Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbreaker
Tack, .. ..... .... ...... ..... . ...... ........?

Punkterna går att dechiffrera.

Då vet man.

Förresten är det så otroligt roligt att alla drar upp "det är ju känt" och sedan lämnar en länk till ett sökdon. Lolol, aldrig till ett test mellan de två. Tete.

Vill du läsa lite test. Jag körde lite sökningar på google och detta var lite av det jag hittade:

http://www.pcpro.co.uk/custompc/labs/79286/qtec-650w-triple-f...
Sedan hittade jag ett stort test bland flertalet nätaggregat som kanske kan vara till lite nöje.
http://www.hexus.net/content/item.php?item=1359&redirect=yes

Mycket Nöje!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ja precis. Hexus ger svart på vitt att Q-Tec rent ut sagt suger.
Hexus har jag mycket förtroende för och genom att testa 34 olika nätaggregat på samma gång borde man kunna få en ganska bra uppfattning av dem olika.

Läs bara det här :

"QTec's Triple Fan 650W is clearly a joke power supply. From the triplet of cooling fans that battle against each other to cool very little, to the supposed ratings that don't even add up to 650W, finishing with the massive failure for the PSU to get anywhere near its rated output. At 350W the outputs started to fluctuate rapidly before settling down.

By 450W, efficiency was dropping like a stone, input power increasing at a very rapid rate. At 50% efficiency and 900W of input power with the PSU making a horrible screeching sound, PD and I stood well back and recorded its demise on video. At 1100W of input power (1.1 kilowatts), it popped with a massive bang, the internal fuse letting go in impressive style.

For its rediculously low cost, the QTec Triple Fan 650W can only be described as a clown's supply. Buy at your own peril and don't say we didn't warn you. The worst supply on test by quite some margin and a complete misadvertisement of capabilities, suckering people into a poor purchase."

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det nästan räcker med första meningen för att förstå "QTec's Triple Fan 650W is clearly a joke power supply"
Annars så beskriver ju texten att nättagget håller på som en bergodal bana . Fattar ni?

Permalänk

Gött, äntligen fick jag lite test! Wooh00!

Hur kan man känna på vikten om något är bra? Är tung vikt bra eller dåligt?

För övrigt kör jag inte Qtec, jag har Sirtec, vet inte om det är bra eller dåligt, men jag hade utan problem kunnat köpa ett sirtec, har hållt i herrans många år nu.

Permalänk
Medlem

väger agget väldigt lite och halvt skramlar så är det väl inte så svårt att lista ut vad det är för kvalité.

Permalänk
Medlem

som alla andra säger så bör du nog satsa på ett annat agg. hade ett sweex i min dator en gång, hade haft den i bara några månader, kaputt.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail