Permalänk
Medlem

starcraft port

kommer inte in starcraft.

har netgear wgr614

har googlat och hittat att man ska port forwarding 6112 .

har gjort detta i http://192.168.1.1 och skrivit in såhär:

Service Name: Starcraft
Service Type: TCP/UDP
Starting Port: 6112
Ending Port: 6112
Server IP Address: mitt ip , som jag hitta i ipconfig

har även testat bara TCP och bara UDP.

har även testat port 6111 - 6119 .

ngn som vet va jag har gjort för fel?

vill oxå säga att jag har precis fått BBB VDSL, dynamisk ip adress.
TACK!!

Permalänk
Medlem

hmm, skumt.. jag lirar och hostar i starcraft utan att behöva öppna någon port...

Permalänk
Medlem

ngn som kan hjälpa mig!

Permalänk

Detta tips har jag läst på ett forum;
Kör regedit och gå till HKEY_CURRENT_USER\Software\Battle.net\Configuration
Skapa ett nytt DWORD-value med namnet "Game Data Port"
Högerklicka på den, välj decimal och skriv tex 6113 (eller den port som du angivit i routern)

Har Neatgear problem med Starcraft? Jag inhandlade en wgt624 för en dryg månad sen och det är ospelbart om det är fler än 2 pers inne i ett spel. Jag laggar oerhört mycket och blir droppad inom en minut.

Testat att öppnat 6110-6119 TCP/UDP men även 4000 och några andra som folk tipsat om (problem både på PC och på Mac). Andra applikationer och spel fungerar utmärkt :/

Säg gärna till om du hittar en lösning.

Permalänk
Medlem

på software har jag ingen Battle.net.

e de kanske för jag inte kommer in i b.net?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Har Neatgear problem med Starcraft? Jag inhandlade en wgt624 för en dryg månad sen och det är ospelbart om det är fler än 2 pers inne i ett spel. Jag laggar oerhört mycket och blir droppad inom en minut.

Testat att öppnat 6110-6119 TCP/UDP men även 4000 och några andra som folk tipsat om (problem både på PC och på Mac). Andra applikationer och spel fungerar utmärkt :/

Säg gärna till om du hittar en lösning.

Jag har precis samma problem! Har läst i många andra forum om folk som har samma problem med SC/B.net och Negear WGT624. Det verkar inte som att de fungerar ihop. Har testat allt möjligt men det går inte att spela med fler än 2 pers i samma game. Så kasst....

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Jag har en Netgear WGT624 och har med det problemet. Sjukt irriterande när man gillar SC.

Permalänk
Medlem

JA!!! men jag kan inte ens connecta till b.net!! kommer bara fram till "connecting to fastest server" sen efter 1min lr ngt så kommer de fram en ruta där de står ungefär " e du säker att du har internet igång eller kopplat upp dig till modemet" .

#%)(=)%#()=%# jobbig problem!!!!!!!!!!! får spel när man inte kan spela bw nu när man har fått internet!!! ¤O)(&()¤=