6600GT åt fanders
Hmm, blev halvlångt inlägg. Slänger på problemet direkt för dom som inte orkar läsa:
Efter byte till VF700Cu på mitt 6600GT så slutade det funka. Får ingen bild alls på skärmen. Har klistrat om men utan resultat. Tips uppskattas enormt.
och så till hela historien:
Jag bytte fläns på mitt 6600GT till VF700Cu nu i helgen. Det startar inte alls. Fläkten går, men skärmarna får ingen input och går ner i viloläge. Får inget pip eller jävulskap som berättar att jag gjort något jättedumt heller. Provade en polares 9800Pro för att se så att datorn var levande i övrigt. Funkade finfint. (Har AGP K8N Neo2)
Fick reda på att arctic silver-pastan kunde ge problem och tvättade bort den _mycket_ noga (med isopropanol, löser upp skitbra men är inte elak mot plast som aceton). Funkade inte. Gjorde om proceduren igen (och använde återigen den vita pastan som följde med). Ingen lycka där heller. Ett par gånger till utan resultat.
Fick panik och slet bort VF700'an och tryckte på min gamla fläns. Ingen lycka där heller.
Börjar komma ikapp sorgen och klappar min gråtande plånbok. Funderar på nytt grafikkort: 6600GT eller 9600LE samtidigt som jag inte vill ge upp på mitt gamla.
Några sista tips innan jag får deklarera mitt 6600GT med "R.I.P. mottafukka"?
Enda som står på tapeten är att jag ska tokrengöra hela kortet, dvs _alla_ ytor i en sista panikåtgärd ikväll. Funkar inte det så har jag tömt ut alla mina tips och allt mitt hopp.
Har för övrigt slitit bort flänsarna på VF700'an så måste fixa nya om jag ska kunna få på den. Aja, vill ha ett fungerande grafikkort iaf. Har lärt mig läxan att man ska ha en reservdator som man kan använda om man ska göra avancerade manövrer med någon annan dator hemma.