Muspekaren fastnar i wow!

Permalänk
Medlem

Muspekaren fastnar i wow!

Vet inte riktigt om det här ska ligga under spelkatergorin eller någonting annat, men eftersom jag bara får problemet när jag lirar world of warcraft antar jag att det hör hemma här.

Sedan jag började spela Wow igen igår har jag fårr problemet att musen hänger sig nästan det första som händer när jag spelar wow. Muspekaren fryser alltså en en viss punkt på skärmen. Det läskiga är att musen fortsätter att fungera - alltså jag kan klicka och använda den som normalt, bortsett från att jag inte har någon muspekare. Lite jobbigt att klicka utan att veta vart jag klickar liksom!

Stänger jag av wow fortsätter problemet. Pekaren (som sitter frusen) byter till en vanligt windows-mus, men är lika frusen den. En omstart fixar dock problemet

Verkar också som om felet bara uppstår ibland - typ varannan gång kan jag spela så mycket jag vill utan att något händer. Sen nästa gång jag startar spelet blir det så direkt.

Några idéer?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Re: Muspekaren fastnar i wow!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Vet inte riktigt om det här ska ligga under spelkatergorin eller någonting annat, men eftersom jag bara får problemet när jag lirar world of warcraft antar jag att det hör hemma här.

Sedan jag började spela Wow igen igår har jag fårr problemet att musen hänger sig nästan det första som händer när jag spelar wow. Muspekaren fryser alltså en en viss punkt på skärmen. Det läskiga är att musen fortsätter att fungera - alltså jag kan klicka och använda den som normalt, bortsett från att jag inte har någon muspekare. Lite jobbigt att klicka utan att veta vart jag klickar liksom!

Stänger jag av wow fortsätter problemet. Pekaren (som sitter frusen) byter till en vanligt windows-mus, men är lika frusen den. En omstart fixar dock problemet

Verkar också som om felet bara uppstår ibland - typ varannan gång kan jag spela så mycket jag vill utan att något händer. Sen nästa gång jag startar spelet blir det så direkt.

Några idéer?

Det finns ett val i menyerna som heter Hardware mouse cursor, pilla lite med den.

Permalänk
Medlem

Hello,

Please try the following:

First, exit completely out of World of Warcraft. You can use ALT-F4 to do this if the cursor problem prevents you from doing so normally.

Once you are out of the game:
- Open the World of Warcraft folder on your hard drive.
- In there, open the WTF folder.
- Open the config.wtf file. Use Notepad to open it if you are prompted to choose a program.

In the Config.wtf file, make sure the following line appears, including the quote marks:

SET gxCursor "0"

You may have to add this line manually. After you are sure that line is appearing properly, please save and close the Config.wtf file. Now try the game, and your cursor should be showing up properly.

NOTE: If you reopen the config.wtf file after making changes, you may not actually see all the lines you added, but this is normal. It does not necessarily mean the game has not saved them in its own data files.

Original tråd : http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?ForumName=wow-tec...