Spel burk till TV:n
Inte byggt eller uppgraderat burkarna mö över sommaren. Mäst spelat Airsoft ute hehe.
Men i alla fall WS2 i sign har mer eller mindre blivit filserver numera och så tänkte knycka mitt Gainward 6800U GS ur den å stoppa i ett FX5200 så jag kan ha mina 2st 17 TFT kvar då jag ändå mäst kör 2D grafik på den. Desutom tar graffet plats, ström å värmer mina 15 diskar djävulskt!
Tänkte ta kortet å bygga mitt egan "TV spel" eller console så at säga. Funderat på det länge å specielt nu när jag flyttat å har egen TV å rätt hyffsad hemmabio med slutsteg,reciver å alt så hade det get go spelupplevelse.
Så AGP moderkort får det bli då pga graffet och det jag kollat på har klarat 275fsb i två resensioner jag läst med agp/pci lås så även om jag har röta å få måndagsex ska det väll i alla fall båda för några hundra Mhz över defualt.
Tänkte denna setupen från datorbutiken. Visa ändringar på cpu kylare, DVD å HD kanske kan ske innan jag beställer dock.
AMD Athlon64 Venice 90nm 3200+ 2.0GHz 512kb bulk/tray Socket939
Asus A8V VIA K8T800Pro 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX
A-DATA 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR-DIMM PC3200 400MHz 184pin
Logitech Cordless Desktop MX3100, svenskt
LITE-ON DVD-ROM 16X DVD/48X CD w. Black front bulk IDE
Maxtor DiamondMax 10 6L160M0 160Gb 7200rpm 8Mb S-ATA
Spire SP708B3 KestrelKing II Opteron/Athlon64(Max 3Ghz) Socket754/939/940
Antec OVERTURE ATX SmartPower TruePower 380W ATX ultra-quiet operation
Typ hatar windows eftersom jag kör linux men eftersom det ska vara dedikerad spelburk å inget annat så får det bli så. Dock inte hållt på med massa spel å windows på typ 3 år seriöst dock bygger jag väll spelburkar i bland dock ofta efter önskemål.
Så räcker 1Gb ram till windos X Fel och till senaste spelen typ Hl2, Doom 3 osv osv utan massa HD lagg?
Ska överklocka så mö det går på prollen å fixa till kylningen i lådan bättre. Kylaren där är igen värstig men har 2st sådana i min dual opteron och dom fungerar ypperligt även på 7V. Alternativt blirt Zalman fläkt beroende på vad som går in i chassit. Sedan funderar jag på 2x512Mb DDR stickor och 2x256Mb men vet e fan hur det kommer bete sig om man klockar med 4st totalt. Tidigare erfarenheter säger mig att icke ECC/REG börjar bli grinigt om mna har 3+ stockor utan extra vmem i defualt tom och klockning kan man glömma. Dock kan det ju ha ändrat sig sedan socket A då jag mäst kört med 2x512 stockor sedan dess eller ECC/REG minnen.
Sedan har jag en 32 wide screen TV på 100hz å 5.1 system till TV:n som jag tänkte koppla den till då. Men kan man köra wide screen upplösningar via TV out? Mitt GeForce MX440 i HTPC:n klarar det inte i alla fall inte i linux. 1024x768 är max där om man kör svhs.
Sedan trådlöst tangentbord och MX1000 mus och en trådlöst game pad tänkte jag med som jag länka till åvan.
Något man bör ändra på i setupen? Budgeten ligger däromkring 7500Kr ge å ta några hundra. inte mö över 8 lakan.