Jens of Sweden -- The final chapter

Permalänk
Medlem

Haha det är sant micke 2k

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av regedit

Jag hotade inte någon , jag lovade

Edit : Ps. Jobbar du (VitoC) på nån sorts support någonstans eftersom du eftersträvar perfektion i kvittohanteringen ?

Jobbade på en support (Telia). Innan det jobbade jag som säljare på Audio Video, så ja, man kan väl säga att jag har jobbat i den branschen.

Om någon kom in och sa "jag har inte kvittot" Då hade dom fått:
1. Antingen en stor fet pärm med kvittorna för den månaden, så hade dom själva fått leta igenom den.
2. Snällt betala för servicen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Om jag minns rätt jobbar han på Telia.

Många riktiga företag bryr sig inte om kvitton, som redan nämnt. Men JoS är inte ett sådant.

Jodå, jobbar fortfarande hos Telia, dock inte i supporten.
Många riktigt företag, försöker tjäna pengar (hmm, kanske alla företag till och med)
Vill ni veta hur en service går till? Nehe, synd om er, för jag ska berätta det i alla fall.

Dom flesta företag säljer en produkt, går den produkten sönder måste den skickas på reparation. För att en reparation ska gå på garantin, så måste KUNDEN kunna bevisa att produkten är köpt hos just den säljaren. Med andra ord, kunden måste uppvisa ett köpebevis, har inte kunden det.. Hans förlust. Service kostar företag en massa pengar. Laga produkter, som dom inte vet om dom sålt inom garanti tiden, kostar ännu mer pengar!

Läs på lite om garanti / reklamations lagar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baloba
Fan Vitoc vad du är en riktig mister duktig!! Eller?
Läser du klart o tydlig så sa ju regedit att HAN INTE HAR KVITTO. Vad är det som är så svårt och förstå detta ?
Dom sa till honom att skicka in varan.
Sen så är det hans andra lurar av JOS som går paj. Vill man behålla en kund så gör man allt för den.
Sluta vara så jävla patetisk Vitoc och inse lite fakta, allt kan ju inte gå enligt regelboken som du kanske vill att man ska göra

Japp, jag är mister duktig, vad ska du göra åt det?
Jodå, jag läser klart o tydligt.. HAN HAR INGET KVITTO. Vems fel är det? Ska du skylla det på JoS?
Dom sa åt han att skicka in varan. Om dom hade sagt "Sorry, du har ju liksom inget kvitto, du får inte skicka in din vara" Då hade du fått en annan sorts tråd utav OP. Som klagade på att han inte fick skicka sin vara...Fast du kanske tycker en sådan tråd hade varit bättre, och innehållit roligare läsning?
Det kunde varit OPs 13 par hörlurar, samma regler hade gällt ändå. Kvitto = garanti service. Inget kvitto = ingen garanti service.
Sluta vara så jävla patetisk och inse att företag försöker tjäna pengar, och inse lite fakta, att det är OPs fel att han inte sparade kvittot. Och inse fakta, att om man går ifrån regelboken 1 gång, så gör man det nästa gång, och så nästa gång, och så nästa gång... Och helt plötsligt så har man inget företag längre.. för man lagade hörlurar utan kvitto, som kostade multum för företaget!

Ps.
Bara poängera en gång till, att japp, jag är faktiskt Mr duktig.
Ds.

Permalänk
Medlem

.

1. Antingen en stor fet pärm med kvittorna för den månaden, så hade dom själva fått leta igenom den.

Kan bara säga att jag skulle då aldrig komma tillbaka till din affär o handla mera pga. att du är inte mån om dina kunder.
Såna som du får affärer o butiker att gå dåligt.
Har själv jobbat i butik och jag gjorde allt för att mina kunder skulle vara nöjda o glada.
Sån är inte du.

Inte undra på att folk inte väljer Telia pga. den dåliga servicen man får av ER (kanske dig)
EDIT: be din chef att lära dig lite servicekänsla, det är uppenbart att du ingen sån har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lustigt då att det går alldeles utmärkt för företag som IBM, Dell, Maxtor, ASUS, MSI, ja i stort sett alla andra företag som tillverkar elektronik med sitt namn på produkterna, att ta emot garantiärenden utan kvitto. Från alla jordens länder också, tänka sig.
Serienummer > kvitto.

Permalänk
Medlem

Men som jag sa tidigare Telia är ju inte måna om sina kunder , bara att titta på Vitocs uttalande räcker ju för att förstå !!!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
........
Dom sa åt han att skicka in varan. Om dom hade sagt "Sorry, du har ju liksom inget kvitto, du får inte skicka in din vara" Då hade du fått en annan sorts tråd utav OP. Som klagade på att han inte fick skicka sin vara...Fast du kanske tycker en sådan tråd hade varit bättre, och innehållit roligare läsning?

Brukar inte vanligtvis bry mig om sådana här disskusioner, men är nästan tvungen i detta fall.
Varför inte för enkelhetens skull svara något liknande: "Du kan skicka in varan, men det är inte troligt att du får tillbaka på garantin då du inte har kvitto."
Dom hade också kunnat nämna om avgiften som han blev tvungen att betala ut.

Permalänk
Medlem

Kan som många av er säkert redan känner till nämna att ett flertal företag har onlinekvitton för såna som mig.
Bra exempel är Mycom , Dustin ,etc där du själv kan plocka fram dina gamla fakturor.
Kunde alla företag ha den servicen så skulle både jag och ViToc bli nöjda , ... eller i alla fall jag.

Edit : En nöjd kund brukar berätta sina positiva upplevelse för 4-5 personer , en missnöjd för 10-15.
Slutsats = det kostar att ha en hög svansföring.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

.

Kan bara säga att jag skulle då aldrig komma tillbaka till din affär o handla mera pga. att du är inte mån om dina kunder.
Såna som du får affärer o butiker att gå dåligt.
Har själv jobbat i butik och jag gjorde allt för att mina kunder skulle vara nöjda o glada.
Sån är inte du.

Inte undra på att folk inte väljer Telia pga. den dåliga servicen man får av ER (kanske dig)
EDIT: be din chef att lära dig lite servicekänsla, det är uppenbart att du ingen sån har.

Hur oväntad var den kommentaren då?
Skulle bara säga att jag skulle aldrig vilja ha en kund, som hotar.. eller ursäktar "lovar" så som OP.

Men det kanske är skillnaden mellan dig och mig? Du tar skit, det gör inte jag?
jeje whatever...

Citat:

Men som jag sa tidigare Telia är ju inte måna om sina kunder , bara att titta på Vitocs uttalande räcker ju för att förstå !!!!!

Har din "!" fastnat? Måste vara något sådant, för en som vet exakt hur det går till hos företag, borde ju veta att det korrekta antalet "!" är 1!

Men när alla här som tycker helt sonika att Inget kvitto = skit samma, det får företageten lösa, driv ett företag, snälla prova.. Jag kommer vara den första kunden som testar det, om och om igen.
Man får ett kvitto utav en anledning, vad fan tror du den anledningen är?

I vilket fall, så har denna disskussion spårat ut lite kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Hur oväntad var den kommentaren då?
Skulle bara säga att jag skulle aldrig vilja ha en kund, som hotar.. eller ursäktar "lovar" så som OP.

Men det kanske är skillnaden mellan dig och mig? Du tar skit, det gör inte jag?
jeje whatever...

Har din "!" fastnat? Måste vara något sådant, för en som vet exakt hur det går till hos företag, borde ju veta att det korrekta antalet "!" är 1!

Men när alla här som tycker helt sonika att Inget kvitto = skit samma, det får företageten lösa, driv ett företag, snälla prova.. Jag kommer vara den första kunden som testar det, om och om igen.
Man får ett kvitto utav en anledning, vad fan tror du den anledningen är?

I vilket fall, så har denna disskussion spårat ut lite kanske?

Jag fick lära mig att kunden alltid har rätt , men vi kanske gick i olika "skolor".

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag fick lära mig att kunden alltid har rätt , men vi kanske gick i olika "skolor".

I sak har Vitoc helt rätt och det är väl knappast något att orda om eller hur? Att "kunden alltid har rätt" är BS ty det är inte ovanligt att det är precis tvärtom och det krävs inte mycket till efterforskning innan man finner flera trådar på t.ex. Swec där någon har sabbat sitt gfx-kort men som ändå tänker försöka blåsa något företag.

Jag tar inte JoS i försvar för jag tycker det mesta pekar på att de levererar skit i vackra förpackningar men en kund skall inte förvänta sig att få mer än vad de har rätt till. OM de får detta så är det bara att gratulera.

/S

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Medlem
Citat:

För att vara kund måste han väl visa att han har köpt en vara?

En fråga, ska Clarion fixa min trasiga front till min bilstereo gratis? Den gick ju sönder när jag lånade den från min grannes bil

Clarion - http://www.clarion.com/

Permalänk
Medlem

Bra sagt Sunshades och Felix. Spara alltid kvitton där det kan tänkas ingå garanti. Fixa en pärm hemma eller nåt. Ni som inte sparar kvitton, ni kommer lära er när ni blir äldre

Och man vinner bara ovänner om man skickar hotbrev. Sen kan man ju undvika skitgrejer som Jos om man vill ha ett bekymmersfritt leverne

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
För att vara kund måste han väl visa att han har köpt en vara?

En fråga, ska Clarion fixa min trasiga front till min bilstereo gratis? Den gick ju sönder när jag lånade den från min grannes bil

Clarion - http://www.clarion.com/

Men har du läst hela inlägget?

Det står ju klart o tydligt att han köpt varan på deras webshop. Då måste ju dom ha en kvittokopia.

Sen så har ju regedit sagt att han inget kvitto har men JOS ber honom ändå att skicka varan utan att upplysa honom att det kostar. Vem har gjort fel JOS eller regedit?

Det är många som skriver i detta inlägg som inte har läst tydligen hela hans inlägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Det står ju klart o tydligt att han köpt varan på deras webshop. Då måste ju dom ha en kvittokopia.

Sen så har ju regedit sagt att han inget kvitto har men JOS ber honom ändå att skicka varan utan att upplysa honom att det kostar. Vem har gjort fel JOS eller regedit?

Det är många som skriver i detta inlägg som inte har läst tydligen hela hans inlägg.

Serviceverkstan måste inte alls ha en kvittokopia. Oftast funkar detta via RMA-nummer och liknande som då kopplar ihop vara med ev garanti.
Sunt förnuft säger dig väl att du måste bevisa du köpt den.
Sen kan man ju säga ett och annat om Jos att dem inte upplyst om RMA-nummer eller vilka åtgärder man ska ta vid inskickning.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag har läst inläggen i den här tråden.

Först ber jag dig att läsa lite på Konsumentverkets hemsida: http://www.konsumentverket.se/
Du bör iaf läsa den här undersidan: http://www.fragorsvar.konsumentverket.se/publik/showQ.asp?id=...

I.o.m. att de antar att han vet sina skyldigheter så ber de väl honom skicka in den för reparation, helt normalt - det var väl det han ville?

Kan säga att när jag pratade med D-links support om två felande routers (både DOA och RMA) så bad de mig skicka in dem med kvittot från Dustin. Inga problem, fick två nya efter någon vecka.

Varför ska de uppge vad det kommer att kostar när de inte har sett varan?
Han frågar inte heller om prisuppgift vad jag kan läsa.

Det är många som skriver i denna tråd som tydligen inte har läst på om sina rättigheter och skyldigheter

Permalänk
Citat:

Kunden har väldigt sällan rätt, det har jag lärt mig utifrån mina erfarenheter.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Men herregud Felix dom har ju inte ens tittat på produkten han skickade in.
Utan dom sa bara att han skulle skicka in den öch när dom fick den (tittade inte alls på den) och så vill dom ha 150 kr för något dom inte har gjort.
Har du verkligen läst hela tråden.
Sen så är det en fråga om goodwill från JOS om dom vill fixa det utan kvitto. Han har ju köpt den från dom direkt via hemsidan. Så kvitto lagrar ju dom i datorn så dom kan ju bara slå hans namn o vips så kommer kvittot fram. Svårare än så är det inte.
Visst det finns regler o skit om det nu men lite goodwill kan ju ett företag ställa upp på.

Som jag sa tidigare i en tråd . Jag har skickat till Gigabyte, Maxtor ochTwinMos som är utomlands och som inte alls har kvitto på mina grejer. Och där så fixade dom problemet utan att det kostade mig nått.
Vad är skillnaden ? Jo att det är bättre godwill från dom andta företagen jag har haft kontakt med och JOS vill ju inte tydligen vara ett godwill företag , eller ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Jo jag har läst inläggen i den här tråden.

Det är många som skriver i denna tråd som tydligen inte har läst på om sina rättigheter och skyldigheter

Tack alla ni som bumpar den här tråden , det gör att ännu fler kommer att läsa den och jag är redan helnöjd med min propaganda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man blir ju fan mörkrädd.. Ser ett antal här inne, med VitoC i ledningen, som borde vara arbetslösa för all framtid. Sen din attityd är ju för fan löjlig.
"Japp, jag är mister duktig, vad ska du göra åt det?"
SKärp dig, vi sitter inte i sandlådan här. Du kanske borde ta dig en funderare kring vilken sorts värld du vill leva i.

Vad garantivillkoren och lagen säger är en sak. I en perfekt värld ska alla kunna allt, så är inte fallet. Att läsa igenom alla garantivillkor för alla produkter man köper är inte realistiskt.

Om jag skickar in en fråga till ett företag - Mina hörlurar jag köpte av er gick just sönder, jag har inget kvitto, vad ska jag göra.

Vilken total avsaknad av mänskliga känslor måste man ha om man som supporter inte förstår vad kunden menar? Eller var det just det som de gjorde? Haha, nu jäklar, vi vet att kunden inte har något kvitto, så vi ber denne skicka in det. Bara för att sen skicka tillbaka den och säga "Du hade inget kvitto". ho ho ... ho
För de har ju lagen på sin sida... och det är ju mycket viktigare än moralen. grattis om du har den inställningen, du kommer komma långt i livet (kanske inte känslomässigt, men iaf monetärt).

Ni får gärna göra en steg för steg förklaring i hur ni rättfärdigar ett sådant beteende.
När ni ändå har hjärnorna på högvarv, hur menar ni att ett sådant beteende ska gynna företaget på lång sikt... eller nej vänta nu. Det behövs ju inte. Det är ju bara att sätta företaget i konkurs och sen köpa upp det igen. Entreprenör var ordet. Skojjare är nog den närmsta synonym jag kan hitta.

VitoC, jag antar att du skiter i vad jag tycker och tänker. För det är ju ett utomordentligt förhållningssätt till världen om man aldrig vill ha fel.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Vi kräver iofs aldrig kvitton, serienummer och namn på inköparen räcker utmärkt.
Dessutom, i just det här fallet så rör det sig om 120:-
Det sätter man på goodwill kontot, skulle kännas konstigt att debitera mer i felsöknings avgift än varan kostar. Om man nu inte klart och tydligt informerat kunden om detta, vilket iaf jag har för vana att göra om jag misstänker att det inte går på garantin.

Permalänk
Medlem

Till dem det berör:
Om man har så dålig servicekänsla ska man kanske fundera på att byta yrke. För att få en fingervisning kan ni/du väl göra ett kundtest "Vad tyckte ni om vår service"...

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Lustigt då att det går alldeles utmärkt för företag som IBM, Dell, Maxtor, ASUS, MSI, ja i stort sett alla andra företag som tillverkar elektronik med sitt namn på produkterna, att ta emot garantiärenden utan kvitto. Från alla jordens länder också, tänka sig.
Serienummer > kvitto.

Dvs inte i sverige. Om produkten skall retuneras till ÅF så skall Kvitto finnas. Om Produkten skall retuneras till tillverkare (som i detta fallet) borde S/n nummer räcka.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
Kunden har väldigt sällan rätt, det har jag lärt mig utifrån mina erfarenheter.

Vilken tur att du inte verkar representera den breda massan.

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=Kunden+...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men herregud Felix dom har ju inte ens tittat på produkten han skickade in.
Utan dom sa bara att han skulle skicka in den öch när dom fick den (tittade inte alls på den) och så vill dom ha 150 kr för något dom inte har gjort.
Har du verkligen läst hela tråden.
Sen så är det en fråga om goodwill från JOS om dom vill fixa det utan kvitto. Han har ju köpt den från dom direkt via hemsidan. Så kvitto lagrar ju dom i datorn så dom kan ju bara slå hans namn o vips så kommer kvittot fram. Svårare än så är det inte.
Visst det finns regler o skit om det nu men lite goodwill kan ju ett företag ställa upp på.

Som jag sa tidigare i en tråd . Jag har skickat till Gigabyte, Maxtor ochTwinMos som är utomlands och som inte alls har kvitto på mina grejer. Och där så fixade dom problemet utan att det kostade mig nått.
Vad är skillnaden ? Jo att det är bättre godwill från dom andta företagen jag har haft kontakt med och JOS vill ju inte tydligen vara ett godwill företag , eller ?

Jag håller med VitoC till fullo.. JOS är ingen tillverkare av den större sorten.. de köper in färdig skit från korea och printar sitt namn på. Man kan inte jämföra dom med giganter som Maxtor osv. Jag vet att det inte är några problem att skicka in en HDD till Maxtor eller WD. De skickar tillbaka en direkt. Det är ju dock för att det är just deras grejjor. Med JOS å andra sidan så finns just dessa lurar till kanske 50 olika modeller av mp3-spelare varav 10 av dem är JOS. De behöver ej heller ha en kvitto-kopia i sin data. Den kan ligga hos revisorn i verifikationspärmen.

JoS har gjort fel som inte gjorde klart för OP att kvitto behövdes innan vara skickades in. Dock har de inte gjort fel vad det gäller kvitto. OP kan lika gärna varit på ebay och köpt en JoS kopia med likadana lurar som sedan gått sönder. Kvitto kräver man ju för att få någon typ av bevis på att produkten är inköpt i just din affär. Att köra med "goodwill" är en sak om man tillverkar produkterna själv. Det gör ej JoS.

baloba... sätt dig in i hur det funkar innan du yttrar dig nästa gång.. De behöver som sagt ej ha det i datorn och då säger det ej "vips"

Permalänk
Citat:

Vilken tur att du inte verkar representera den breda massan.

En sanning kan se ut på många olika sätt

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Jag håller med VitoC till fullo.. JOS är ingen tillverkare av den större sorten.. de köper in färdig skit från korea och printar sitt namn på. Man kan inte jämföra dom med giganter som Maxtor osv. Jag vet att det inte är några problem att skicka in en HDD till Maxtor eller WD. De skickar tillbaka en direkt. Det är ju dock för att det är just deras grejjor. Med JOS å andra sidan så finns just dessa lurar till kanske 50 olika modeller av mp3-spelare varav 10 av dem är JOS. De behöver ej heller ha en kvitto-kopia i sin data. Den kan ligga hos revisorn i verifikationspärmen.

JoS har gjort fel som inte gjorde klart för OP att kvitto behövdes innan vara skickades in. Dock har de inte gjort fel vad det gäller kvitto. OP kan lika gärna varit på ebay och köpt en JoS kopia med likadana lurar som sedan gått sönder. Kvitto kräver man ju för att få någon typ av bevis på att produkten är inköpt i just din affär. Att köra med "goodwill" är en sak om man tillverkar produkterna själv. Det gör ej JoS.

baloba... sätt dig in i hur det funkar innan du yttrar dig nästa gång.. De behöver som sagt ej ha det i datorn och då säger det ej "vips"

Kära Deeds!
Jag har satt in mig tillräckligt mycket i och med att jag har ringt JOS och dom säger att dom lagrar alla kvitton i en databas OCH inte hos någon revisor. Så att jag tycker du ska ta reda på lite MER fakta innan DU yttrar dig. Och så säger du att han kan ha köpt på e-bay, som jag sa förrut L Ä S vad som står. Han köpte dom i deras WEBSHOP.
Vad är det så svårt att förstå i detta ?

Så att sätt dig själv i hur det fungerar innan DU yttrar dig nästa gång, Jag tycker det kan inte bli mer än bara VIPS. Svårare än så är det inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kronowski

En sanning kan se ut på många olika sätt

Ha ha .. verkligen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kära Deeds!
Jag har satt in mig tillräckligt mycket i och med att jag har ringt JOS och dom säger att dom lagrar alla kvitton i en databas OCH inte hos någon revisor. Så att jag tycker du ska ta reda på lite MER fakta innan DU yttrar dig. Och så säger du att han kan ha köpt på e-bay, som jag sa förrut L Ä S vad som står. Han köpte dom i deras WEBSHOP.
Vad är det så svårt att förstå i detta ?

Så att sätt dig själv i hur det fungerar innan DU yttrar dig nästa gång, Jag tycker det kan inte bli mer än bara VIPS. Svårare än så är det inte

Du är ju bara för sorglig.

Bara för att OP säger att han har köpt i deras webshop...så har han gjort det ? (Inget illa menat regedit) Alla talar sanning i dagens läge ? Grow up and smell reality!
Har precis köpt en ny lödmaskin på ebay....skulle den gå i sönder så har jag ingen garanti...(dock så sparade jag 3500:- på att köpa den på ebay) Skulle de nu trots allt gå isönder så kan jag alltså springa iväg till Elfa och hävda att jag har köpt den där men har inget kvitto. Följande senario utspelar sig:

Butiksbiträdet går till sin chef och säger:
-Vi har en kund som vill lämna tillbaka en Weller WRMS men som inte har något kvitto.

Chefen:
-Hur vet vi då att den är köpt här ?

Biträdet:
-För att han säger det!!!!

chefen:
-Ok ok då måste det ju vara så. Ge han en ny !

Slutsats: Skulle detta funka så skulle det inte finnas några företagare kvar !

Det gäller ju inte bara 120:- i "goodwill" Det gäller ju 120:- per person. Man kanske har ett par hundra i veckan. Det bli mycket pengar i slutändan. Man måste se till den stora massan och inte till enskilda personer. Ett företag måste kunna gå med vinst för att existera. Detta verkar vara något som den vanlige anställda har svårt att greppa.

Jag håller tillfullo med om att JoS har gjort fel och borde satt upp det på "goodwill-kontot" dock så är det inget man ska förvänta sig.

Istort sett alla konsumentregler idag gynnar kunden och inte företaget. Det är grymt svårt att vara företagare i dagens läge. Ta bara distansavtals lagen. Den kan säka ett företag på nolltid. Ett exempel är om en kund beställer 5 st datorer för 25.000:- styck. Du beställer hem sakerna och bygger ihop och skickar iväg. Han ändrar sig och hävdar distansavtalslagen. Du får tillbaka dessa 5 datorer och betalar tillbaka pengarna. Leverantören tar inte tillbaka varorna gratis. En avgift tillkommer på varje vara och den avgiften är procentbaserad.

Man kan heller inte sälja dom som nya eller i delar då de är varken eller.

Pang....så var det företagat i konkurs.

Företagare har några få lagar på deras sida.. tex rätten att hävda kvitto ! Den tycker jag att de kan få. Det är ens eget fel om man inte har kvar kvitto. Kvittot är något man ALLTID sparar för det anses som en garatisedel.

Permalänk
Medlem

Bara för att förtydliga lite för deeds och er andra var ju en del av poängen att inte JoS upplyste mig om att jag INTE skulle skicka in lurarna om jag inte hade något kvitto. Jaaa , jag vet att man ska spara alla kvitton , men tyckte ändå de kunde svarat ordentligt på mitt mail där jag uttryckligt skrev att jag saknade kvitto.

En stor eloge iaf till de företag som löser detta på ett smidigare sätt , det kanske till och med Deed , Vitos , Legosoldaten och de andra kvittoförespråkarna kan hålla med om.

Tycker de som misstror sina kunder och ger dålig service bör grow upp and smell reality faktsikt.
Annars har de inga kunder kvar ... trallalla laa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sry regedit.. jag ändrade mitt inlägg under tiden du skrev..

Jag håller som sagt med om att de skulle ha upplyst dig om detta och att de har gjort fel.

Håller även med om att företag som fixar detta på ett bättre sätt ska ha en stor eloge.