Permalänk
Medlem

Problem med SD-kort, Tungsten C

Har en Tungsten C som jag är ganska nöjd med, tänkte bygga ut minnet lite så jag inhandlade ett 1Gb SD-kort av märket Magu.
Nu har jag upplevt vissa läsproblem med detta kort, kortet hittas och man ser hela kortet, men läser jag över filer via hotsync är det inte alls säkert att de hittas sen.
Tar jag ur kortet och stoppar i det igen ser man inte utrymmet förrän man gjort en soft reset, och finns det filer på kortet vill palmen formatera det.
Andra gånger funkar det finfint.

Det jag undrar över är om problematiken ligger hos kortet eller palmen?
Om man kollar runt lite så heter det att min palm inte hanterar större kort än 512mb, något som emotsägs av det faktum att flera säljare garanterar fullgod funktion med sina 1Gb-kort, samt att hela kortet ju syns i kortmenyn.
Vidare heter det även att man kan uppleva läsproblem med vissa typer av kort, och det är här jag misstänker att problemet ligger.

Men jag vill ändå ställa frågan till er om någon känner till en lösning på detta, eller om det helt enkelt bara är att byta kort.

Isåfall, någon som vill köpa ett nästan oanvänt SD-kort?

Edit:
Jag har nog hittat problemet nu, hade lite experimentlusta så jag knölade ner ett papper bakom kortet i sloten, och då lirar det
verkar som om det rörde sig om dålig kontakt då. Skall nog lösa det lite bättre med kontorstape imorrn, känns inte fullt lika ghetto
Update 2.0:
Har nu satt lite eltape på kortryggen, blev en aning tjockt då eject-funktionen på kortet behöver lite hjälp på traven ifall det skall ur, men hur ofta tar man ur kortet?
Full kontakt har jag iallafall, har hitills funkat klockrent. /Me pleased

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)