Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Om det är problem med nya release drivern så bör du hålla koll på betaversioner och se om AoC fått bättre resultat med nyare beta. Det kan också vara så att AoC kommer patchas för att fixa problemet.

Permalänk
Medlem

hehe, hittade en fix för det nu på forumet, Rivatuner heter programmet (från 3dguru), fungerar till alla 8800 GT kort, tog bara "Reset drivers" och så ordnade det sig, wub!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melekai
Föresten. någon som märkte att det inte kommer dx10 version av spelet tills typ efter augusti?.

Lyssna inte på rykten från slumpvalda människor som har noll att göra med Funcom

Hej! Dx11 släpps på fredag!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Lyssna inte på rykten från slumpvalda människor som har noll att göra med Funcom

Hej! Dx11 släpps på fredag!

Dx10 kommer visas i Augusti, har ju funcom själva sagt

Läs på www.funcom.com

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag ska börja spela AoC men på dom US baserade servrarna då mina kompisra jag spelar med bor i US.

Ska bara hitta någt ställe som importerar US versionen. Alt be dom köpa det i US åt mig och sen skickar det till mig.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa detta spel och testa lite. Men jag har ingen aning vad för klasser det finns eller vad de är till för Har varit eller är mer av en WoW spelare för tillfället, men har inte så mycket tid för det nu när man måste hinna med tjejen och köra runt på denne osv.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melekai
Humm.
sitter fortfarande i första stan. har nu en gubbe vid level 20
2 till vid 11
och 5 till vid 5-6 levelarna ...

Har en barbar på fury servern.
Har har 7 Pve gubbar på Crom servern..
skulle vilja hitta någon guild att joina på pve servern.

canclar nu eq2 då jag är säker att jag stannar i conan

någon som vet om någon bra svensk guild på Crom servern?

Föresten. någon som märkte att det inte kommer dx10 version av spelet tills typ efter augusti?.

Vet inga guilder till PvE server men kolla in AoC forumet och hitta dig en guild, dom har listor där du kan se. Och det med dx10 verision så postades det här i tråden för ett tag sen.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Är det någon här som haft problem med att spelet vägrar starta, utan det enda ni får är en svart ruta och en muspekare? Vill gärna veta om ni har fixat det, isf.

Har hittat fixes till problemet själv, men har ingen klient att testa de på. Tror fan inte att jag kommer att kunna motstå från att göra ett köp även om det kanske inte fungerar. Jävla hype!

Edit: Äh, jag köper det.

Edit 2: ...kanske!

Edit 3: Nevermind, hittade en patcher för EA. Jag borde kunna få ner klienten via den och kunna testa själv. Wohoo!

Visa signatur

.

Permalänk

Det hände samma sak för mig, men bara jag sänkte upplösningen i simpleconfig, sedan funkade det prima

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu spelat ett par dagar och måste säga att jag är mäkta imponerad. Spelet flyter på riktigt bra, det är roliga och underhållande quester och miljön är erhört vacker! Visst, det är nyhetens behag än så länge, vi får ju se hur spelet artar sig, men som det ser ut just nu är det mycket underhållande!
Gällandes levlingsystemet går det i början, som i alla andra spel, snabbt framåt. Lvl 1-20 kan man, om man är ihärdig och orkar, klara på en dag. u högre upp i lvl man kommer, desto längre tid tar det ju givetvis att levla, det är ju totalt 80 levels. Själv sysslar jag inte med powerleveling i syfte för att nå endgame utan njuter i mitt eget tempo och sätter mig in i quester och miljön som man spelar i, roligare så. Dock vet jag folk i mitt eget guild som sedan i lördags, då EA lanserades, nått upp till lvl 50 :).
Skapade en karaktär med ett gäng kompisar på RP-servern i hopp om att få en mogen community. Just nu är det ju dock relativt "lugnt" på servern av den enkla anledningen att det är Early Access, på fredag lär det väl inte bli annat än totalt kaos

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag ska börja spela AoC men på dom US baserade servrarna då mina kompisra jag spelar med bor i US.

Ska bara hitta någt ställe som importerar US versionen. Alt be dom köpa det i US åt mig och sen skickar det till mig.

Offgamers.com säljer både EU och US version, men tyvärr får du ingen cd eller manual med, bara cd-keyn.

Men om du har möjlighet att få tag på klienten på egen hand så det här det enklaste sättet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Det hände samma sak för mig, men bara jag sänkte upplösningen i simpleconfig, sedan funkade det prima

Att bocka ur fullscreen verkar hjälpa för många. Själv fick jag installera om Conan för att lösa det. Har haft mycket random krasher och Bluescreens. Sitter på Intel 8400, 4 gb corsair, 8800gt och raid 0 WD 640. Verkar som DX10 inställning och för höga shadows (3.0) ger upphovet till mina krasher i alla fall.

Någon annan som haft krasher?

PS Najk, jag är också på RP servern. Tror jag sett dig online igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
O ja, jag ser sjukt mycket skillnad mellan dessa två!
Framförallt vid ljuskällor som till exempel en fakla fast på en vägg, ger en otrolig skuggeffekt. Och även vid spegelbilden på vatten, ser riktigt realistisk ut ibland!

Uhm, jag vill inte vara sån men kolla här:

While Funcom is thrilled with the early success of Age of Conan, and proud of the game launching this week, the company regrets to inform gamers that the DirectX 10 version of the game will not ship with the initial launch. As Microsoft’s DirectX 10 is undoubtedly the future of PC gaming, Funcom has decided to ship only the DirectX 9 version at launch, giving the team more time to focus on building a DirectX 10 version worthy of Microsoft’s great vision for the future of PC gaming. This postponement will let Funcom include even more features in the DirectX 10 version of Age of Conan than originally planned.

The DirectX 10 version will be premiered at the German Games Convention in Leipzig, Germany, August 20 – 24, 2008. A special preview showing off the advanced graphics made possible by DirectX 10 technology will be unveiled this summer at nVidia’s NVISION event in San Jose, California, August 25 – 27, 2008.

Age of Conan launches 20th of May in North America / Oceania and 23rd of May in Europe.

Källa: http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiggah
PS Najk, jag är också på RP servern. Tror jag sett dig online igår

Trevligt, men det var nog inte mig, heter inte Najk ingame, utan Diromir. Hojta gärna till om du ser mig dock!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena!
Kommer man att kunna ge ut sådana friend invites på 10 dagar när man får spelet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekaann
Tjena!
Kommer man att kunna ge ut sådana friend invites på 10 dagar när man får spelet?

Inte vad jag sett

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekaann
Tjena!

Japp 5 st, men de kommer endast med Collectors Edition. Vet dock inte om det är 10 dagar, det står inte.

lång länk till AoC sidan

Permalänk
Medlem

Fortsatta intryck av BSOD och reboots i spelet:

Tog ner min Intel 8400 från 3.6GHZ till vanliga 3 GHZ och har inte fått någon BSOD på ett tag. Märkligt för processorn ligger på 29 grader vid 3.6 ghz så det kan inte vara ett värmeproblem i alla fall. Chassi temp är runt 35 (i en P182).

Misstänker fortfarande AOC i kombination med nvidias nya drivers 175.16

Hör av er om ni kommer på något som hjälper er stabilitet i spelet.

Permalänk

Din processor ligger inte vid på 29 grader vid 3.6GHz, använd ett riktigt temp program. Att din processor är ostabil beror antagligen på att du har för lite Vcore på. Öka den.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Alla ni som säger "AOC>WOW!!!111", är det inte lite väl tidigt för det? Alla spel är roliga i början.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Alla ni som säger "AOC>WOW!!!111", är det inte lite väl tidigt för det? Alla spel är roliga i början.

Kan absolut inte hålla med om att alla spel är roliga i början. LOTRO tyckte jag var riktigt tråkigt, WoW däremot fastnade jag för riktigt snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl inte så värst många här som sagt att det kommer slå WoW.
Klart det är tidigt... men AoC känns bättre än vad t.ex. Lotro gjorde även om jag tyckte Lotro var bra i början.

Men personligen säger jag inte att AoC är en WoW-dödare eftersom det trots allt är 2 helt olika spel. Fast jag måste erkänna att WoW känns ganska avlägset och barnsligt just nu.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Det är väl inte så värst många här som sagt att det kommer slå WoW.

Han syftade inte på spelet, utan mer uttrycket WOW!!

Citat:

Så är det, vilket jag skrev i mitt inlägg lite högre upp på denna sida. Det intressanta är ju, som med alla andra MMORPG, hur spelet står sig i längden. Detta vet vi ju givetvis inte nu. Läser man i AoC:s officiella forum så ser man redan nu bland de som spelar early access en hel del klagande på både det ena och det andra. Å andra sidan är det ju de som är missnöjda som oftast hörs mest, de som är nöjda är fullt upptagna med att spela spelet!

Denna värld som AoC erbjuder, alltså Hyboria, tilltalar mig mycket mer än t.ex. den värld som fanns i Lotro, som är det senaste MMORPG:t som jag slutade spela så sent som förra veckan. I slutändan handlar det helt enkelt om end-content. Finns det dåligt med detta tröttnar folk till slut och då dör och spelet. Detta är, menar jag, en av de största utmaningarna för ett MMORPG idag!

Nu ska jag på möte och hinner inte skriva mer

Visa signatur

Permalänk

Najk du vill inte veta hur många som klagat på blizzard om wow sen det kom, i början va det väldigt många..
Fanns buggar i wow när det kom som blizzard inte fixade förens lite före exp.
Klaga gör alltid folk och det kommer komma massor med whine snart om AoC

Visa signatur

IQX9650, XFX nForce 780i , BFG 9800GX2 QSLI OCZ Reaper DDR 2 1066MHz 4Gb Raptor 150gb + 4tb Seagate Tagan 2 FII 1,3kw Cooler Master Cosmos S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Denna värld som AoC erbjuder, alltså Hyboria, tilltalar mig mycket mer än t.ex. den värld som fanns i Lotro

Håller med, äntligen ett fantasyspel som är klassisk "sword & sorcery".

WoW, Warhammer etc (och Lotro förstås) är alla spel med olika varianter på Tolkiens fantasyarv med bl.a. alver och dvärgar, goda och onda osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
har något tokigt problem jag..
Mina texturer och detaljer blir suddiga / dåliga.. ungefär som att dom är satta på low, MEN! jag har det på high- ungefär.
har även kontaktat gm, dom hade inte en aning om hur man kunde fixa det..
har även hört andra som har samma problem, och dom lokaliserade det till 8800 GTS 320mb med 175,xx drivrutiner, tycker det är konstigt att dom senaste wlhq drivisarna spökar som dom gör..
aja, ville skriva av mig lite, och en snabbis fråga, någon som har en aning om hur lång tid det brukar ta för nvidia att släppa nya drivers?
Och f.ö så älskar jag spelet hitills ^^

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Hade liknanade problem som dig att det blinka typ mellan bra och dålig kvalitet på texturerna, sammt att det stannade upp som faen imellanåt

Mitt löste sig genom att jag satte all skuggor på från att bara haft det på min gubbe, samt att en inställning som jag haft från början var att disabla i interface options så att Headgear inte visades. satte jag den på att visa headegear funka allt prima.

Kan tillägga att min gubbe blev skallig så for han doppa sig i vattnet

Allt sånt är borta nu.

När jag ändra dom 2 inställningarna så flöt spelet på fint som satan... skum lösning ja men det funka. Så om du kört med det så så prova ändra på dom.

Har btw ett 8800gts 512

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Kommit till level 24 med min Priest of Mitra nu Verkligen kul klass att spela, verkar dock inte vara allt för många som valt den..

Gillar verkligen spelet, verkligen kul att spela. Questarna är varierande än så länge! Men om man ska säga något negativt om det så är det alla dessa Instancer hela spelet är uppbyggt runt.

Det är svårt att springa in i folk man känner även fast man är i på samma level, eftersom man oftast hamnar i olika instancer av samma ställe om man inte är i grupp.

Kanske blir större zoner längre fram?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Stämmer det att det är helt instanced? Funkar det som i EQ2 att man måste välja t.ex. Connal's Valley #2 när man zonar?

Blir inget köp, isf. Jag som fick skiten att fungera precis också...

Visa signatur

.

Permalänk

Nej det stämmer inte.

Permalänk
Medlem

Men är det uppdelat överhuvudtaget? Att en zon kan vara instanserad i #1, #2, #3 osv, vid mycket folk? Förklara gärna mer ingående.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower