG krasha och jag börja spela wow vilket är ett väldigt linjärt MMO

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Det är sant, men jag upplevde hans "dött" som att de är folktomt, bara för världen är död så behöver man inte exkludera npcer och hus

Men jag tror på detta..längtat efter dettas sen SWG krasha och jag börja spela wow vilket är ett väldigt linjärt MMO

Joo, såklart man menar t.ex. typ inge liv i värdlen fåglar osv, men tror dom lägger till det

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Joo, såklart man menar t.ex. typ inge liv i värdlen fåglar osv, men tror dom lägger till det

ja. det tror jag också..En mmo-värld som är död kommer aldrig funka, de kommer nog på ett eller annat sätt fixa så det blir en levande död värld(kan man säga så? ^^).

Visa signatur

Permalänk

är lvl 10 nu i OB
det är väldigt buggit men det är som förväntat av ett beta, Det krashar väligt ofta också men det är inte så underligt med mitt biliga grafik kort (väntar på 4870 ) och även debugger som går i backgrunden. Dock så har jag inga problem med FPS, kan dock hacka till lite då och då när jag är på day world men under night så har jag 0 problemos ;D

Förstår dock inte varför alla whinar om loading screens märks ju fan nästa inte, och om det är en loading screen så tar det max 10 sec innan det är klart. xD
(undrar varför tralalalala xD kolla inte under denna text ;D)

ångar verkligen inte att jag har köpt early access, dock så tror jag knappast att detta blir en wow killer, men iaf 1 million subcribers borde de få.

+ En stor bugning till min Gud Jooh4n

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
är lvl 10 nu i OB
det är väldigt buggit men det är som förväntat av ett beta, Det krashar väligt ofta också men det är inte så underligt med mitt biliga grafik kort (väntar på 4870 ) och även debugger som går i backgrunden. Dock så har jag inga problem med FPS, kan dock hacka till lite då och då när jag är på day world men under night så har jag 0 problemos ;D

Förstår dock inte varför alla whinar om loading screens märks ju fan nästa inte, och om det är en loading screen så tar det max 10 sec innan det är klart. xD
(undrar varför tralalalala xD kolla inte under denna text ;D)

ångar verkligen inte att jag har köpt early access, dock så tror jag knappast att detta blir en wow killer, men iaf 1 million subcribers borde de få.

+ En stor bugning till min Gud Jooh4n

Haha ;D Tror inget kmr döda WOW å när det gör det så släpper Blizzard sitt nya MMO (dom jobbar ju på ett) så blir det lika stort -.-

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Haha ;D Tror inget kmr döda WOW å när det gör det så släpper Blizzard sitt nya MMO (dom jobbar ju på ett) så blir det lika stort -.-

Detta spel är inte ute efter att "döda" wow utan skapa ett alternativ inte bara till wow utan många andra av de mmorpg som nu finns på marknaden.
All mmorpg-verksamhet började inte med wow och allt slutar heller inte med wow.
Kvalitet går före kvantitet. Hellre en mogen community med några tusen färre spelare på varje server än ett gigantiskt community fullt med 12-åringar som beter sig som idioter likt wow.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Detta spel är inte ute efter att "döda" wow utan skapa ett alternativ inte bara till wow utan många andra av de mmorpg som nu finns på marknaden.
Kvalitet går före kvantitet. Hellre en mogen community med några tusen färre spelare på varje server än ett gigantiskt community fullt med 12-åringar som beter sig som idioter likt wow.

oj oj oj..respect!

Kunde inte sagt det så mycket bättre själv.

Visa signatur

Permalänk

ni 2 har ju totalt missat om vad vi har pratat om :>

@Najk och angångende mogen community är du verkligen så naiv så du tror conan kommer ha en mognare community än wow?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Håller helt klart med dig om att de inte är ute efter att "döda" wow, som jag ser det så är det 2 helt och håller olika mmorpg som knappt kan jämföras med varrandra ens. Lite som att säga att Far Cry försökte döda CS (jaja dålig jämförelse men men...)

Nu ska vi inte vara sånna o säga att hela communitys består utav 12-åringar då jag tror att de flesta som hänger på speciellt forumen är 18+ dock kan jag helt klart hålla med om att chatten inne i wow kan vara väldigt präglat av 12-åringar då och då.

Idioter kommer det till alla spel, även om det är en åldersgräns på 45+ så finns det alltid de som beter sig omoget och är allmänt störiga.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
ni 2 har ju totalt missat om vad vi har pratat om :>

@Najk och angångende mogen community är du verkligen så naiv så du tror conan kommer ha en mognare community än wow?

Hehe, jag tror att Age of Conan med största sannolikhet kommer ha en mycket mognare community än WoW. Det är nästan helt säkert.
Kan tillägga att man kan jämföra attityden på de som spelar i betan, till exempel när man pratar i global chat, det hölls ofta väldigt seriösa diskussioner där utan att folk ska behöva ta till spam. Så kan jag utan tvekan säga att det verkligen inte var i WoW's beta

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Idioti har ingen ålder.

Finns idioter i alla spel och kommer alltid att göra.

Permalänk
Medlem

"On the 10th of May Funcom is transforming the entire Open Beta into PvP MAYHEM, while at the same time giving testers access to all which Hyboria has to offer!"

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=82979

Öppen pvp och tillgång till allt innehåll i Age of Conan från level20
Lite taggad man blev då

Lite trevligt smakprov innan final release minsann..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arthas
"On the 10th of May Funcom is transforming the entire Open Beta into PvP MAYHEM, while at the same time giving testers access to all which Hyboria has to offer!"

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=82979

Öppen pvp och tillgång till allt innehåll i Age of Conan från level20
Lite taggad man blev då

Lite trevligt smakprov innan final release minsann..

Grymt! Ska se till att ha massor med lvl13 gubbar tills dess.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Idioti har ingen ålder.

Finns idioter i alla spel och kommer alltid att göra.

Håller inte med dig, eller till en viss punkt i alla fall.
Idioti brukar förekomma mer ofta i åldrarna 12-15 till exempel än 20-25 eller 25-30.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Bra skrivet Najk.

Jag hoppas själv i alla fall på att Age of Conan inte blir lika fjortistätt som wow är, därför jag aldrig gillat wow. Och är det något spel som ska få mig att lämna Age of Conan så är det ett Diablo 3 men det lär dröja ett tag till.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Håller inte med dig, eller till en viss punkt i alla fall.
Idioti brukar förekomma mer ofta i åldrarna 12-15 till exempel än 20-25 eller 25-30.

Idiot har nog ingen åldersgräns :-). Men jag håller fullständigt med om att man vill lira med lite mognare folk. Det tråkiga är nog att Funcom skiter fullständigt i åldersgränser det visar man ju klart när man släpper gamecards. De två guilder jag stött på är de flesta runt 16. jag har avbeställt spelet och kommer inte att spela och är djävligt besviken på Funcom dom sa att målgruppen skulle ligga runt 26 år. Jag minns när man spelade WOW "hej jag är 9 hur gammal är du". Då är det dax att lägga av och det ser inte ut som AOC blir bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Idiot har nog ingen åldersgräns :-). Men jag håller fullständigt med om att man vill lira med lite mognare folk. Det tråkiga är nog att Funcom skiter fullständigt i åldersgränser det visar man ju klart när man släpper gamecards. De två guilder jag stött på är de flesta runt 16. jag har avbeställt spelet och kommer inte att spela och är djävligt besviken på Funcom dom sa att målgruppen skulle ligga runt 26 år. Jag minns när man spelade WOW "hej jag är 9 hur gammal är du". Då är det dax att lägga av och det ser inte ut som AOC blir bättre.

Gamecards, skiter i ålder? >.<

Gamecards används av massvis med äldre, då de ger en längre speltid(60 dagar) så köper många hellre det istället för att ha en summa på 100-130 kr i månaden.
Så nej, de skiter nog inte i åldrarna bara för de släpper gamecards.

Visa signatur