Citat:
Ursprungligen inskrivet av regedit
Jag hotade inte någon , jag lovade
Edit : Ps. Jobbar du (VitoC) på nån sorts support någonstans eftersom du eftersträvar perfektion i kvittohanteringen ?
Jobbade på en support (Telia). Innan det jobbade jag som säljare på Audio Video, så ja, man kan väl säga att jag har jobbat i den branschen.
Om någon kom in och sa "jag har inte kvittot" Då hade dom fått:
1. Antingen en stor fet pärm med kvittorna för den månaden, så hade dom själva fått leta igenom den.
2. Snällt betala för servicen
Citat:
Ursprungligen inskrivet av airhead
Om jag minns rätt jobbar han på Telia.
Många riktiga företag bryr sig inte om kvitton, som redan nämnt. Men JoS är inte ett sådant.
Jodå, jobbar fortfarande hos Telia, dock inte i supporten.
Många riktigt företag, försöker tjäna pengar (hmm, kanske alla företag till och med)
Vill ni veta hur en service går till? Nehe, synd om er, för jag ska berätta det i alla fall.
Dom flesta företag säljer en produkt, går den produkten sönder måste den skickas på reparation. För att en reparation ska gå på garantin, så måste KUNDEN kunna bevisa att produkten är köpt hos just den säljaren. Med andra ord, kunden måste uppvisa ett köpebevis, har inte kunden det.. Hans förlust. Service kostar företag en massa pengar. Laga produkter, som dom inte vet om dom sålt inom garanti tiden, kostar ännu mer pengar!
Läs på lite om garanti / reklamations lagar!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av baloba
Fan Vitoc vad du är en riktig mister duktig!! Eller?
Läser du klart o tydlig så sa ju regedit att HAN INTE HAR KVITTO. Vad är det som är så svårt och förstå detta ?
Dom sa till honom att skicka in varan.
Sen så är det hans andra lurar av JOS som går paj. Vill man behålla en kund så gör man allt för den.
Sluta vara så jävla patetisk Vitoc och inse lite fakta, allt kan ju inte gå enligt regelboken som du kanske vill att man ska göra
Japp, jag är mister duktig, vad ska du göra åt det?
Jodå, jag läser klart o tydligt.. HAN HAR INGET KVITTO. Vems fel är det? Ska du skylla det på JoS?
Dom sa åt han att skicka in varan. Om dom hade sagt "Sorry, du har ju liksom inget kvitto, du får inte skicka in din vara" Då hade du fått en annan sorts tråd utav OP. Som klagade på att han inte fick skicka sin vara...Fast du kanske tycker en sådan tråd hade varit bättre, och innehållit roligare läsning?
Det kunde varit OPs 13 par hörlurar, samma regler hade gällt ändå. Kvitto = garanti service. Inget kvitto = ingen garanti service.
Sluta vara så jävla patetisk och inse att företag försöker tjäna pengar, och inse lite fakta, att det är OPs fel att han inte sparade kvittot. Och inse fakta, att om man går ifrån regelboken 1 gång, så gör man det nästa gång, och så nästa gång, och så nästa gång... Och helt plötsligt så har man inget företag längre.. för man lagade hörlurar utan kvitto, som kostade multum för företaget!
Ps.
Bara poängera en gång till, att japp, jag är faktiskt Mr duktig.
Ds.