Permalänk
Medlem

"Bästa" spelchassit är...?

Om man skall investera i en idiotburk gjord bara för spel.
Vilket chassi vore då bra/ok/bäst/självklar för detta ändamål?

Måste givetvis då vara :
- Bra luftströmming / rymligt.
- Bra fläktplaceringar.
- Tyst! Dock ingen prioritet.
- Praktiskt / Logiskt / Vettigt
- Se åtminstone någorlunda bra ut.
Dvs inte se ut som en jäkla rymdhjälm / demon eller liknande.

Max 2000:- ex. nättagg.
Finns det ngr givna pärlor?

Permalänk
Medlem

asså spelchassie? kommer spelprestandan öka?... Låter lite konstigt men det är kanske bara jag :S... Antec Lanboy är vell vad du söker efter kanske

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Lian-Li har ett billigare chassi inan och jag säga att man märker skillnad på kavlite & hur mkt lättare det ör att byte delar i det. finns PC65 på Datorbutiken.se det står att chassit har 3fläktar fast de skall vara 4fläktar en på topfläkt igår.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Med "spelchassi" menar jag ungefär det jag påpekade.
Mer anpassat för ta hand om värme, antal platser för Hdiskar o dyligt inte så viktigt , då man inte har mkt mer än max 2 Hdiskar, ngn DVD. Bra / stora fläktplaceringar.

Vilket Lian-Li är det Haziza?

Permalänk
Medlem

hahaha. Spelchassi... jadu isf får du kolla in tråden "fulaste chassit" där har du "gamer chassin"

haha

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

coolermaster cavalier:D

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
hahaha. Spelchassi... jadu isf får du kolla in tråden "fulaste chassit" där har du "gamer chassin"

haha

Snälla, han har redan förklarat, stick någon annanstans.

Jag rekommenderar också Lian Li. Stilrena chassin med bra kvalité. Annars chieftec.

Permalänk
Medlem

Bästa spelchassit är : DET MED FLEST LYSEN :D:D
Annars är det väl ganska svårt att försöka bestämma det bästa spelchassit. Men jag skulle gissa på antec SuperLanBoy, 120mm fläktar, aluminum, lätt att bära. typ något sådant
EDIT : Syftar då på LAN-chassin.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

jag säger som jag säger till alla som letar efter chassi, köp ett antec p180, 1444 kr med frakt å allt från dustin home.

hämtade mitt idag

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

o_O
Sweet Jezez!!!
Ok i am!
Så jäkla såld!

Helt ok pris dessutom. Tyty för det mycket bra tipset.

Permalänk
Medlem

Hmm, thermaltake shark kanske.. Det håller nog en ganska hög kvalitet samtidigt som det väger lite. Fast personligen så måste jag rekommendera Cm stacker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av i am
jag säger som jag säger till alla som letar efter chassi, köp ett antec p180, 1444 kr med frakt å allt från dustin home.

hämtade mitt idag

Det är ju gratis frakt fram till månadens slut också så det kostar 1395 kr. Har också beställt ett sådant. Har dock väntat på dem sedan den första bilden kom upp på silentpcreview, vilket var ett bra tag sedan.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Det ända jag prioriterar som spelchassi är vikten och enkelheten att bära. Resten är ju liksom en självklarhet.
Men en antec lanboy är ju inte fel - då kan du ju lägga ut pengar på annat bra också, då den är hyffsad billig.

Permalänk
Medlem

Antec lanboy är ett bra chassi om man är svag och liten samt lanar mkt

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Det är ju gratis frakt fram till månadens slut också så det kostar 1395 kr. Har också beställt ett sådant. Har dock väntat på dem sedan den första bilden kom upp på silentpcreview, vilket var ett bra tag sedan.

jo jag vet att det är gratis frakt men det blir 1444 ändå för du måste betala popstförskott eller nått i den stilen. sitter med mitt nu och det är underbart, gummiupphängning till alla hårddiskar gummi i ramen som håller i nätagget och j överalt, ljudämpning i dörrarna och dom fläktar som följer med har 3 stegs fartkontrol med sig. och så är det snyggt hehe.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Antec lanboy är ett bra chassi om man är svag och liten samt lanar mkt

Jag är varken svag eller liten, samt jag lanar ingenting.... Jag tycker fortfarande det är ett bra chassi....

Permalänk
Medlem

alltså se inte poängen med att chassit skall vara lätt, det är ju ändå bara 20m den skall konkas fram till bilen eller vad fasen man transporterar burken med

bättre att kolla vad man skall trycka in i burken å gå därefter samt vad skiten max får kosta...

ett varningord för de här skl gamerchassina
de är plastiga
de har tun plåt som ofta skramlar
de har soppig hdd lösning
de har ibland skl skruvlösa lösningar som består av nån sketen plastbricka som klappar
de sticks

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Köp en papplåda från Ikea.
För slantar du sparat köper du mer minne eller bättre grafikkort/processor. Bästa spel-burken, utan tvekan.

- Bra luftströmming / rymligt - Japp, skär hål själv bara!
- Bra fläktplaceringar. - Japp, hur många du vill!
- Tyst! Dock ingen prioritet. - Mycket tyst. Kan kombineras med mer papp och kanske äggkartonger!
- Praktiskt / Logiskt / Vettigt. - Bärhandtag på sidan - mycket bra!
- Se åtminstone någorlunda bra ut. - Japp, ta fram lim, glitter och påskfjädrar för den perfekta LAN-looken!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Köp en papplåda från Ikea.
För slantar du sparat köper du mer minne eller bättre grafikkort/processor. Bästa spel-burken, utan tvekan.

- Bra luftströmming / rymligt - Japp, skär hål själv bara!
- Bra fläktplaceringar. - Japp, hur många du vill!
- Tyst! Dock ingen prioritet. - Mycket tyst. Kan kombineras med mer papp och kanske äggkartonger!
- Praktiskt / Logiskt / Vettigt. - Bärhandtag på sidan - mycket bra!
- Se åtminstone någorlunda bra ut. - Japp, ta fram lim, glitter och påskfjädrar för den perfekta LAN-looken!

bäst idag! ahhaa

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
alltså se inte poängen med att chassit skall vara lätt, det är ju ändå bara 20m den skall konkas fram till bilen eller vad fasen man transporterar burken med

bättre att kolla vad man skall trycka in i burken å gå därefter samt vad skiten max får kosta...

ett varningord för de här skl gamerchassina
de är plastiga
de har tun plåt som ofta skramlar
de har soppig hdd lösning
de har ibland skl skruvlösa lösningar som består av nån sketen plastbricka som klappar
de sticks

om du läser ovan så ser du att han inte vill ha ett så kallat "gamer chassi" något som ser ut som en demon eller liknande!!!

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

själv kör jag ett antec super lanboy. bra genomströmning och tyst, dock ganska ful framdel med orginal fläkten och det plastriga gallret, en sprejburk och en ny fläkt ska jag skaffa sen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lian-Li ftw...
eller om det känns dyrt så ett igloo-chassi från t.ex. komplett.se
men jag hittade inga där så de kanske är slut eller har utgått...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

ASUS Vento kanske är grejen?? Annorlunda men inget bling bling lyse, Tjusigt ferrari röd eller bughatti blå. Verkar vara ett vettigt alternativ och jag skulle nog köpt ett om jag inte varit så kär i min Tt skull låda!!

EDIT
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASVE3600RE
EDIT

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjodvitner
ASUS Vento kanske är grejen?? Annorlunda men inget bling bling lyse, Tjusigt ferrari röd eller bughatti blå. Verkar vara ett vettigt alternativ och jag skulle nog köpt ett om jag inte varit så kär i min Tt skull låda!!

EDIT
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASVE3600RE
EDIT

Dammsugaren, hur kan någon gilla en dammsugare som chassi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Dammsugaren, hur kan någon gilla en dammsugare som chassi?

Den är annorlunda å jag sa ju inte att det var en skönhet. FulSnygg snarare!!

Dessutom verkar den ju rätt vettigt konstruerad!!

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Visa signatur

3.0 pentium 4 | 250 160 300 GB = 710| ati radeon 9600 pro 128 | 2x-512 Twinmos dual | logitech MX 518 | Logitech random tangetbord | sen random bild skärm från skolan |

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

"bra spelchassi"... tror du att du kommer spela bättre eller vad? :S

Ett bra chassi är ett bra chassi....

kriterierna ändras inte bara för att ändamålet är till spel.

Visa signatur

viNyL^ / cMon @ IRC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Dammsugaren, hur kan någon gilla en dammsugare som chassi?

Den är ju vrålgrym!
Kanske inte det snyggaste som finns men absolut
det snyggaste "gamer" chassit imho...
Lite mysko former men ändå stilrent och fint
Och den har enorm moddpotential.
Det är ju tur att saker inte behöver vara snygga för att vara coola/grymma
för som Mjodvitner sa, fulsnygg är nog rätta ordet
(eller ordkombinationen )

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.