WoW-spelare sökes

Permalänk
Medlem

Hur många är med i guilden just nu? Jag o ett par polare funderade på RP vi rymms väl med i sådana fall?

Man har ju lite tröttnat på att powerlevla och alla vrålande pissisar (fjortisar).

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem

vi har plats för alla som vill slippa CS-kidzen:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa ett game-card och va med. Om bara WoW sidan hade fungerat så man kan logga in!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hur sög ditt förra gille då? undrar bara så inte det blir samma i detta:)

det var mycket "vilken level äru.. o så låg.. ok /ignore"
vi hade även en hel del level 4 som höll på å spamma, help me.. i need to kill monser X
så, hoppas på ett gille där man spelar med insidan av huvudet o inte öööh, vi har en level 60 kille, hämta honom så kan han göra allt åt oss... det förstör det hela.
Samt att det inte var rp förra gången, det var pvp, så detta är mycket bättre

Permalänk
Medlem

RP i guildchatten kmr det nog inte bli dock, är för svårt att hålla det så:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

RP i guildchatten kmr det nog inte bli dock, är för svårt att hålla det så:)

självklart inte, party och guildchatten är inte till för det, endast /say och /y, dock bör man försöka hålla sig hyfsat in character i general o trade och hålla sig undan förkortningar.

Permalänk
Medlem

E det några speciella klasser som behövs? Det är ju RP men man vill ju ändå få ihop bra grupper

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det verkar som jag hänger på. Kör antagligen dwarf/human paladin. Mining / Blacksmithin'

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
E det några speciella klasser som behövs? Det är ju RP men man vill ju ändå få ihop bra grupper

vi behöver få till alchemister och enchanters, så priests och magiker funkar väl bra

Permalänk

Är det bara jag som inte kommer in på WoW?

Permalänk
Medlem

Sign me upp, jag är en sån där stackare som inte har några vänner som inte är powerplayers. Utan de kommer från en Diablo2 backgrund och kommer aldrig kunna uppskatta Roleplaying. Vet inte vilken klass jag kommer spela än men kanske hunter.

BTW eftersom jag aldrig riktigt spelat på en RP server kanske nån kan säga till mig ifall jag gör några fel

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Skicka en guildrequest eller vad man skall kalla det till Lythia (jag) och Gau (en kompis till mig).

Permalänk
Medlem

Jag gillar personligen den röda, men kan vi inte göra den lite hmm "hårdare". Sätt ett svärd, eller en hand igenom boken eller något? Eller att boken droppar blod eller så? Visa att vi genom kunskap skaffar oss makt?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Finns bara ett visst antal förgjorda bilder som man får välja mellan tror jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Finns bara ett visst antal förgjorda bilder som man får välja mellan tror jag?

Aha det visste jag inte, vad synd =/

BTW har en fråga om RP, det gäller metagaming. Hur ska man bete sig om man vet tex. vart en quest location är utantill? Alltså man har gjort questen förr med en annan char. Ska man spela dum om man spelar med någon av er tex.? Och ska man även göra det om man gör questen ensam?

Samt om jag tex. ska döda "The bossman" och jag ser en annan spelar som är där före och han hinner döda honom innan mig. Får jag inte vänta tills bossen respawnar då? Är det också metagaming?

Tycker RPandet är svårt nu i början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där har jag också funderat på. Det e ju lite surt att spela dum...
Om man tex gör en instance. Och man har varit där förut så man vet var bossarna är och så... ska man då låte tiden gå och bara följa med, eller gå fel väg eller nåt? Fastän det kanske tar en timme längre då?

Fast sånt där kommer man nog in i efter en tid...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Mjo, hela detta med metagaming är lite klyddigt, kör som NE och har gjort det till lvl 24 innan så tills ditt kan jag redan alla quests mm.

Men jag tänkte köra så att när jag spelar med andra så får man spela dum och låta dom andra utforska, kanske ge lite tips ifall dom riktigt kör fast. Fast så svåra är inte några av questena. Kör man solo så kan man ignorera det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

*bort

Permalänk
Medlem

hittar dej inte:/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Aha det visste jag inte, vad synd =/

BTW har en fråga om RP, det gäller metagaming. Hur ska man bete sig om man vet tex. vart en quest location är utantill? Alltså man har gjort questen förr med en annan char. Ska man spela dum om man spelar med någon av er tex.? Och ska man även göra det om man gör questen ensam?

Samt om jag tex. ska döda "The bossman" och jag ser en annan spelar som är där före och han hinner döda honom innan mig. Får jag inte vänta tills bossen respawnar då? Är det också metagaming?

Tycker RPandet är svårt nu i början.

Man läser questet... beskriver loggen var du hittar det du nu letar efter? Om inte, spela dum.

Fråga folk du stöter på!
"Excuse me, where can I find..."
/bow
"Thank you for your help"

Fast säg detta på eran karaktärs vis.

Boss-respawn ska du ignorera, hitta på en ursäkt.
Jag och min flickvän såg någon döda Goldtooth (en boss) och innan det hade vi snackat om återupplivning och grejs, så vi ledde diskussionen till "Even the powers of resurrection can get a stupid rat back to life".

Andra kan vara.... det kanske inte var han? Vänta och se om han kanske kommer dit ni är (respawnar).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det där har jag också funderat på. Det e ju lite surt att spela dum...
Om man tex gör en instance. Och man har varit där förut så man vet var bossarna är och så... ska man då låte tiden gå och bara följa med, eller gå fel väg eller nåt? Fastän det kanske tar en timme längre då?

Fast sånt där kommer man nog in i efter en tid...

Du vet ingenting om stället, om det inte tillhör ditt förflutna. Du kanske ser lite markeringar på väggen, om du är utbildad kanske du kan tyda de och läsa dig till var bossarna är t ex.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Mjo, hela detta med metagaming är lite klyddigt, kör som NE och har gjort det till lvl 24 innan så tills ditt kan jag redan alla quests mm.

Men jag tänkte köra så att när jag spelar med andra så får man spela dum och låta dom andra utforska, kanske ge lite tips ifall dom riktigt kör fast. Fast så svåra är inte några av questena. Kör man solo så kan man ignorera det.

Om du är helt själv behöver du ej spela dum, du kanske vill det för din egna skull, men om det finns folk i närheten så är det ju även en del av deras upplevelse om du är lite mer "interaktiv" och kanske frågar någonting.

Citat:

hittar dej inte:/

Han hade en fin lite accsang (stavning?) över E:et

Permalänk
Medlem

Som Hunter kan man ju också säga att man kan se deras spår, typ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

testade med Special E:et o jag hittade han inte iaf...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det låter rätt roligt, men jag tror inte jag skulle klara av att agera på det sätt som förväntas på en RP server. (då menar jag inte att jag inte inte klarar mig 10 minuter utan att säga penis eller liknande ). Utan att jag helt enkelt inte skulle orka tänka när man han en konversation med någon. Eller hur man nu ska förklara det.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Det låter rätt roligt, men jag tror inte jag skulle klara av att agera på det sätt som förväntas på en RP server. (då menar jag inte att jag inte inte klarar mig 10 minuter utan att säga penis eller liknande ). Utan att jag helt enkelt inte skulle orka tänka när man han en konversation med någon. Eller hur man nu ska förklara det.

Du kan prova, trodde inte heller att jag skulle pallla, men ack - nu är jag fast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Du kan prova, trodde inte heller att jag skulle pallla, men ack - nu är jag fast!

Sant, har ni redan börjat spela? Ni som är uppskrivna på listan? Eller väntar ni på RP-PVP servern? Eller den kanske redan kommit.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^

Sant, har ni redan börjat spela? Ni som är uppskrivna på listan? Eller väntar ni på RP-PVP servern? Eller den kanske redan kommit.

Vi bestämde oss för att inte spela på den, skulle inte bli lika mycket rollspel och fler kidz.

Skapa en karaktär på Servern Earthen Ring och kontakta Leros.

Läs helst detta först dock:

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-role-playi...

Permalänk
Medlem

Spelar ni som Horde eller Alliance? Ska betala idag... hoppas jag

Edit: Ingen som vill ha ventrilo?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Spelar ni som Horde eller Alliance? Ska betala idag... hoppas jag

Edit: Ingen som vill ha ventrilo?

Njae, jag är 15

Alliance, kontakta Leros @ Earthen Ring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Njae, jag är 15

Alliance, kontakta Leros @ Earthen Ring

Vill du inte snacka i ventrilo för att du är 15? Jag är också 15... :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Vill du inte snacka i ventrilo för att du är 15? Jag är också 15... :/

Nej jag bara skoja, menade att jag var i målbrottet (det är jag dock inte.... var).

Blir inte så seriöst och det blir så fjantigt om man försöker roleplaya i Ventrilo.