LaCie 250gb, seg som fan. Hjälp!

Permalänk
Medlem

LaCie 250gb, seg som fan. Hjälp!

Jaha.

Köpte en LaCie Porsche 250gb drive för någon vecka sedan.
Allt är frid och fröjd, bortsett från att det går übersegt att packa upp saker på den. Även om man ska köra en sfvcheck på lite större saker så går det ruskigt långsamt, och då menar jag jätte jätte JÄTTE långsamt.

är det någon som har något tips eller trix på vad det kan vara som jag missat å pillat med.

Kör winXp och formaterade driven i Fat32

Permalänk

Du skall köra ntfs på så stora diskar. och fat32 stöder inte filer på över 4gb heller. Så jag råder dig att formatera om disken till ntfs och se ifall det hjälper.

offTopic: För övrigt har jag med problem med min lacie disk, se trådskapad av mig.

Permalänk
Medlem

fan tänkte nästan att det var så då, alla andra diskarna va ntfs.

Jaja jag får skylle på att jag börjar bli gammal eller något.

tackarr och bockar.

Permalänk
Medlem

Nja NTFS eller FAT32 har inte med ditt problem att det går segt att göra med då det faktiskt normalt går snabbare med FAT32 då det filsystemet inte är lika avancerat som NTFS så kolla istället över så du har den ansluten till USB2 (antar den är USB och inte firewire?) och inte till "vanlig" USB samt at du har inlagt SP2 på din burk med Win XP.

Kan ju även bero på vad du har för kabel ansluten till dom då vissa s.k "lakritssnören" inte fungerar så bra vad jag läst om här utan när dom köpt en tjockare kabel som kostar lite mer då så har det funkat bra igen.

Permalänk

Om du kör SP2 så var god och läs på lacie hur du skall uppdatera firmwire:n då den har problem med sp2 annars. du måste dock helst uppdatera firmwire med hjälp av en dator som itne har sp2. för mer info -> http://www.lacie.com/support/drivers/ -> gå sedan ner till Device Updater 2.1.0 for Windows (June 22, 2005). där läser du dom två pdf filerna man kan öppna i slutet av infon om den uppdateringen. LÄS NOGA. Så ser du ifall din disk och sp2 funkar o byta firmwire på den. sen kan du ladda ner uppdateringen där med. i början av den infon. står PC och är en länk.

MvH Alex

Permalänk
Medlem

Den e inkopplad te usb 2 med orginalkabeln som följde med disken, har ej sp2 installerat på burken.

Permalänk
Hedersmedlem

Lacie är väll inte kända för att göra bra produkter med kvalite.....

Visa signatur

Gammal är gubbe