Projektor utan regnbågesffekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Blev helt åksjuk och fick huvudverk när ja titta på en DLP. Så ja köpte en Z3:a tunad från www.pipro.se

Hade velat ha en dlp om regnbågarna inte fanns, men å andra sidan så titta på Z4 eller panasonics motsvarande, dom är grymma!

Hmm, www.pipro.se , e de bra, inte så att det står mycket om de på deras hemsida och endast kan nå de via nätet, har för mig att man inte ska lita på sådanna företag, är www.pipro.se pålitligt???

Kollade dock på Prisjakt.nu, och de fick rätt bra betyg av de som köpte, men det "känns" lite osäkert att langa fram 11 lakan, förskott desutom... utan att se produkten...
Z3:an förståss...
tom en tusing billigare än pixmania!

Några fler som har köpt därifrån och som har bra/dåliga erfarenheter från de???

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Jag var precis och tittade på toshiba mt400 den var riktigt bra och har exakt pal upplösning(576) så kollar man på DVD film så blir det riktigt skarpt... men den ligger nog i klassen över på runt 18000:-

nej den kan köpas i tyskland för 12000:- grym proje för dom pengarna åker åttor runt z4 pana 900 i min mening....

annars så är mt200 mycket fin och sitter man på rätt avstånd så funkar även den upplösningen...
DLP i säger vi 840x480 upplösning upplevs ungefär som en LCD i 1280x720 på grund av att DLP har mycket tätare mellan pixlarna...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_searcher
Hmm, www.pipro.se , e de bra, inte så att det står mycket om de på deras hemsida och endast kan nå de via nätet, har för mig att man inte ska lita på sådanna företag, är www.pipro.se pålitligt???

Kollade dock på Prisjakt.nu, och de fick rätt bra betyg av de som köpte, men det "känns" lite osäkert att langa fram 11 lakan, förskott desutom... utan att se produkten...
Z3:an förståss...
tom en tusing billigare än pixmania!

Några fler som har köpt därifrån och som har bra/dåliga erfarenheter från de???

Jo, varit medlem i prisjakt nu ett längre tag o snackat mycket med folk där. Och pipro är en svensk del av det tyska företaget www.pipro.de , som gör allt jobb. Och jag hade inga som hellst problem med dem, betalade och fick en projektor som är skitnice tycker jag, bra färger o allt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Citat:

Jo, varit medlem i prisjakt nu ett längre tag o snackat mycket med folk där. Och pipro är en svensk del av det tyska företaget www.pipro.de , som gör allt jobb. Och jag hade inga som hellst problem med dem, betalade och fick en projektor som är skitnice tycker jag, bra färger o allt

ok, so far so good, hur var väntetiden, fick du vänta länge innan du fick den?
Vad köpte du för projje, e lite nyfiken på vilken du köpte från de!

tänkte ju själv köpa en snart nu när jag hjälpt polaren med sitt köp, så blir suget etfter en egen projje ganska starkt, hade själv tänkt mig en Sanyo Z3:an efter jag gillade själv den, samt för allt gott som folk har sagt om den!!!

Visa signatur

Permalänk

Bara ett litet tips till: när jag har kollat på MT-200 så upplevde jag lite regnbågar , Infocus 4805 ser jag som en bättre DLP än MT-200, och var även lite inne på det ett tag sen satt jag ett par timmar och kollade på en DLP i 18000kr klassen och upplevde en fruktansvärd huvudverk och illamående efter nån timma, Har migrän och sånt ibland kan bero på det men jag klarade inte av DLP iallfall! så innan ni beställer en projektor så rekomenderar jag er att ta en helkväll med en hyffsad DLP och en LCD och verkligen se hur känsliga ni är, själv hade jag gått till en lokal hemmabio handlare och verkligen berättat att man skulle köpa en projje av dom och sen kan dom vara snälla och låta en låna hem 2st o gämföra med eller om dom har tid i butiken att köra en ORDENTLIG visning. Det finns så mycket att vinna på att handla direkt när det rör sig om ändå ganska mycket pengar.

Lycka till med köpen// Emil
ps. Lycklig ägare utav Panasonic AE-700

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmilThaQenan
Bara ett litet tips till: när jag har kollat på MT-200 så upplevde jag lite regnbågar , Infocus 4805 ser jag som en bättre DLP än MT-200, och var även lite inne på det ett tag sen satt jag ett par timmar och kollade på en DLP i 18000kr klassen och upplevde en fruktansvärd huvudverk och illamående efter nån timma, Har migrän och sånt ibland kan bero på det men jag klarade inte av DLP iallfall! så innan ni beställer en projektor så rekomenderar jag er att ta en helkväll med en hyffsad DLP och en LCD och verkligen se hur känsliga ni är, själv hade jag gått till en lokal hemmabio handlare och verkligen berättat att man skulle köpa en projje av dom och sen kan dom vara snälla och låta en låna hem 2st o gämföra med eller om dom har tid i butiken att köra en ORDENTLIG visning. Det finns så mycket att vinna på att handla direkt när det rör sig om ändå ganska mycket pengar.

Lycka till med köpen// Emil
ps. Lycklig ägare utav Panasonic AE-700

Jag förstår vad du menar med att köpa efter en visning, och det vi, jag och polaren som skulle ha projjen, gjorde, var att kolla på den "live".

Kollade nån DLP och LCD, kommer inte riktigt ihåg vilken DLP projje vi kolla, men polaren gillade inte alls den, så vi provade en LCD, sanyon z3:an då, som var en bra mycket skönare syn för ögonen, tyckte han då, han e ju inget proffs som kollar efter minsta lilla fel, men men... det fick bli som det gick... han e fortfarande nöjd med det köpet!

Så jag håller med, man ska inte bara kolla efter en bra projje med ett trevligt pris, utan rekomenderar även precis som du att kolla "live" innan köp av projje som inte precis är så billig!
Sitter inte på toa o skiter ut stålar precis...

Men att låna hem som du säger, det hade jag ingen anning om att man kunde göra, ifs så frågade vi då inte heller, inte precis lätt att veta att man kan göra så???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_searcher
ok, so far so good, hur var väntetiden, fick du vänta länge innan du fick den?
Vad köpte du för projje, e lite nyfiken på vilken du köpte från de!

tänkte ju själv köpa en snart nu när jag hjälpt polaren med sitt köp, så blir suget etfter en egen projje ganska starkt, hade själv tänkt mig en Sanyo Z3:an efter jag gillade själv den, samt för allt gott som folk har sagt om den!!!

Tog 3 veckor att få den, men berode ju på att ja lyckades tima in det så fint att tunargubben(arna) hade semester. Blev en sanyo z3a.

Tittade även på en MT-200 på hifiklubben och visst den hade grymt bra bild men väldigt mycket regnbågar, kollade även en dlp i 25-30k prisklassen och även den hade för mycket regnbågar för min smack (är ju väldigt individuellt). Så där bestämde jag mig för en lcd projektor, och det stod mellan pannan ae-700 och z3an. Men valde z3an för att den har mindre vertical bands än pannan. Va hemma hos en polare och titta på hans panna och ja störde mig verkligen på vertical bands och läst och sett att z3an hade mindre

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Citat:

Tog 3 veckor att få den, men berode ju på att ja lyckades tima in det så fint att tunargubben(arna) hade semester. Blev en sanyo z3a.

Tittade även på en MT-200 på hifiklubben och visst den hade grymt bra bild men väldigt mycket regnbågar, kollade även en dlp i 25-30k prisklassen och även den hade för mycket regnbågar för min smack (är ju väldigt individuellt). Så där bestämde jag mig för en lcd projektor, och det stod mellan pannan ae-700 och z3an. Men valde z3an för att den har mindre vertical bands än pannan. Va hemma hos en polare och titta på hans panna och ja störde mig verkligen på vertical bands och läst och sett att z3an hade mindre

Ja Z3 är bra, jag gillade den skarpt, även om man kanske e lite sugen på Z4an, några papp mer, men sägs ju att den e bättre än z3an, fast Z4an har jag ju inte sett "live" så jag har inte precis mycket att säga om den...

Nä jag tror jag kommer att bli nöjd med Z3an när jag köper den, jag gillade ju polarens Z3a

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror z3an är ett bra val ja, iaf för mig som förstaprojektor

Hade velat ha en z4 men den kostar ju några papp mer, så det får bli nästa gång eller nått.

Visa signatur

Permalänk

Nu när vi ändå är inne på z3, vilket takfäste/väggfäste använder du/ni, vill ju ha en kort liten jäkel, tänkte mig en EPC4010 med enligt vissa så går den inte på Z3:an, polaren gjorde en hemma vägfäste, men det det vill ju jag inte ha eller göra, har ni några tips???

Visa signatur