Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Lösenordet är fortfarande detsamma, 'admin'. Skillnaden från och med dd-wrt 23 sp1 är att du också måste ange 'root' som användarnamn (innan kunde man ange vilket användarnamn som helst, inklusive helt tomt).

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Permalänk
Medlem

O rly?

Funkade precis så för mig. Om man ändrat lösenordet (från "admin") tror jag det sitter kvar vid en uppgradering om man inte gör en factory reset, då behöver man bara se till att ange "root" som användarnamn också.

Läs mer här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp lösenordet sitter kvar efter en flashning.
Har säkert flashat min 4-5 gånger.

Permalänk
Medlem

Precis lagt in SP3. Känns som det funkar mycket bättre nu. Man fick några fina grafiska staplar för minnesanvändning osv också. Mycket fint

Permalänk
Medlem

Köpte mig mig en WRT54GL rev. 1.1 och jag kan då inte säga något annat än att jag är helnöjd efter en vecka.

Fick dock byta firmware eftersom routern levereades med italienskt gränssnitt.
Har nu firmware ver. v4.30.2 dock den usa specifika och inte europa varianten.
Och har inte upptäckt några som helst problem med torrents etc etc...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Köpte mig mig en WRT54GL rev. 1.1 och jag kan då inte säga något annat än att jag är helnöjd efter en vecka.

Fick dock byta firmware eftersom routern levereades med italienskt gränssnitt.
Har nu firmware ver. v4.30.2 dock den usa specifika och inte europa varianten.
Och har inte upptäckt några som helst problem med torrents etc etc...

Varför kör du inte DD-WRT?

Permalänk
Medlem

Därför att jag vill prova orginal firmware 1-2 veckor så jag verkligen märker om där är någon skillnad på stabilitet.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajfer
Precis lagt in SP3.

Antar att du menar v23 SP1 RC3. Bara en liten stund efter RC3 kom RC4 också. Tänkte hålla mig tills den "riktiga" SP1 är klar, orkar inte uppgradera så ofta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter en vecka & lite till av DD-WRT v23 SP1 final blir jag hysterisk. Routern blir ju seg som klister och man får starta om den.
Än så länge har jag inte behövt det med orginal.

Nästa test för mig nu blir en vecka med Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda som fungerat på min WRT54GL är original firmware, allt annat har segat ihop routern eller fått den att hänga sig.
Visserligen var det ett tag sen jag provade med tredjeparts FW, förra året tror jag.
Sunet 10/10.

Permalänk
Medlem

Jag kör Hyperwrt 2.1b1 + Thibor14 för tillfället på min WRT54GL, den har varit igång i en månad nu och den har inte hängt sig eller orsakat minsta problem en enda gång, allt flyter perfekt och med bra hastighet. Detta på en 10/10-lina som belastas ganska hårt.

Körde DD-WRT innan men det strulade lite till och från och det kändes dessutom som det hade lite väl mycket saker jag inte behövde.. Thibor känns alldeles lagom, och upplever den också som lite snabbare.

Permalänk
Medlem

Nu nästan en månad senare så är jag överlycklig.
Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c får 5 av 5 möjliga tummar av mig.

Min linksys WRT54GL har blivit hårt belastad dygnet runt i nu 27 dygn av 3 datorer och ingen indikation av att något skulle gå fel.

Visa signatur