Permalänk

ljudkvalite?

hejsan ja undrar om nån vet hur är ljudkvaliten på en ipod jämfört tex med en iriver H10 en iaudio x5v?
sen undrar ja om ni tycker de är värt att lägga 2300 för en helt ny x5v

Permalänk

Ipod Shuffle har grymt bra ljud.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

man brukar säga att ipod har väldigt klart ljud. iriver har fylligt.

Visa signatur

óynk

Permalänk

iPod är enligt mig skrikigt, och med en otroligt vass diskant. Få inställningsmöjligheter finns också. De förinställda lägena är ju helt sinnesjuka.

iRiver däremot... mums mums. Härlig bas om man vill, och lagom diskant men som man ändå kan få på snudd till vass med "rätt" inställningar.

Jag föredrar iRiver

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Jag tycker att iRiver-spelarna (min ifp-390 och H10) producerar bättre ljud än de olika iPods (har lyssnat på en 3G och en Mini), men skillnaden är inte så jättestor. Men klart hörbar.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

The Unforgiven, håller med dig helt. Jag klarar inte att lyssna på musik i ipods. Mina öron börjar fan nästan blöda...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i andra trådar, fixa nya lurar till en pod så får du perfa ljud(högre bas).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Som jag skrev i andra trådar, fixa nya lurar till en pod så får du perfa ljud(högre bas).

högre bas = perfekt ljud? :S

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
högre bas = perfekt ljud? :S

Menade mer, perfekt ljud och högre bas Alla har tjatat så om att ipoden inte klarar av bra bas, o de e fel

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"