Age of Conan-tråden

Permalänk

Hur fungerar border kingdom på pve servrarna? Är det en hel, öppen zon där det är alla mot alla/guild vs guild? Eller är det bara en zon där guilder kan starta krig mot varandra i instanser?

Permalänk

Har lirat wow sen först betan, och gm´s i wow ger jag fan inget för.
Som att ringa till telia när adsl spökar : efter 5timmar i tele kö så svarar en idiot och ger inget svar som hjälper.

Visa signatur

IQX9650, XFX nForce 780i , BFG 9800GX2 QSLI OCZ Reaper DDR 2 1066MHz 4Gb Raptor 150gb + 4tb Seagate Tagan 2 FII 1,3kw Cooler Master Cosmos S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bakkelina
Har lirat wow sen först betan, och gm´s i wow ger jag fan inget för.
Som att ringa till telia när adsl spökar : efter 5timmar i tele kö så svarar en idiot och ger inget svar som hjälper.

Jag hade iaf aldrig några bekymmer med GM's i WoW

Visst fick man vänta men det är ju ganska normalt,dom har ju säkerligen fullt upp.Men min upplevlese med GM's systemet i WoW var bara positivt för mig.

Permalänk

Någon som vet varför jag får felmedelande varje gång jag stänger va AoC. får skicka felrapport varje gång.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoid84
Någon som vet varför jag får felmedelande varje gång jag stänger va AoC. får skicka felrapport varje gång.

Vad jag vet så är det många som får det.Jag har också varit med om det somliga gånger,dom diskuterar det i AOC Europe forums.Det kommer säkert och fixas inom snarast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Vad jag vet så är det många som får det.Jag har också varit med om det somliga gånger,dom diskuterar det i AOC Europe forums.Det kommer säkert och fixas inom snarast.

Hur fan kommer man in där, har provat med mitt AoC account namn, och med mitt gammla forum namn, funkar inte

Tack för svaret

Och

Age of Conan Collector’s Edition Completely Sold Out

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Grabbs, vad tror ni att man kan för FPS vid en zon med mycket folk och MYCKET PVP I med följande dator:
Q6600 OC till ca 3ghz
9800GTX 512mb
4gb DDR2 ram
?

Kommer spelas på Vista 64 bit Sp1 i 1280x1024. Kan tänka mig spela på typ medium för att ligga stabilt på en 65+ FPS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Grabbs, vad tror ni att man kan för FPS vid en zon med mycket folk och MYCKET PVP I med följande dator:
Q6600 OC till ca 3ghz
9800GTX 512mb
4gb DDR2 ram
?

Kommer spelas på Vista 64 bit Sp1 i 1280x1024. Kan tänka mig spela på typ medium för att ligga stabilt på en 65+ FPS.

Jag har:

Q6600 - ej överklockad.
88000gts 512mb
4gb DDR2
och kör Win Vista 32bit

Jag har maxat alla inställningar och kör 1680x1050 utan problem alls! Må hända att det segar ytterst lite när man går igenom mycket bloom eller vad det är.. annars rullar det på asbra! Stänger man av bloom och sänker AA lite. Då bör det flyta på!

Så du behöver mao inte köra på medium tror jag nog inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur fan kommer man in där, har provat med mitt AoC account namn, och med mitt gammla forum namn, funkar inte

Tack för svaret

Och

Det där var ju både bra och dåliga nyheter...för mig dåliga nyheter eftersom jag är tveksam till att jag kommer få ce-boxen den 23:e, var nog för sen att beställa tror jag. Men de måste väl spotta fram nya boxar rätt fort hoppas jag? Iofs är det väl som det stod i texten att de måste fixa mer servrar för att backa upp alla spelare oxå :/
Hoppas verkligen inte jag får vänta för länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Jag har:

Q6600 - ej överklockad.
88000gts 512mb
4gb DDR2
och kör Win Vista 32bit

Jag har maxat alla inställningar och kör 1680x1050 utan problem alls! Må hända att det segar ytterst lite när man går igenom mycket bloom eller vad det är.. annars rullar det på asbra! Stänger man av bloom och sänker AA lite. Då bör det flyta på!

Så du behöver mao inte köra på medium tror jag nog inte!

Jo, men vad har du för FPS i "grötiga" zoner?

Permalänk

När den 23 öppnar servrarna?

Permalänk
Medlem

Håll er borta från XXXX Plains, stället ligger brevid Connach Valley..Buggad zon, du krashar efter några min och sen går de ej att nå karaktären där.

Många som har detta och Funcom är medvetna och håller på att fixa det troligen zonar de ut alla och restartar servern.

jag har varit fast sen klockan 16:00 ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Så har man förbeställt från play.com för att få sin Rhino. Visst fick man den koden och registrerade sig på conan-sidan. Men har dom skickat spelet än? Icke.
Och nu står den inte som "in stock" längre, medans min order fortf bara är "order placed"
Wtf, det tar ju minst 3 dagar att få nåt därifrån, kul om dom skickar det på torsdag..

Tänk om dom bara kunde skicka cdkey'n via email.
Nån som vet play.com's email support adress? Hittar ingenstans på deras sida, bara massa FAQ's.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Så har man förbeställt från play.com för att få sin Rhino. Visst fick man den koden och registrerade sig på conan-sidan. Men har dom skickat spelet än? Icke.
Och nu står den inte som "in stock" längre, medans min order fortf bara är "order placed"
Wtf, det tar ju minst 3 dagar att få nåt därifrån, kul om dom skickar det på torsdag..

Tänk om dom bara kunde skicka cdkey'n via email.

Vad är problemet?? det skeppas väl 23e??

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Vad är problemet?? det skeppas väl 23e??

Skeppas det den 23'e? jag som hade hoppats få spela på fredag, hade naivt förutsatt att det skulle skickas ut så man fick det på release dag. Någon som kan dementera/bekräfta när man får det?

uhm, edit: hittade svaret själv. Saxat från webhallen

05. Fråga: Får jag spelet på releasedagen om jag förbokar det?
Svar: Webhallen skickar vanligtvis ut förbokade produkter så att de anländer samma dag som spelet släpps i butikerna (i undantagsfall kan spelet komma dagen efter release om tillverkaren själv inte haft möjlighet att skicka ut produkterna till Webhallen i tid.

Så det finns hopp

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkebuzer
Skeppas det den 23'e? jag som hade hoppats få spela på fredag, hade naivt förutsatt att det skulle skickas ut så man fick det på release dag. Någon som kan dementera/bekräfta när man får det?

Nej oj!! skrev fel srr! menar att man får dte på fredag, elr man borde iallfall

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Kanon support från GM's!

Inga förskrivna svar inte, gmen använde till och med smileys..Han löste mitt problem iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Grafiken ser lite Oblivion & EQ2:ig ut. 'Vaxdockor', typ. Men Madame Tussaud är ju en rätt populär gammal dam..

Baleur: Du kan ju prova dom nämnda i http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=724831

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Casters har inga combo's per se (förutom HoX), men de har, som du skrev, spellweaving. Med den kan de blanda ihop spells från olika skolor, t.ex. att en Shadow-spell även ska göra Cold damage, eller andra effekter. Finns en video några sidor tillbaks där de förklarar lite.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=K8yMNmhChOY

Tack för svaret

Måste ha missat länken, får se ifall jag inhandlar det här liret. Ska till Tyskland snart så jag hoppas att jag kommer att ha pengar över att köpa detta:P

Permalänk
Medlem

Kom precis ut från den första staden och möts av en trevlig syn
(http://www.baka-san.net/aoc.jpg) klicka för full version

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Kom precis ut från den första staden och möts av en trevlig syn
(http://www.baka-san.net/aoc.jpg) klicka för full version

http://www.baka-san.net/aoc.jpg

Grymt ledsen att jag missade EA och detta gör mig ju inte mindre ledsen. Längtar tills på Fredag.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Grafiken ser lite Oblivion & EQ2:ig ut. 'Vaxdockor', typ. Men Madame Tussaud är ju en rätt populär gammal dam..

Baleur: Du kan ju prova dom nämnda i http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=724831

Tackar.

"Thank you for your email. Due to the nature of your query please allow up to 2 working days fora response."

Jävlar vad dom är sega alltså..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Har börjat få problem med spelet nu ikväll, så fort jag loggar in fryser spelet sig och det går mellan 2 frames fram och tillbaka. Jag kan inte göra någonting så jag får avsluta det via Aktivitetshanteraren. Någon som har liknande problem?

Visa signatur

Gainward Geforce 8800GT |Intel Core 2 Duo E4500 | Gigabyte GA-P35 DS3 | 2gb ram | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för svaret

Och

Gå till http://forums-eu.ageofconan.com/ där loggar du in med ditt nick och lösen som du kan skapa i ditt account.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Håll er borta från XXXX Plains, stället ligger brevid Connach Valley..Buggad zon, du krashar efter några min och sen går de ej att nå karaktären där.

Många som har detta och Funcom är medvetna och håller på att fixa det troligen zonar de ut alla och restartar servern.

jag har varit fast sen klockan 16:00 ^^

Jag klarade att vara där, problemet var för mig att att zona in dit, ladd sekvenserna fastande och behövde starta om 3 gånger för att vandra omkring där inne.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Humm.
sitter fortfarande i första stan. har nu en gubbe vid level 20
2 till vid 11
och 5 till vid 5-6 levelarna ...

Har en barbar på fury servern.
Har har 7 Pve gubbar på Crom servern..
skulle vilja hitta någon guild att joina på pve servern.

canclar nu eq2 då jag är säker att jag stannar i conan

någon som vet om någon bra svensk guild på Crom servern?

Föresten. någon som märkte att det inte kommer dx10 version av spelet tills typ efter augusti?.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

har något tokigt problem jag..
Mina texturer och detaljer blir suddiga / dåliga.. ungefär som att dom är satta på low, MEN! jag har det på high- ungefär.
har även kontaktat gm, dom hade inte en aning om hur man kunde fixa det..
har även hört andra som har samma problem, och dom lokaliserade det till 8800 GTS 320mb med 175,xx drivrutiner, tycker det är konstigt att dom senaste wlhq drivisarna spökar som dom gör..
aja, ville skriva av mig lite, och en snabbis fråga, någon som har en aning om hur lång tid det brukar ta för nvidia att släppa nya drivers?
Och f.ö så älskar jag spelet hitills ^^

Permalänk
Medlem

inte så konstigt tycker jag. helt nytt spel som faktsikt inte har riktigt launchat ännu ge det en månad.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

hmm, det tänkte jag inte på Melekai, ska ge det en stund innan jag fortsätter tjata om det :þ