Krönika: Trusted Computing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Men skulle verkligen skivbolaget sälja Shaikars grejer om dom inte känade pengar på det genom försälgning av sakerna? OM dom säljer det så måste det ju finas köpare. Tvekar på att dom skulle tillverka sådant som inte säljs, menar dom är ju inte nya på området.

Nu säger inte jag att shakira är ett bra exempel, men detkan ju göra det samma. Det som är poängen är att musikindustrin bland annat motiverar höga ppriser med att de skivor som säljer måste betalla för utebliven försäljning av skivor som är "smalare". Altså, de producerar skivor som inte på egen hand är vinstdrivande, och måste ges konstgjord andning. Jag anser det vara vansinne. Går det inte för bolagen att sälja det med förtjänst, ska de inte sälja det. Däremot, kan artisterna då själva sälja det tex via nätet, och jag tror musikbolagen är livrädda för det. vad gör de den dagen då de bara sitter på "säkra kort" och större delen av musiken som faktiskt produceras släpps på alternativa sätt? Då har de bara att erkänna, de har spelat ut sin roll, och det vill de inte.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.