Testa µTorrent nu!

Permalänk
Skrivet av NisseBrevslick:

(Text) Det andra som finns i programmet (banners och sånt) får man på köpet oavsett, det stämmer.

Men det enda som behövs är att gå in på 'Options' så kan man även ta bort dessa

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Varför försöka fixa utorrent när man istället kan välja en klient som INTE försöker installera en massa skit tillsammans med klienten?
Använder själv tixati (http://www.tixati.com/download/)

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Ladda faktiskt själv ner tixati idag. Har på senare dagar börjat ogilla utorrent med all bloat. Dessutom står det att den laddar upp fast jag inte ens har en torrent??

Så nu fick det bli Trxati! Vet någon om det finns inbyggt webui som utorrent har? Använder det på min server hela tiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om du läser igenom lite snabbt och inte bara klickar på nästa under installationen så ser du att du kan välja bort detta mycket enkelt.

Skrivet av NisseBrevslick:

ASK toolbar eller vad skiten heter installeras om man inte läser ordentligt under installationen och klickar av en bock eller liknande. Det andra som finns i programmet (banners och sånt) får man på köpet oavsett, det stämmer.

Okej, det kanske är ändrat nu iaf men det var någon 3.x version för ett par månader sedan där tillägg installerades varesig man sa Ja eller Nej, jag är verkligen bombsäker.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Timing att den här tråden skulle återupplivas precis samma dag som jag fick en fundering!

Vi säger att jag har Dator 1 (D1) utan uTorrent installerat, och Dator 2 (D2) med uTorrent installerat.

Om jag har förstått det rätt så kan jag då komma åt uTorrent på D2 med hjälp av uTorrent Remote från D1. Om jag laddar ner en torrent-fil med D1 får jag då möjligheten att öppna den torrenten och välja bort eventuella filer som jag inte vill ladda ner på samma sätt som om uTorrent vore installerat direkt på datorn, eller kommer torrenten bara att laddas ner i sin helhet till D2 utan möjlighet till selektiv nedladdning?

Jag skulle i och för sig kunna prova själv (imorgon), men är det någon som har ett klart svar så sparar det ju lite tid.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Timing att den här tråden skulle återupplivas precis samma dag som jag fick en fundering!

Vi säger att jag har Dator 1 (D1) utan uTorrent installerat, och Dator 2 (D2) med uTorrent installerat.

Om jag har förstått det rätt så kan jag då komma åt uTorrent på D2 med hjälp av uTorrent Remote från D1. Om jag laddar ner en torrent-fil med D1 får jag då möjligheten att öppna den torrenten och välja bort eventuella filer som jag inte vill ladda ner på samma sätt som om uTorrent vore installerat direkt på datorn, eller kommer torrenten bara att laddas ner i sin helhet till D2 utan möjlighet till selektiv nedladdning?

Jag skulle i och för sig kunna prova själv (imorgon), men är det någon som har ett klart svar så sparar det ju lite tid.

Precis så gör jag och många andra men med bättre alternativ än utorrent.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Rätt sorgligt om man jämför de första inläggen i denna tråd mot dessa här i slutet.

Vad hände?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på BitTorrent och µTorrent?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vompen:

Vad är det för skillnad på BitTorrent och µTorrent?

Ingen som jag har fattat det, de utvecklas av samma företag.

Permalänk
Medlem

Kört utorrent sen det släpptes, skulle aldrig få för mig att byta.
Har provat andra och inte varit nöjd med någon.

Kör dock 2.2.1 fortfarande, har mer problem med 3.x än dom gamla.
2.2.1 lr 2.0.4 rullar på som en tank. Kommer alltid köra någon av dom 2 versionerna

Permalänk
Medlem

Jag har kört både uTorrent och Bittorrent men jag tyckte dom ändrade utseendet för mycket med tiden som jag inte gillade så min standard numera är qBittorrent som jag använder för det lilla jag tankar ner

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Gillar utorrent, om man avaktiverar all reklam, baners, och förslag att uppdatera till plus version och allt sånt så är den riktigt bra.
Och tar bara en knapp minut att slå av allt sånt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag har windows 8.1 och uTorrent hänger sig ibland när jag ska avsluta programmet. I windows 7 så stängdes det oftast ner direkt, men nu är det mycket segare. Jag har bara ett tiotal torrents så det borde inte vara segt på grund av det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Rätt sorgligt om man jämför de första inläggen i denna tråd mot dessa här i slutet.

Vad hände?

Tänkte precis samma sak. Minns när µtorrent var nytt, då var det verkligen världens grej för det var så sanslöst bra. Nu är det mer eller mindre skräp.

Bytte själv nyligen till Deluge. Inte speciellt på något sett bortsett från att jag verkar få betydligt högre hastigheter med min gigabitlina med det än vad jag får med t. ex µTorrent.

Permalänk
Medlem

1.8.3 kör man, då klarar man magnetlinks och det är fortfarande en liten klient med alla bra funktioner och ingen skit.
Nya µtorrent är ju många gånger större och klumpigare än det gamla. Ägarbytet har vi väl att tacka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Precis så gör jag och många andra men med bättre alternativ än utorrent.

Vad använder du? Funderar själv på att byta ifrån uTorrent, börjar tröttna på all skit som de försöker tvinga på en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Vad använder du? Funderar själv på att byta ifrån uTorrent, börjar tröttna på all skit som de försöker tvinga på en.

Transmission-daemon på FreeBSD. Nu finns det även till Windows.
Se post #389.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseBrevslick:

Jag har windows 8.1 och uTorrent hänger sig ibland när jag ska avsluta programmet. I windows 7 så stängdes det oftast ner direkt, men nu är det mycket segare. Jag har bara ett tiotal torrents så det borde inte vara segt på grund av det.

Jag har också µTorrent och Win 8.1 och den hänger sig aldrig. Vare sig på min bärbara eller stationära dator

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kört utorrent sen det släpptes, skulle aldrig få för mig att byta.
Har provat andra och inte varit nöjd med någon.

Kör dock 2.2.1 fortfarande, har mer problem med 3.x än dom gamla.
2.2.1 lr 2.0.4 rullar på som en tank. Kommer alltid köra någon av dom 2 versionerna

Aldrig och alltid är väldigt starka ord. Det är bra att du är nöjd, men jag tycker alltid (ja alltid) man ska vara öppen för bättre alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Aldrig och alltid är väldigt starka ord. Det är bra att du är nöjd, men jag tycker alltid (ja alltid) man ska vara öppen för bättre alternativ

Well ja sant
Fast om du läser "Har provat andra och inte varit nöjd med någon." så har jag provat andra torrent klienter och inte varit nöjd med någon utöver utorrent.

Visst i framtiden kanske man provar någon ny och blir såld.
Provar gör jag, så lite fel ordval kanske, men har svårt att se att jag skulle byta ut utorrent iaf även i framtiden

Permalänk

Installerade senaste utorrent men kan inte avinstallera det! Står att jag inte har behörighet! Är inloggad som admin när jag ska avinstallera! Windows 7 64 bit

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Vad använder du? Funderar själv på att byta ifrån uTorrent, börjar tröttna på all skit som de försöker tvinga på en.

Annars så tar det ju inte så lång tid att avaktivera saker man inte vill ha i inställningar i µTorrent. Det är bara att skala av skiten man inte vill ha ju.

Så fattar inte problemet riktigt.

Skrivet av Aleshi:

1.8.3 kör man, då klarar man magnetlinks och det är fortfarande en liten klient med alla bra funktioner och ingen skit.
Nya µtorrent är ju många gånger större och klumpigare än det gamla. Ägarbytet har vi väl att tacka.

Kör med 3.2 (build 27850) och har inga som helst problem med magnetlinks.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

wow, nästan 10 år gammal tråd

Permalänk
Medlem

Suttit med qBittorrent ett bra tag på grund av min foliehatt, det ända jag inte gillar är ikonerna. Finns det någon anledning att byta över?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Kör med 3.2 (build 27850) och har inga som helst problem med magnetlinks.

Jag tror du missförstod. Tidigare utorrent-versioner klarade troligtvis inte magnet links.

Permalänk

Jag vet inte ifall mitt inlägg bryter mot några forumregler. uTorrent är ju faktiskt lagligt o använda men många som använder det gör något olagligt. Så mitt inlägg är nog en tolkningsfråga. Moderatorn för gärna ta bort inlägget ifall det bryter mot forumreglerna.

Jag har haft lite problem med utorrent faktiskt. Om det är windows (7) eller utorrent vet jag inte.
Datorn står på 24/7 med avast, utorrent och chome igång.
Efter några dagar så står det i utorrent fönstret, längst ner i den vänstra hälften av skärmen hårddisk överbelastad 100%.
Då blir trafiken under 10 kb/s (båda vägar).
Innan körde jag debian med Deluge som också är en torrentklient. Tyvärr så funkade deluge dåligt med magnetlänkar.
Men annars har det fungerat bra!

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Skrivet av Hasseman84:

Jag vet inte ifall mitt inlägg bryter mot några forumregler. uTorrent är ju faktiskt lagligt o använda men många som använder det gör något olagligt. Så mitt inlägg är nog en tolkningsfråga. Moderatorn för gärna ta bort inlägget ifall det bryter mot forumreglerna.

Jag har haft lite problem med utorrent faktiskt. Om det är windows (7) eller utorrent vet jag inte.
Datorn står på 24/7 med avast, utorrent och chome igång.
Efter några dagar så står det i utorrent fönstret, längst ner i den vänstra hälften av skärmen hårddisk överbelastad 100%.
Då blir trafiken under 10 kb/s (båda vägar).
Innan körde jag debian med Deluge som också är en torrentklient. Tyvärr så funkade deluge dåligt med magnetlänkar.
Men annars har det fungerat bra!

Det verkar som att partitionen du laddar ner till är full och därför stryps hastigheten.

Vilken partition laddar du ner till? Hur mycket ledigt utrymme säger Windows att det är på den om du går in på "den här datorn"?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

...hårddisk överbelastad 100%...

Bästa rådet:
Många har kommit tillrätta med det problemet genom att byta från uTorrent 3.x till 2.2.1.

Värt att testa:
Du kan utöver det gå till inställningar-avancerat-disk cache och sätta manuellt värde till 1800MB vilket är max. Detta löser problemet om torrenten är mindre än så. Själv kom jag dock aldrig tillrätta med problemet till fullo när jag hade snabbt bredband och stora filer (100Mbit, t.ex. 30GB fil).

Du kan som tredje åtgärd bocka i/ur alla rutor i samma flik som du ändrade cachen, och därefter se om cachen töms efterhand, istället för att bara fyllas. Det gör du i hastighet-diskstatistik. Du kan även se i Aktivitetshanteraren om minnet drar iväg till bristningsgränsen 1800MB för att sedan hänga sig ("svarar inte").

(Jag har i detta inlägg skrivit vad jag gissar är de svenska orden om du använder svenskt, efter att ha kollat på min engelskspråkiga uTorrent.)

EDIT: @Gamefreak: Nej, då får man annat felmeddelande, som rakt ut säger att det inte finns plats/utrymme.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Jag kör också 2.2.1 lirar på hur fint som helst.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag vet inte ifall mitt inlägg bryter mot några forumregler. uTorrent är ju faktiskt lagligt o använda men många som använder det gör något olagligt. Så mitt inlägg är nog en tolkningsfråga. Moderatorn för gärna ta bort inlägget ifall det bryter mot forumreglerna.

Jag har haft lite problem med utorrent faktiskt. Om det är windows (7) eller utorrent vet jag inte.
Datorn står på 24/7 med avast, utorrent och chome igång.
Efter några dagar så står det i utorrent fönstret, längst ner i den vänstra hälften av skärmen hårddisk överbelastad 100%.
Då blir trafiken under 10 kb/s (båda vägar).
Innan körde jag debian med Deluge som också är en torrentklient. Tyvärr så funkade deluge dåligt med magnetlänkar.
Men annars har det fungerat bra!

Precis som bartil säger så kan det hjälpa att öka diskcachen. Att minska max antal anslutningar kan också hjälpa.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."