Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

it-butiken.com

hallå, jag undrar om någon här inne har handlat en produkt hos it-butiken.com (www.itbutiken.com)

anledningen till varför jag frågar är att jag ska köpa en tft skärm och hos dem så ligger priserna runt 500 kr billigare än hos alla de andra affärerna. jag vill bara veta om dem är säkra.

och nej jag menar inte itbutikken.dk eller vad den danska internetaffären heter, utan adressen är www.itbutiken.com.

Permalänk

Jag undrar om dom inte visar priserna exkl. moms? Annars är det jäkligt billigt! En Thinkpad R50e för 5795 spänn!?

Någon som vet eller har handlat här?

edit: Vissa av de andra bärbara datorerna är också löjligt billiga. En LG LW70 för 12195 spänn!? Nånting står inte rätt till på denna sida.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk

det är exl. moms. Momsen läggs till i kassan.

Permalänk
Medlem

Är man osäker om priser kollar man Försäljningsvillkoren.
Där står: Priserna är angivna i svenska kronor exkl. moms och frakt.

Permalänk

Det var för bra för att vara sant då. Lite lurendrejeri att lägga till momsen först i kassan. Det borde vara möjligt att kunna få se priser både exklusive och inklusive moms redan i ""butiken".

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Är det inte så att om företaget anser sig vända sig till företag, så behöver de inte ange försäljningspriser inkl moms?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gren
Är det inte så att om företaget anser sig vända sig till företag, så behöver de inte ange försäljningspriser inkl moms?

Stämmer bra det. Vänder man sig mot privatpersoner i annonser osv så skall inkl. moms anges.

Eftersom företagsnamn är obligatoriskt vid beställning så är det ju klart så att de vänder sig till företag.

Permalänk
Medlem

Inte så mycket att gnälla om då alltså.

Permalänk

Jo, man kan göra som Dustin och ha en möjlighet att välja exkl och inkl moms redan på startsidan. Det känns seriösare och så slipper man hålla på klicka fram en massa finstilta köpvillkor innan man börjar handla.

Visa signatur