Kan inte fomatera mina DVD-skivor!

Permalänk
Medlem

Kan inte fomatera mina DVD-skivor!

Jag har ett litet udda probem, det är så att jag inte kan formatera mina skivor ordentligt verkar det som. När jag skall bränna en image-fil så får jag upp att skivan inte är tom, väljer därför att nero skall radera den åt mig, när skivan sedan är raderad och matas in igen så får jag samma meddelande. Har även testat att göra en fullständig fomratering av skivan men det hjälper inte heller.

Detta problem har jag haft på Verbatim (-RW) skivor men även på Sony skivor (-RW). Vissa skivor har fungerat utan problem att radera men en efter en har slutat att fungera nu... och nu är jag uppe i 5 Verbatim och 5 Sony.

Är det brännaren som har sönder skivorna?

Brännaren är en NEC 2500i.

Tacksam för hälp, känns inte så piggt att gå och köpa ett nytt 5-pack.

Permalänk
Gäst

Samma fel hände med mig för ett tag sedan på jobbet.
Jag gjorde en ominstallation av Nero samt hämtade hem senaste update ifrån deras hemsida.Efter det så var det inga problem.

Prova först med samma.

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar.

Jag har testat det du sagt men det hjälpte dessvärre inte, nu får jag ett meddelande när jag försöker helradera skivorna "Fel vid radering av skiva", och när man snabbraderar så raderar den skivan på 15 sekunder. Men skivan blir inte tom.

Skall åka förbi min kompis imorgon med en skiva för att se om hans brännare kan radera/bränna skivan. Om han klarar det måste jag nog dra slutsatsen att min brännare har brännt klart. Om kompisens brännare inte klarar det heller så måste skivorna gått sönder, men jag undrar om det är brännaren som har haft sönder dem eller vad som hänt. Skjukt fel hur som helst.

Permalänk
Gäst

Hm,sista utvägen är som du skrev.
Prova det hos en polare och i värsta fall så är brännaren sönder.
Hoppas att du har garanti kvar på den,men i värsta fall så kostar en ny runt 500 lappen.

Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem

Hallå där.

Det visade sig att det inte var några problem hos polaren att radera och bränna. Blir till att köpa en nya brännare då..

Tack för hjälpen.

Permalänk
Gäst

Ajdå , där ser man.
Man tycker oftast att den enkla varianten blir tvärtom av felets art.
Hoppas att du har garanti kvar.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Fick hem nya brännaren i fredags, och det fungerar numera klockrent..

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin
Fick hem nya brännaren i fredags, och det fungerar numera klockrent..