Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
@DaiNeaA: Kör på 1680x1050

Jag har ett stort problem, hur i sjutton sparar man sitt chatruta så att den inte återställs till ursprungsrutan (den som man har första gången man loggar in) varje gång man startar spelet?!

iaf, bild-spree!!!

http://img139.imageshack.us/img139/5281/combokillaocbd1.th.jp...

http://img139.imageshack.us/img139/218/hottyfp2.th.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/3973/sexybuttocksyh0.th.jp...

http://img230.imageshack.us/img230/8385/succubusah4.th.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/9017/ooffkt3.th.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/3549/wtfkj6.th.png

Vilken server gilder du på?

Sköna bilder förövrigt..
Körde du vanliga printscreen eller in-game(F11).
För när jag kör in-game så blir mina bilder förminskade

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Japp, jag kör med DX10 på.
Ligger på stadiga 40-50fps.

Exakt vad för inställningar kör du med ?

/Edit
@RedFLip: Hammerholm @ Fury (24 Guardian)
Kör med Printscreen -> Photoshop

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Fraps är grymt bra på att ta bilder. Tryck på en knapp och få dem i PNG i valfri mapp. Förutsatt att man har den fulla versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Exakt vad för inställningar kör du med ?

Oj, haha..

Kan kolla när vi väll kommer in igen..

upplösning: 1280x1024
AA: 2x
Settings: High(valde knappen)
Sen tweaka jag lite själv, men ska kolla

40-50 var kankse att ta i lite ^^
Om jag är själv eller slaktar med 2-5 spelare så ligger jag i stadiga 45. Men annars i staden är de 34-40ish.

Sanazin: De var som fan, om du vill har vi ett guild on the up rise pm mig rullarn när vi är back in buisness

Visa signatur

Permalänk
Medlem

F.ö. kör jag på Bori PvE om det är någon annan som spelar där.

Vanadis lvl14 ToS

Permalänk
Medlem

@RedFLip: Hehe okej, jag har trixat runt en hel del med inställningarna och får ungefär samma prestanda, kanske lite sämre dock på grund av att jag kör på 1680x1050 ^^.
Tack också för inbjudan, dock är jag redan med i Lotka Volterra

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Lotka Volterra = predator-prey equations... hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Lotka Volterra = predator-prey equations... hehe

Yeup!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De här är från PvP Betan men ger en liten insyn om hur spelet ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unholy
Det är inte meningslöst i vista. Vista använder nämligen ett system som pre-cashar saker du använder ofta in i RAMen. Dvs när du laddar en area så kan det gå ohyggligt mycket snabbare ibland med mer RAM.

Det är inget fel på ati kort även om folk gärna tycker det. Har aldrig haft problem med nåt av mina ati kort. Kör ALLT på max med bra fps med HD3870 crossfire. Flyter som smör.

Samma här, allt på max och flyter som smör. Jag menade inte så om ATI, menade bara att jag har noll koll på ATI's kort, så jag hade ingen aning om hans kort va 2 år gammalt eller splitter nytt, men eftersom hans cpu och ram va likvärdigt mitt, måste det vara grafikkortet som orsakar hans låga fps

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Ja har inget o göra så jag kan väl också slänga upp lite bilder! Kommer snart.

Permalänk
Medlem

jag har en gubbe på fury. och en på crom.
jag använder inte ens crossfire. allt på. och flyter fint. (8 gig minne vista 64.) crossfire disabled 3870 (ingen aa.)

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Oj, här går det undan Stort tack för bilderna.

Permalänk
Medlem

Umm .. Jag märkte nyss en sak

Vaxad "bikini"linje ... :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag hoppas att efter launch dom har bättre updating tider faktsikt. det här med klockan 11 på kvällen att servfers är uppe är så där roligt.

dom kan uppdatera mellan 4-6 tycker jag :P. (på morgononen )

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

" Information om förbokningsserbjudande
Vid beställning skickar Webhallen ut en förbokningskod via e-mail. Med den går du till http://register.ageofconan.com för att registrera din nyckel. Denna förbokningskod ger dig tillgång till in-game items - War Mammoth-mountet samt inventory belt, samt möjligheten att börja spela tre dagar före release. Early access köps via distributörens server för 5 euro och inkluderar 10 dagars speltid.
In game-föremålen från early access aktiveras när du väl uppgraderar ditt konto med retail-koden (som skickas ut vid release). När du väl har retail-koden loggar du in på adressen ovanför och skriver in din kod.
Early access-försäljningen och nedladdning startar den 16:e maj! "

Enligt denna information från Webhallen.se så står det att med förbokningskoden så får man spela 3 dagar innan release alltså 20 maj, är det sant eller?

Permalänk
Medlem

Satans, min mus dör på batterier hela tiden. Måste byta ut min Mx900! Hoppas fördröjningsföretaget Roccat släpper sin j-vla mus nu på onsdag denna gång annars tar jag fan o köper en razer lr något! Vill kunna sitta o lira AoC länge utan att behöva oroa mig för musen som blinkar hela tiden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerkan
Enligt denna information från Webhallen.se så står det att med förbokningskoden så får man spela 3 dagar innan release alltså 20 maj, är det sant eller?

Webhallen har inte uppdaterat deras info, Early Access började igår (17 maj) och sålde slut flera dagar innan. Så tyvärr blir det inget EA om man inte redan sitter i det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
F.ö. kör jag på Bori PvE om det är någon annan som spelar där.

Vanadis lvl14 ToS

Fint namn, en benämning på Freja (vanerna's dis)
Jag ska nog också fixa nåt mytologiskt

BTW NI SOM INTE HAR EARLY ACCESS:

Det finns en äkta torrent av EU Early Access clienten på "ni-vet-var", tar visserligen en dag att ladda hem, men patchern är INTE skyddad av login/lösen som betan va. (inget crack, det är bara så den är).
(I betan va man tvungen att logga in först innan man patchade).

Så, ladda hem den, installera, och låt den stå och patcha dagen innan release, så slipper ni det klyddet när det är dags att partaja!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Fint namn, en benämning på Freja (vanerna's dis)
Jag ska nog också fixa nåt mytologiskt

Jo jag vet
Såg det i min SO bok och tänkte direkt "Det där namnet ska jag ta!".

Permalänk
Medlem

Det går så helvetes långsamt att ladda upp bilder just nu så det blir bara denna >_<

Oj va liten den blev.

Permalänk
Medlem

skaffa en logitech istället

gerkan:
webhallen har inte uppdaterat sidan med infon.
att börja tidigare syftar på early access som blev slutsålt (det var begränsat antal platser) dessutom blev den framflyttad till den 17e.

så chansen är väldigt liten att man kan komma över en Early Acess nyckel idag för att börja spela innan den 23e

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Väldigt aktiv tråd.

Men jag undrar om det finns nån här med kunskap om hur assassin klassen fungerar mer ordentligt?

Har en lvl 21 assassin men jag behöver klart lära mig mer om hur allt fungerar.

Tex, gör det nån skillnad att hugga mobs i ryggen jämfört mot fronten?
Och jag tycker combos är rätt värdelösa, här måste jag göra nått fel heh.

Och alla tips och tricks ni kan komma på om assassin är väldigt välkommet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad händer nu då? Har det blivit uppskjutet en till timme?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Vad händer nu då? Har det blivit uppskjutet en till timme?

Stog "around" inte exakt, så det är ju plus minus minuter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alla forum e fet lugna e det bara jag som iten kommer in i aoc?

edit: nvm verkar va uppe nu

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

borde komma igång vilken min som helst nu

Edit: patachar nu 18 mb stor patch

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
borde komma igång vilken min som helst nu

Edit: patachar nu 18 mb stor patch

Fan det funkar ju inte. Den laddar den sista biten 4/5 17mb sen kör den om hela skiten igen och ladder den igen efter man trycker play etc. Kommer nån in? Lyckas ni uppdatera?

Permalänk
Medlem

jo samma problem här. patchen bara startar om..

Visa signatur

E8400 3.0GHz, Asus Maximus Formula iX38 , 4gb ram. Asus x1950pro. Antec P180 . 950gb space.