Age of Conan-tråden

Permalänk
Hedersmedlem

spelet fullkomligt ÄTER vram....kan verkligen rekommendera kort med mkt minne.
768-korten presterar just nu bäst kan jag meddela

ang. NDA så är den inte helt lyft.
Folk som är i closed beta får dela med sig av
sina upplevelser upp till lv 13.
(closed är lv 80)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Är det någon som vet nånstans där man kan få se lite high level gear? Speciellt för assassins, men också andra klasser.

Annars vore det kul om någon kunde dela med sig av någon länk till en bra AoC sida man kan spana in

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Hedersmedlem

=/ önskar att jag fick säga mer .
Kort sagt, vid lv 15 blir demonologist väldigt rolig

hint *

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
=/ önskar att jag fick säga mer .
Kort sagt, vid lv 15 blir demonologist väldigt rolig

hint *

http://www.shoemoney.com/images/nuke.jpg

Nuclear bomb
Level req 15

Use:
Wipes all enemies within a 100 km range?

haha, skön hint iaf..nu är man sugen att se vad de kan vara för något ju, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Skulla kuna via lite screens om jag inte var under NDA. Som jag redan brutit mot hehe.

Åter igen, man kan ibland bugga till inställningarna så det ser ut som om man kör DX10 clienten i videoinställningsmenyn, men i själva verket kör man fortfarande DX9

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Åter igen, man kan ibland bugga till inställningarna så det ser ut som om man kör DX10 clienten i videoinställningsmenyn, men i själva verket kör man fortfarande DX9

Men hmm man får ju helt andra ljuseffekter när Dx10 är i bokat + att FPSn nästan halveras med det igång.

Edit: Såg att Dx10 nu tagit bort från menyn med dagens patch och ljuseffekterna är kvar. Så du hade rätt.

Och NDA gäller fortfarande för oss i closed beta.

BTW loadingtimes är mycket mycket bättre idag FPS:n med.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

eftersom ingen svara förut testar jag igen

liten fråga angående early access, kryssade i den rutan när jag gjorde mitt konto. kommer pengarna att dras när early access börjar? eller bör det redan ha gjort det?

(självklart har jag en förbokningskod)

Visa signatur

9800x3d, 5080, 64gb ram

Permalänk

För mig har inte pengarna dragits än, dock tror jag att dom drar pengarna när Early Access väl påbörjas.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Men hmm man får ju helt andra ljuseffekter när Dx10 är i bokat + att FPSn nästan halveras med det igång.

Edit: Såg att Dx10 nu tagit bort från menyn med dagens patch och ljuseffekterna är kvar. Så du hade rätt.

hehe NDA, orka
Men jo, jösses vad norskarna jobbar på, FPSn förbättras dag för dag!
Spelet flyter på hur bra som helst på 2Gb nu också.
Tummen upp

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
För mig har inte pengarna dragits än, dock tror jag att dom drar pengarna när Early Access väl påbörjas.

okej, tack. Får väl hoppas att det är så då

Visa signatur

9800x3d, 5080, 64gb ram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonny
okej, tack. Får väl hoppas att det är så då

Varför denna oro? Har du inte 40 kronor på kontot?

Visa signatur

Jag åt en paj en gång!

Permalänk
Medlem

haha, jo. men Vill ha reda på om man måste sitta å hetsa när early access kommer för att betala.

Visa signatur

9800x3d, 5080, 64gb ram

Permalänk
Medlem

Ok jag slänger in en av frågorna som vi ser minst här på forumet (ironi)
Om jag nu skulle välja att uppgradera något, vad tycker ni då att jag borde uppgradera?

Min processor? (amd 64 3200+)
Mina minnen? (1 gig pc3200 lol)
Mitt grafikkort? (6600gt)

Vet att allt suger och jag har ganska kass fps i betan när man lirar dagtid, men fungerar faktiskt när man är själv utanför staden nattetid, förutom fryslagg och grejer, hehe.
Har verkligen inte ekonomi att uppgradera allt eftersom jag nästan borde köpa allt nytt pga saknaden av Pci-E.. :/

Permalänk
Medlem

Jag kommer vara i USA när spelet släpps så hur funkar det egentligen? Kan jag köpa det där för en mycket lägre kostnad och kunna spela på europeiska servrar hemma i sverige eller funkar det som WoW där man måste ha en europeisk version av spelet för att spela på europeiska servrar.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Om jag nu skulle välja att uppgradera något, vad tycker ni då att jag borde uppgradera?

Vet att allt suger och jag har ganska kass fps i betan när man lirar dagtid, men fungerar faktiskt när man är själv utanför staden nattetid, förutom fryslagg och grejer, hehe.
Har verkligen inte ekonomi att uppgradera allt eftersom jag nästan borde köpa allt nytt pga saknaden av Pci-E.. :/

Asså typ ram och Graffe, elr om du uppgraderar 1 del måste du nästan göra en annna oxå tycker jag

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja du, för att det ska vara värt en uppgradering både prestanda och prismässigt så är det en uppgradering av Moderkort, Grafikkort, Processor och RAM-minne som gäller tyvärr. Jag skulle tippa på att det går på runt 4000 kronor, så spara på.

Till exempel: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=590-23461

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hm.. en svår nöt det där. Egentligen är ju, som du skriver, hela systemet minst sagt undermåligt för att köra AoC. Om jag var som du skulle jag köpa ett billigt uppgraderingspaket och ett PCI-E grafikkort. Det behöver inte gå för mer än ~2k, och det kommer ge dig en så mycket bättre spelupplevelse. Kanske inte det svaret du önskade, tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Jag kommer vara i USA när spelet släpps så hur funkar det egentligen? Kan jag köpa det där för en mycket lägre kostnad och kunna spela på europeiska servrar hemma i sverige eller funkar det som WoW där man måste ha en europeisk version av spelet för att spela på europeiska servrar.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Du kan inte spela med en version köpt i USA på europeiska servrar, tyvärr.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Omg! Den senaste patchen gjorde ju underverk inga crasher, bluescreen, blackscreen eller hangups av något slag inträffade för mig. Lite mer buggfixes och komprimerade texturer och ljud som kommer loadingen bli kort och fpsen hög. Men sli verkar inte funka än, hoppas dom hinner patcha upp till det med innan release så att det inte blir nå trubble.

Permalänk
Medlem

betala typ lite mer än 3-4k för en uppdatering av komponenter.

8800 GT 600M 512mb
Dominator minnen pc 8500
Asus P5K

iofs hade de blivit mera om jag slängt i en ny propp, men drar min E4500 ett tag till..klockad till 3ghz 24/7 stabilt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt ärligt var det väldigt länge sedan jag var så här uppspelt inför ett spel

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren angående min lilla "uppgraderings-plan"
Jag vet att jag sitter i skiten, men får väl hoppas att burken inte ger upp och kan dra spelet en liten bit in på sommaren så kanske man kan skrapa ihop en slant. Blir lite svårt när man inte får tag i sommarjobb dock men det är en annan femma ^^

Jäklars vilken skillnad det blev att spela efter patchen som jag inte la märke till när jag startade idag. Loading screensen är borta, fpsen steg en hel del (måste fortfarande köra allt på lägsta ) och har inte upplevt några krasher eller liknande. Det är fortfarande lite nmys som evadar allt man gör men det fixas väl antagligen snart

Permalänk
Citat:

Så DX10 körs inte trots att man valt det i menyn? Det förklarar varför jag tyckte det flöt väldigt bra

EDIT: Stötte på en rolig bug på en ny gubbe, körde igenom tutorialen lite snabbt och kom sen till Tortage, där jag bytte över till SP (natt). Bara det att efter jag laddat om till natt kunde jag inte gå på några trappor eller i hus, min gubbe höll sig alltid på marken. Försökte jag gå upp för en trappa gick jag istället igenom den, efter att ha försökt få bort det i 5 minuter föll jag istället genom marken och hamnade i vattnet, där jag drunknade för det fanns ingen luft någonstans

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problemet med att skuggorna till levande som mobs och andra spelare ligger typ 5m sidan om själva varelsen? Det blir så på både på min dåliga och min brors nya dator. På min dåliga dator så flimmrar det dessutom en massa olika sorters vegitation när man går runt, speciellt utanför staden.

Dåliga dator specs:
amd 3000+ @2200mhz
1G Ram
x1950pro

Brors dator:
e2190 @ 3000mhz
2G Ram
HD3870

Någon som vet hur man kan fixa dessa buggar?

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vatsug
Någon annan som har problemet med att skuggorna till levande som mobs och andra spelare ligger typ 5m sidan om själva varelsen? Det blir så på både på min dåliga och min brors nya dator. På min dåliga dator så flimmrar det dessutom en massa olika sorters vegitation när man går runt, speciellt utanför staden.

Dåliga dator specs:
amd 3000+ @2200mhz
1G Ram
x1950pro

Brors dator:
e2190 @ 3000mhz
2G Ram
HD3870

Någon som vet hur man kan fixa dessa buggar?

Flimmrandet du snackar om hade jag men fixades sedan i senare patchar i spelet, och det där med skuggorna är nog inget du kan påverka. Upp till Funcom att fixa det, jag har samma probs. Skuggorna kan även ibland synas egenom väggar och så.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Flimmrandet du snackar om hade jag men fixades sedan i senare patchar i spelet, och det där med skuggorna är nog inget du kan påverka. Upp till Funcom att fixa det, jag har samma probs. Skuggorna kan även ibland synas egenom väggar och så.

Typ små saker att förbättre, lite poolish(stavning?) som lär fixas innan vi har retailen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz

EDIT: Stötte på en rolig bug på en ny gubbe, körde igenom tutorialen lite snabbt och kom sen till Tortage, där jag bytte över till SP (natt). Bara det att efter jag laddat om till natt kunde jag inte gå på några trappor eller i hus, min gubbe höll sig alltid på marken. Försökte jag gå upp för en trappa gick jag istället igenom den, efter att ha försökt få bort det i 5 minuter föll jag istället genom marken och hamnade i vattnet, där jag drunknade för det fanns ingen luft någonstans

Mm när all colision försvinner blir det bra jobbigt, det har funits i closed betan ett tag. Antagligen pga memoryleak.. Räcker med att starta om klienten så fixar det sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Mm när all colision försvinner blir det bra jobbigt, det har funits i closed betan ett tag. Antagligen pga memoryleak.. Räcker med att starta om klienten så fixar det sig.

Att colision försvinner måste ju vara ett av de mest återkommande felet/buggen i varje mmo

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker det är lite kul att early access börjar den 17e maj, det är ju Norges nationaldag (och min födelsedag ^^)

Visa signatur

Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Ny patch för CB.
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=85553

"Since the NDA up to and including level 13 has been lifted for closed beta testers, and the closed beta has received a patch, I hope that I can convey my thoughts to the public without breaking the NDA. If however, this is NDA breaking, feel free to remove the post.

First of all, as some of you of undoubtedly heard, the closed beta received a patch yesterday morning. This patch is being heralded as the 'miracle' patch...

Some notes from it concerning performance...

In and around Tortage, some players are experience over 100 FPS (yes, FPS cap is gone). Others are getting around the same frames, with noticeable less stuttering and hitching. Zoning is currently taking 1/4 to 1/2 the time previously taken for some players, for others, that already zoned pretty fast, it's negligible.

The GUI was also slightly updated and modified. No huge changes here, but there some better tool-tips for some items.

Graphically, there seems to be a new light model and some improved texture quality. Also, there is a noticeable fog when swimming underwater that make it look more realistic.

The overall consensus is that the patch was in fact, a miracle. The gameplay feels faster, smoother, and better with less hitching and stuttering (if any at all) and greatly reduced load times.

Unfortunately, not everyone was affected positively, there are a few reports of players losing quite a few FPS and some crashing more than they were before.

Again though, the overall consensus is overwhelmingly positive. So much it's scary, and playing last night a new character, I felt it was just about as release ready as any other MMO I'd played on launch."

Permalänk
Medlem

Låter ju lovande det där... om det nu stämmer.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >