Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Vad är det för skillnad på Z500 och den som heter nånting med 720?

http://www.samsung.com/se/products/mobilephone/gsm/sgh_z500.a...
http://www.samsung.com/se/products/mobilephone/gsm/sgh_e720.a...

Permalänk

Hur är det med batteritiden?

Kan ni som haft den ett tag säga om den blivit lite bättre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Hur är det med batteritiden?

Kan ni som haft den ett tag säga om den blivit lite bättre?

Nu när du säger det, jag har haft min på FULLT i ca 2 dygn och har ringt några samtal.. idag på 2 "pluppar" räcker nog ända till morgondagen utan problem...så summan med lite marginal är nästan 4 dygn.

Vid normal användning 2-3 dygn, mkt användning 1-2 dygn, lite ring här och där 3-4 dygn.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Laddade min på måndagen och sen åkte jag iväg till Hultsfred på tisdagen och när jag vaknade på fredag morgon hade mobilen dött. Men då hade jag säkert fotat 50-100 bilder och ringt 20 minuter. Så jag e helt klart nöjd med batteri tiden. Men dock så stänger jag av 3g nätet och kör bara på GSM. Enligt specs'en ska det ge 60 standbytimmar till.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade en SGH-Z500 igår och hittills är jag helt klart nöjd.
Dock stör jag mig på att två för mig självklara funktioner saknas:
- Stoppur
- Timer

Jag har hittat ett javaprogram för stoppur, men inget för timer. Kan någon tipsa om något bra? (Gärna även för stoppur, för det jag hittade såg lite b ut).

Permalänk
Medlem

Va fan funkar inte alarmet när den är avstängd?Finns det reapet på alarmet då?

Visa signatur

P4 3,0 nw ht|2*512 pc3200|Leadtek 6800 128MB@410/820|LG 1710S|XP pro sp2|10050 3dmark 03

Permalänk
Medlem

Börjar faktiskt bli lite sugen 3G och denna lur fast man kör med K750

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Min flickvän har en del frågor, går det att göra annat medan man spelar MP3? På K750i som jag har finns det ju en minimera funktion, så man istortsett kan sitta och göra vad man vill medan man lyssnar på MP3, men hon har inte kunnat hitta något liknande på Z500.

Hon undrar också om det inte går att fixa nån slags vibration till. På Jamba.se finns det ju så man kan ladda ned nån vibrations signal eller något, men funkar det verkligen???

Sen så när hon surfar vissa sidor så står det att Java saknas, är det något som telefonen måste ha eller är det något konstigt med sidan? För en telefon som säljs idag måste väl ha java inbyggt???

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Sådär ja, då var den upplåst och klar, helt gratis

Skulle bara vara fint att få den un-brandad från telia nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Min flickvän har en del frågor, går det att göra annat medan man spelar MP3? På K750i som jag har finns det ju en minimera funktion, så man istortsett kan sitta och göra vad man vill medan man lyssnar på MP3, men hon har inte kunnat hitta något liknande på Z500.

Hon undrar också om det inte går att fixa nån slags vibration till. På Jamba.se finns det ju så man kan ladda ned nån vibrations signal eller något, men funkar det verkligen???

Sen så när hon surfar vissa sidor så står det att Java saknas, är det något som telefonen måste ha eller är det något konstigt med sidan? För en telefon som säljs idag måste väl ha java inbyggt???

Det verkar inte som om det är möjligt att hålla på med andra saker samtidigt som man spelar upp MP3 musik. Det finns ju en "program mapps knapp" men musiken pausas om man flippar runt där.

Det finns vibrator och den funkar fin fin, dels som ringsignal/vibrator, vibrator, Tyst profil osv osv, vad är problemet?

Ja det verkar vara som om webbläsaren hämtats ur ett gammalt industriområde där avdankade Javaprogrammerare sitter och knegar eller något för bra är den inte. Får bara hoppas på en uppgradering snart. Men man ska väl inte gnälla egentligen den är ju minst liksom hehe. Annars får man väl surfa med laptopen istället och hålla sig till videosamtal och mp3

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mashi
Tjena!

Äntligen har jag fått luren upplåst, men jag har en fråga.

Är det någon som provat använda bluetooth handsfreen som följde med Motorola A925. Jag provade igår men telefonen hittade ej den :(.

Tack på förhand

Mashi

Jadå, den funkar alderles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Hmm den funkar säger du, satan jag får det inte att klappa. Får bara ingen bluetooth enhet kunde inte hittas :(. Du sätter bara igång bt-headsetet, sen bt i telefonen, sen in i mina enheter och sen sök efter nya enheter?

/Mashi

Permalänk
Medlem

Nej, du måste sätta headsettet i bond-läge, tryck in en av volknapparna en stund tills det lyser. Sedan kan du söka efter headsettet.

Permalänk
Medlem

finns det att köpa blixt till samsung z500 ???

Permalänk
Medlem

Köpte en idag på Elgiganten för 1995:- och låste upp den illa kvickt för att använda mitt halebop, funkar hur bra som helst nu
Verkar vara en bra mobil med allt man behöver i princip, mindre möjligheter än Series 60 mobiler som min Nokia 3230 (självklart) men vad fan, samsungen känns gedigen och liten, sober i svart med
Dock ganska tunnt ljud när man lyssnar på mp3-låtar, men jag hade inte tänkt använda den funktionen iaf så det är skitsamma.
Stör mig lite dock på att ringvolymen är lite för låg även om man har på högsta volym
Kanske återkommer med ett större test senare om man orkar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufio
Köpte en idag på Elgiganten för 1995:- och låste upp den illa kvickt för att använda mitt halebop, funkar hur bra som helst nu
Verkar vara en bra mobil med allt man behöver i princip, mindre möjligheter än Series 60 mobiler som min Nokia 3230 (självklart) men vad fan, samsungen känns gedigen och liten, sober i svart med
Dock ganska tunnt ljud när man lyssnar på mp3-låtar, men jag hade inte tänkt använda den funktionen iaf så det är skitsamma.
Stör mig lite dock på att ringvolymen är lite för låg även om man har på högsta volym

Får gratulera

Mp3 ljudet kanske beror på som suckiga lurarna hehe. Någon som köpt dem i neclace style?

Det jag inte förstår är hur du kan tycka att ringvolymen är för låg??? Det är typ det högsta jag varit med om på en mobil. Borde vara förbjudet att ha högre ringvolym än 3 steg. Är man i bullrig miljö kör man med vibrator liksom.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Citat:

På elgiganten här i stan kosta den typ 2500 eller något när jag var där och kolla

EDIT: Är det någon som hittat nåra bra spel till den än? Gratis då

Permalänk
Medlem

Jo dom verkare ha lite blandade priser, står väl 2295:- på deras hemsida.
Köpte min i Malmö på Elgiganten vid Mobilia.

Permalänk

Är försent för mig ändå. Köpte en på expert i tisdags för 2195:-

Permalänk
Citat:

Jo dom verkare ha lite blandade priser, står väl 2295:- på deras hemsida.
Köpte min i Malmö på Elgiganten vid Mobilia.

jag ska också köpa en i slutet av månaden...hoppas priset är desamma då bor också i malmö...

sen undrar jag om någon har kommit fram till om där är blixt/lampa till kameran eller inte? och om det finns effekter/Ramar (typ en apa så tar man bild på nån så är huvet i ap-ramen eller liknande) jag kollade lite på min brorsas (vi träffas inte så ofta så jag tog bara en väldigt snabb koll och kan ta nån 30 minuters undersökning - därför skriver jag här istället för att prova själv) och när jag kollade så hittade jag inga ramar..bara så man kunde göra en bild svart o vit, brungul och nåt annat trams...4 alternativ fanns iaf..det är väl lite för en så modern mobil? gammla sony ericsson med kamera har mycket fler alternativ ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jag ska också köpa en i slutet av månaden...hoppas priset är desamma då bor också i malmö...

sen undrar jag om någon har kommit fram till om där är blixt/lampa till kameran eller inte? och om det finns effekter/Ramar (typ en apa så tar man bild på nån så är huvet i ap-ramen eller liknande) jag kollade lite på min brorsas (vi träffas inte så ofta så jag tog bara en väldigt snabb koll och kan ta nån 30 minuters undersökning - därför skriver jag här istället för att prova själv) och när jag kollade så hittade jag inga ramar..bara så man kunde göra en bild svart o vit, brungul och nåt annat trams...4 alternativ fanns iaf..det är väl lite för en så modern mobil? gammla sony ericsson med kamera har mycket fler alternativ ju

Det finns ingen blixt men däremot finns det mängder av ramar att använda sig av.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk

går den inte att ta foto med i mörket / kväll / natt då?

Permalänk

Hur får man samsung pc studio att funka?, finns det nått annat sätt att syncka tel nummer mellan Z500 och outlook?
Edit, fixade sig, hade fel port nummer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Tjena!

Hur fixade du operatörslåset?
Jag beställde en idag från katshing.se, för 1950.
Om du gjorde som Erik_GBG kan du skicka en bild på hur kablarna osv såg ut när den var klar?

Tack!

Mvh

Visa signatur

Ojjjiieee!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wZor
Tjena!

Hur fixade du operatörslåset?
Jag beställde en idag från katshing.se, för 1950.
Om du gjorde som Erik_GBG kan du skicka en bild på hur kablarna osv såg ut när den var klar?

Tack!

Mvh

Kolla här http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47007...

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går att surfa samtidigt som man lyssnar på mp3....

/Steelis

Visa signatur

ASUS Eee1000HE

Permalänk

köpte en Z500 under helgen, kanontelefon
Snabb, och bra ljud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Sådär ja, då var den upplåst och klar, helt gratis

Skulle bara vara fint att få den un-brandad från telia nu.

kan du skicka dom programmen som man låser upp med via det andra forumet till mig eller lägga upp dom nånstans så jag kan tanka dom.. hans länkar har dött å jag har precis skaffat mig en SGH-Z500 som jag vill låsa upp :D.

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osires
kan du skicka dom programmen som man låser upp med via det andra forumet till mig eller lägga upp dom nånstans så jag kan tanka dom.. hans länkar har dött å jag har precis skaffat mig en SGH-Z500 som jag vill låsa upp :D.

Du har PM

Permalänk

kan någon berätta vad jag behöver för att låsa upp mobilen? köpte den idag...programmen vet jag men nu menar jag sladdar osv..vad ska jag (köpa?) och vad ska jag göra med det exakt?..gärna bilder från er som har gjort de