Dator problem! =/
Hej!
Det är så att jag har problem med min dator som så att den vid särkilt utvalda tillfällen låser sig totalt,startar om sig eller låser/stänger ner spelet jag spelar för stunden..
Jag har haft dessa problem ett tag(var en period i maj till juni/juli och sedan frösvann problemen till mitten/slutet av augusti. Innan dess har dock allting fungerat fint i princip förutom en period i vintras/våras då jag spelade NFSU2 och först upptäckte problemet.) och de börjar bli väldigt störande då jag behöver en fungerande dator i de mest kritiska stunder av mitt spelande/arbetande. (De flesta gångerna händer då jag spelar World of Warcraft men det har även skett när jag skrivit någonting på datorn/surfat eller liknande.)
Datorn jag använder är inte direkt ny men har hängt med väldigt bra enligt mig..
Den är lite mer än 3 år gammal och dess specifikationer är:
Operating System:
Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2
Processor:
AMD Athlon(tm) XP 2200+, MMX, 3DNow, ~1.8GHz
RAM:
768MB RAM (DDR så vitt jag vet)
DirectX:
Version: DirectX 9.0c
Hårddisk:
Minne: 120 gb
Grafik:
Card name: NVIDIA GeForce4 Ti 4600
Display Memory: 128.0 MB
Ljud:
Description: Creative SB Audigy Audio [9400]
Description: Avance AC97 Audio
Det jag behöver hjälp med är huruvida jag ska få stopp på dessa ytterst störande lockups som alltid kommer vid fel tillfälle :S
Jag kan tänka mig att jag kan behöva byta sådana saker som Processor,Gfx-kort och köpa mer RAM-minne men då jag aldrig hållt på med datorer på detta sätt ber jag er med mer erfarenhet att hjälpa mig med att hitta vilka delar som ska/bör bytas ut etc.
Jag har inte hur mycket pengar som helst (döh?!) och önskar därför behålla högtalare, dvd-rom och brännare och så vidare istället för att köpa en helt ny dator, därav min fråga.
Tack på förhand! MVH Björn.