Permalänk
Medlem

Hittade en på Power i Bromma, åkte o köpte den. Dock så fanns det nån till där igår om nån vill ha.
1 kr för telefonen, portering till Felia och 12 månader med Felia 30 = 59 kr + förhöjt 100 kr i månadskostnad. Helt ok pris enligt mig!

Dock så måste den låsas upp......gratis är alltid bäst! Skulle nån vänlig själ kunna dra upplåsningen på svenska för mig?

EDIT: upplåsningen har jag hajat nu tror jag. MEN frågan är hur man gör en DB9-connector??

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
kan man sätta mp3 filer som meddelande signal?

nix

Permalänk
Medlem

Såja nu var den upplåst
Så enkelt, tog typ 3 min......byglade tvåan o trean med jumperbygel, fungerade kanon!

Tack för hjälpen alla!

EDIT: nu har jag ett problem. Både tjejen's Z500 och min har samma problem, så fort vi sätter i våra Comviq sim-kort (står gsm på baksidan) så försvinner möjligheten att ringa eller bli ringd efter nån minut, dock så ser det ut som mottagning finnes, 3G lyser och ett R bredvid. Men har provat med ett Comviq kontantkort (guldfärgat sim-kort) så funkar det bra hela tiden, samma sak med ytterligare ett kontantkort (Vodafone).
Nån som har en susning?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |

Permalänk

Jag har en z500 och det verkar som att den blir laddad när jag har usbkabeln i..stämmer detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Jag har en z500 och det verkar som att den blir laddad när jag har usbkabeln i..stämmer detta?

Ser ut som det stämmer, min mobil är alltid fulladdad när jag har haft den inkopplad till datorn ett tag.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk

okej då undrar jag om det gör nåt om man har sladden i datorn hela tiden eller om man ska koppla ur den när man inte använder den?

Permalänk
Medlem

den slutar ju ladda då den är klar,det verkar min göra iaf.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk

jomen jag menar jag har ju mussladden i datorn dag ut och dag in och det skadar ju inget men om jag har telefonens usbsladd i datorn hela tiden, kan den skadas då eller liknande? själv tror jag ju inte det men jag vill bara kolla så att jag har rätt o inte förstör den

Permalänk

Alltså!! Har kollat på olika hemsidor katching mfl. Är helt förvirrad. Vill ha telefonen till bästa möjliga pris. Abbonemang-kontantkort spelar ingen roll. kan någon berätta vad som är det billigaste alternativet.

Mycket tacksam för svar :D:D:D:D:D

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats att ladda ner javaspel i telefonen med datakabel???

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Medlem

Absolut billigaste stället att köpa en Z500 är Power, dock så är dom flesta redan slut men ett fåtal butiker (vad jag förstod) kan ha kvar.....i Sthml's området så borde Fittja iaf lurar kvar (4 igår). Annars kan du alltid köpa från Elgiganten men då är den lite dyrare.....

Power: 595 nyteckning Telia. 1 kr med portering, 12 mån Telia 30 som kostar 59 kr / mån med förhöjt 100 kr. Totalkostnad 1908 kr.

Elgiganten: 1 kr? nyteckning Telia 30 med förhöjt 150 kr, alltså 209 kr / mån. Totaltkostnad 2508 kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Såja nu var den upplåst
Så enkelt, tog typ 3 min......byglade tvåan o trean med jumperbygel, fungerade kanon!

Tack för hjälpen alla!

EDIT: nu har jag ett problem. Både tjejen's Z500 och min har samma problem, så fort vi sätter i våra Comviq sim-kort (står gsm på baksidan) så försvinner möjligheten att ringa eller bli ringd efter nån minut, dock så ser det ut som mottagning finnes, 3G lyser och ett R bredvid. Men har provat med ett Comviq kontantkort (guldfärgat sim-kort) så funkar det bra hela tiden, samma sak med ytterligare ett kontantkort (Vodafone).
Nån som har en susning?

Byt till Comviqs 3Gkort då? Det är gratis och tar bara några arbetsdagar.. Dessutom så kommer telefonen att jobba med den standard den primärt var designad för.
Problem solved.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Byt till Comviqs 3Gkort då? Det är gratis och tar bara några arbetsdagar.. Dessutom så kommer telefonen att jobba med den standard den primärt var designad för.
Problem solved.

Japp, det är gjort för nåra dagar sen och nu väntar man bara på nya kortet!

Visa signatur

Permalänk

Vad är telia 30. Jag måste minst ha 100 minuter att ringa för. Har 150 idag. Vilket ska jag välja då

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Vad är telia 30. Jag måste minst ha 100 minuter att ringa för. Har 150 idag. Vilket ska jag välja då

Telia 100?
Telia 30 är 30 "gratis"minuter.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Alltså!! Har kollat på olika hemsidor katching mfl. Är helt förvirrad. Vill ha telefonen till bästa möjliga pris. Abbonemang-kontantkort spelar ingen roll. kan någon berätta vad som är det billigaste alternativet.

Mycket tacksam för svar :D:D:D:D:D

gå in på valfri elgiganten och säg att dom säljer den för 1995 kr på elgiganten- Mobilia,Malmö och därmed får du den för samma pris där du är eftersom dom har prisgaranti så gjorde jag

Permalänk
Citat:

gå in på valfri elgiganten och säg att dom säljer den för 1995 kr på elgiganten- Mobilia,Malmö och därmed får du den för samma pris där du är eftersom dom har prisgaranti så gjorde jag

Är det priset för mobilen utan abonnemang?
Går det att använda bluetooth i z500 för att styra winamp och andra program, som man kan göra med t.ex SE K700i.

Permalänk

det är priset utan abonnemang ja, och jo det tror jag går..har dock inte testat

Permalänk
Medlem

På samma smidiga sätt som det går i K700 med en .hid-fil så går det inte. Men med andra sätt kanske det går

Visa signatur

Permalänk

Asså jag vill kunna styra datorn via bluetooth utan att installera några program. Det går alltså inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

jomen då måste man vell hålla sig inom Malmö området då oxå?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pomidoroff
Asså jag vill kunna styra datorn via bluetooth utan att installera några program. Det går alltså inte?

Nee!

Får inte "wappen" att funka, samma sak med MMS. Har tagit hem inställningarna från Comviq och ringt kundtjänst och dom har skickat inställningarna men det hjälper inte.....
Från början var min låst till Telia, men den är upplåst. Har tagit bort Telia inställningarna från anslutningar.

Nån som har en susning va det kan vara?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Nee!

Får inte "wappen" att funka, samma sak med MMS. Har tagit hem inställningarna från Comviq och ringt kundtjänst och dom har skickat inställningarna men det hjälper inte.....
Från början var min låst till Telia, men den är upplåst. Har tagit bort Telia inställningarna från anslutningar.

Nån som har en susning va det kan vara?

När du får error på wappen klicka inte ner skiten, välj "Val" (högra menyn) så ska det komma upp din tomma "webbläsare".

Sedan väljer du vänstra menyn och bläddrar ner till "webbläsarinställningar" eller något liknande. Sedan "nätinställningar" och sedan bockar du i det du ska ha och sparar.

Sedan när det gäller mms så är det i inställningar du väljer rätt anslutningspunkt.

(Rätta mig om jag har fel är lite förbannad på jobbet just nu)

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

nån här som kan köra floats mobile agent med Z500? Funkar inte så bra för mig eftersom programmet vill skapa en mapp med namn "Samsung:" och eftersom tecknet : inte kan användas i mappar så skapas inte mappen programet sen vill skriva i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
När du får error på wappen klicka inte ner skiten, välj "Val" (högra menyn) så ska det komma upp din tomma "webbläsare".

Sedan väljer du vänstra menyn och bläddrar ner till "webbläsarinställningar" eller något liknande. Sedan "nätinställningar" och sedan bockar du i det du ska ha och sparar.

Sedan när det gäller mms så är det i inställningar du väljer rätt anslutningspunkt.

(Rätta mig om jag har fel är lite förbannad på jobbet just nu)

Har inget sånt val, får "service otillgänglig" och alternativen jag har är försök igen och tillbaka....
Och såhär blir det oavsett om jag har 3G eller GSM på i nätverk.
Nån som har nån susning?

Visa signatur

Permalänk

Gör som jag skrev men byt ut ordet "Val" mot tillbaka

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man ändrar så man sparar inkommande SMS i telefonminnet och inte på SIM kortet? Jag tyckte jag ändrade aktivt minne till telefonens men när ja får SMS så sparas de ändå på SIM kortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det står Comviq GPRS där och den är ibockad. Alt 2 är Comviq MMS.
Men det funkar ändå inte......

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick ställa om det manuellt, med APN/Access name internet.tele2.se och kör HTTP istället för WAP, samt deras proxy på MMS, men inte på surf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Jag fick ställa om det manuellt, med APN/Access name internet.tele2.se och kör HTTP istället för WAP, samt deras proxy på MMS, men inte på surf..

Det löste saken, tack!

Visa signatur