Ännu en ny datorsetup som behöver lite kommentare=)
Då var det dags, fyra år sedan man sist startade upp en ny dator. Den sjunger verkligen på sista versen nu. Jag hade tänkt vänta tills efter ati lanserade sina ny gfx-kort men så såg jag på komplett ett erbjudande som bara verkade för bra för att vara sant på ett 7800gt. Delarna nedanför är väl de jag tänkt mig.
Ska ha dator till lite spelande, lite användning av adobe produkter osv, alltså behövs inga delar som är "optimerade" för tex spelande. Klockning är inget jag håller på med.
Så vad tror ni, något som behövs bytas ut? (Billigare fast inte så minskad prestanda är ju alltid välkommet) Kanske ska tillägga att jag har ett WaveMaster chassi och ett tagan 420W nätagg sedan tidigare.
Maxtors diskar är kraschbenägna enligt mig och boxade fläktar låter ju som dammsugare! Zalman eller Thermaltake som fläkt och en hårddisk från Seagate, Hitachi, WD, eller Samsung är mina rekommendationer!
om du inte vill spendera pengar på annan kylare och inte tänker överklocka. köp inte en ny fläns till processorn. annars ser de bra ut fast du kanske ska köpa två gb ram? det rekommenderas om du ska spela nya spel.
Det är det jag sitter och funderar på nu innan jag beställer, hur jag ska göra med kylning. Tysthet är ju att föredra, funderar faktiskt på att klämma in en big typhoon, eller finns det någon mindre som är tyst? Och ang minne så börjar jag med 1gb, har lite av en budget, blir väl uppgradera vid senare datum. Och +- 500 på det jag lagt i korgen nu är inga problem om ni har tips på kylare eller bättre delar.