Permalänk
Medlem

och än så länge kan den inte xbmc spela upp dvdfilmer med menyer och även om man både regionshackar och progressive hackar xboxdashen så spelar den inte upp med mer än 480p så det är en rätt stor brist tycker jag

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
och än så länge kan den inte xbmc spela upp dvdfilmer med menyer och även om man både regionshackar och progressive hackar xboxdashen så spelar den inte upp med mer än 480p så det är en rätt stor brist tycker jag

/Daniel

Huu? för ett år sen kanske... Den klarar dvd menyer hur fint som helst!!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

aha.. visste inte ens att Xbox hade DVI utgång.. coolt..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
aha.. visste inte ens att Xbox hade DVI utgång.. coolt..

DVI utgång? behövs väl inte för menyer...då menar jag den där menyn där man väljer Subtitles exempelvis

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ParaZide sade att den stödde 480p.. ajg trodde inte xboxen har DVI.. trodde bara den har RGB

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du behöver inte DVI för att få 480P det räcker med component eller D-sub för att få det... vill du däremot ha ut 720P så lär det bli DVI eller D-sub

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Du behöver inte DVI för att få 480P det räcker med component eller D-sub för att få det... vill du däremot ha ut 720P så lär det bli DVI eller D-sub

Stämmer ganska bra... ja får 480 på min iaf

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

du kan ju inte få HDTV utan ett digitaltinterface?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du behöver bara komponent för att få ut 480P/576P... Att en bild har hög upplösning eller är progressiv betyder inte att den kräver digital signal, se bara på VGA D-SUB formatet, detta är analogt & levererar progressiva signaler i mycket höga upplösningar........

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

så förstör din platta TV/projektor singnalen nör den ska konvertera den till digital.. nej för fan.. kör DVI...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror du har missat poängen en smula..... Finns faktiskt folk som har andra monitorer/projjar än digitala som ändå är kapabla till att visa en progressiv bild i hög upplösning... Finns faktiskt vanliga CRT TV som pallar 480P/576P & då ENDAST via komponent. De få grejer som pallar DVI är ju LCD/plasma/DLP baserade... Dock är som sagt inte HD upplösningar begränsade till dessa tekniker...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

sant.. men fler och fler skaffar digitalt.. jag har inte nån vanlig CRT längre (förutom min speldator monitor).. kör DLP projektor och LCD-TV.. så xboxen skulle inte duga för mig.. det var det jag menade... dumt att köpa nått som inte är framtidssäkert... Min HTPC har dubbla DVI ut.. det är optimalt för mig iaf

edit:
min första LCD projektor köpte jag 1996 för 170 000, på den tiden satt den riktigt fina analog/digital omvandlare i projektorerna.. Synd bara att kvaliten har rasat med samma takt som priserna har gått ner... Idag går det ju inte att få prefekt bild på en PLASMA/LCD-TV/Projektor utan att köra DVI

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille

Huu? för ett år sen kanske... Den klarar dvd menyer hur fint som helst!!

Nej, xbmc klarar inte alls dvdmenyer, står t.o.m. på xbmc's hemsida
"- DVD-video directly from Xbox DVD-ROM (no DVD-menu's support yet)*
* = Experimental, unfinished, unstable, buggy and/or limited"

kör just nu med en 4 dagar gammal version, [ironi = on] men de kanske har fixat det sedan dess, och glömt att uppdatera hemsidan och inte släppt nyheten att denna efterlängtade funktion har implementerats [ironi = off]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
aha.. visste inte ens att Xbox hade DVI utgång.. coolt..

xboxen har ingen dvi utgång, vill man använda högre upplösningar får man använda antingen en komponentkabel eller en produkt som heter x2vga som omvandlar den progressiva signalen till vga

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Nej, xbmc klarar inte alls dvdmenyer, står t.o.m. på xbmc's hemsida
"- DVD-video directly from Xbox DVD-ROM (no DVD-menu's support yet)*
* = Experimental, unfinished, unstable, buggy and/or limited"

kör just nu med en 4 dagar gammal version, [ironi = on] men de kanske har fixat det sedan dess, och glömt att uppdatera hemsidan och inte släppt nyheten att denna efterlängtade funktion har implementerats [ironi = off]

xboxen har ingen dvi utgång, vill man använda högre upplösningar får man använda antingen en komponentkabel eller en produkt som heter x2vga som omvandlar den progressiva signalen till vga

/Daniel

Lite felsägning..jag såg tyvär inte att han sa XBMC, ja gkör andra program som Klara menyer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja det gäller att öppna ögonen och läsa innan man argumenterar

/Daniel

Permalänk

öhh? vi pratade ju om xbox..den var han som slank in Xbmc...ni får väl använda Xbmc utan stöd flr Dvd menyer hur mycket ni vill..ja har stöd för menyer på min och sen slut diskuterat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tog upp xbmc i denna tråd, jag skrev att den inte klarar menyer ännu, du skrev med stor säkerhet i dina ord att det gjorde den minsann visst. Du hade fel, och du skrev nåt om felsägning, och jag skriver igen att det är bra att läsa vad jag skriver innan du påstår att jag har fel

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Jag tog upp xbmc i denna tråd, jag skrev att den inte klarar menyer ännu, du skrev med stor säkerhet i dina ord att det gjorde den minsann visst. Du hade fel, och du skrev nåt om felsägning, och jag skriver igen att det är bra att läsa vad jag skriver innan du påstår att jag har fel

/Daniel

ja ja läste fel helt enkelt... Xbox klarar dvd menyer... Xbmc klarar inte..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Back on topic:

Såg i nyheterna på 64bits.se att Lian-Li har gjort ett nytt - typ - HTPC-chassi:

Recension på Tech-report

Lian-Li:s PC-V800 sida

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Back on topic:

Såg i nyheterna på 64bits.se att Lian-Li har gjort ett nytt - typ - HTPC-chassi:

http://www.techreport.com/reviews/2005q2/lianli-pcv800/front....

Recension på Tech-report

Lian-Li:s PC-V800 sida

vill inte dissa nån nu.. men den som köper detta chassi för att ha som HTPC måste ha den sämsta smaken någonsin....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Back on topic:

Såg i nyheterna på 64bits.se att Lian-Li har gjort ett nytt - typ - HTPC-chassi

Lite synd bara att man inte har plats för ett vanligt ATX agg, eller hur har dom menat att det ska sitta??... I övrigt så var inte designen helt galen bortsett från 60 fläktarna...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

den där 5.25"/floppt fronten var nog det fulaste jag sätt på länge...

Visa signatur
Permalänk

Hur dum kan man vara som gör en Floppy enhet helt synlig på en HTPC??? ( tycker inte det borde finnas nån alls.. ) men de kanske går å ta bort?..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

fast nu är ju inte det där chassit specefikt gjort för att ha som HTPC

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
fast nu är ju inte det där chassit specefikt gjort för att ha som HTPC

Vad spelar det för roll? den är ju ändå lika ful.. kunde väl satt den på bak sida eller tagit bort den..

vad ska man med diskettstation till:P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Xcard (och TVedia) men det börjar bli till åren kommen nu... Klarar bara de vanliga SD 480P/576P men det duger juh än så länge... Finns juh inte så mycket HDTV material än, men då får det nog bli ett vanligt grafikkort med DVI...