Permalänk

Kameleon 6

Ok, har tröttnat på alla mina fjärkontroller. Så jag funderar på en som kan fixa alla. Hittade denna:

* Operates up to six devices of any brand, including TV, VCR,DVD,SAT/CBL, AUDIO and CD
* Macro keys enable any sequence of commands to be performed from a single button for the ultimate in 'one-touch'convenience
* Built-in modem keeps the Kameleon future proof by enabling it to be upgraded with the latest codes. Upgrading can be doene by phone or internet download.
* Using our propetiary learning capability, you can add a function from another remote and assign it to a key of your choice.
* Intuitive screen animations fot highlighting mode indications and various remote operations add a fun element during operation.
(http://www.oneforallkameleon.com/kameleon.htm)

Har hittat den för 500:- beg och funderar på att köpa den. Kan ju uppdateras via datorn och modem. Men denna borde väll klara min 5år gamla grundig tv, sony dvd och hardman kardon reciver.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Ja det borde den göra. Men vet inte om det är denna eller någon annan jag läst om som tar upp signalerna från orginal dosan till tex tv:n. Ska leta reda på det. Men som sagt, det ska fungera ändå.

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Ok, men det blir kanske en sån dära då.... Den verkar super trevlig och då slipper man alla kontroller som ligger överallt...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag har en. Den funkar helt ok faktiskt. Bara min TV som är lite korrupt och inte vill bläddra kanaler.

Man uppdaterar den genom att ladda ner ljudfiler med inställningar och håller kontrollen framför högtalaren. Funkar bra och är smidigt.
Du kan kolla om dina enheter finns med på setupsidan: http://www.oneforall-int.com/english/prodsup/urc/prodsup8060....

Permalänk
Medlem

Den har inlärningsfunktion från fjärr till fjärr. Dock är den en batterislukare utan like.

Mitt tips är att du införskaffar en generation 2 istället, den displayen går bara igång om du rör vid den och går att köpa en laddare till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

OK, alla fanns med. Det är ju bara stora märken, jvc, grundig, hardman kardon och sony. Så det borde funka... Ska nog köpa den... Verkar som ett skönt val. Slipper då ha 4 olika fjärkontroller... Tror ni att man kan fixa så man kan styra datorn med den också?

Visa signatur