Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

skulle det hjälpa med en ddr-boster?

har ett nf7-s som jag gjort vdimm modden på. har alltså 3,3v till minnena. kommer ändå inte högre än 220fsb oavsett timing på minnena. så jag antar att det är minneskontrollern på moderkortet som inte klarar högre. skulle det hjälpa med en ddr-booster då?

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Avstängd

Du vet redan svaret själv.!

Permalänk

är lite osäker. så du menar att det inte skulle ge nåt? synd att man fick ett så dåligt ex av moderplankan.=/

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Avstängd

Jo det hjälper...

Permalänk

gjorde denna mod. http://upl.silentwhisper.net/uplfol...ad2/p205544.jpg. antar att den gör samma sak som en booster? men bosstern kan du ge 3.4v med mitt kort..nu får dom ju 3.3v. så frågan är ju om det skulle vara värt det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan man inte ge upp till 4v till minnena med en ddr booster ?

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem

Med DDR- boostern ökar du spänningen till minnena, jag tror att det är moderkortet som sätter stopp. Finns det inte en mod som gör att man kan öka spänningen till nordbryggan?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

jag vet inte? länken funkade visst inte? här finns den fungerande.. en bit ner. tre i en modden..den ska ju ge mer än bara till minnena? http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50086...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om det inte räcker med 3.3v till minnena så spelar det nog ingen roll om du går högre, är nog något annat som stoppar.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk

jo..det är moderkortet som stoppar. för det funkar inte över 220fsb oavsett timing osv. går det att göra på nåt sätt så moderkortet klara högre?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nja, jag rekommenderar att du helt enkelt drar upp basen till max och låter den lösa alla dina problem.

Visa signatur

Feel da powah of da PHATT BASS.

Permalänk

har redan testa dra upp basen tyvärr! gjorde ingen skillnad=/

Visa signatur