Packard Bell iGo 2441 (laptop) fel på hårdvara

Permalänk
Medlem

Packard Bell iGo 2441 (laptop) fel på hårdvara

Jag äger en laptop av modell Packard Bell iGo 2441.

Nu är garantitiden slut och kortet som har handom el/laddning (powerboard?) har gått sönder och behöver bytas ut.
Har försökt kontakta Packard Bell i hopp om att kunna få tag på denna del utan att behöva skicka datorn på service, eftersom det skulle kosta skjortan!!

Fick nummer till en av deras serviceställen (Strax Service i danmark) som jag då kontaktade men fick svaret att de säljer inte lösa reservdelar utan jag måste skicka in datorn.

Är det någon här som kan hjälpa mig? Tips och förslag mottages gärna! Kortet heter något med 'Weasel/Charger'

Och att komma i kontakt med Packard Bell själva är ingen lätt match! Upptaget när man ringer och mailar man dröjer det länge innan de svarar och svaren jag hittils fått har visat sig vara helt fel!

Är ganska sur på Packard Bell nu som ni kanske förstår!

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Testa att fråga Anovo Nordic i Linköping. De kan ha möjlighet att hjälpa dig. Även Powermill kanske?

Strax kan du glömma...

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BennyBanjo
Testa att fråga Anovo Nordic i Linköping. De kan ha möjlighet att hjälpa dig. Även Powermill kanske?

Strax kan du glömma...

Strax var bara att glömma ja, jag kontaktade dom men fick ingen hjälp alls, dom var inte speciellt trevliga heller!

Powermill ringde jag till men de sa att de har inte service för packard bell (trots att det står så på sidan har jag för mig)

Anovo i Linköping har jag för mig att jag mailat för länge sedan men jag får väl ta och ringa och se ifall de på nåt sätt kan hjälpa mig.
Jag tycker att det måste ju gå att lösa utan att jag ska behöva skicka iväg hela datorn!

Permalänk
Hedersmedlem

Försök att få kontakt med Packard Bell direkt då, borde ligga i deras intresse att hjälpa dig.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Försök att få kontakt med Packard Bell direkt då, borde ligga i deras intresse att hjälpa dig.

Det är lättare sagt än gjort kan jag meddela hehe.

Ringer man numret till deras telefonsupport (som för övrigt kostar 9.90kr/minut) så är det bara upptaget (jag har försökt flera gånger). Jag ringde deras support för 2 år sedan och fick prata med en kille som inte verkade ha alla hästar i kanoten

Men så har jag mailat deras tekniska support och blev då hänvisad till Powermill i stockholm som jag tog kontakt med och fick svaret att de inte kunde hjälpa mig...

Jag har för mig att jag mailat Anovo tidigare, men jag slängde iväg ett mail nyss. Men jag misstänker att jag får samma svar därifrån "Tyvärr kan vi inte hjälpa dig.." :\

Jag har under mina 3½ år som ägare till en Packard Bell-maskin inte alls varit nöjd, varken med produkten eller supporten!

Under garantitiden så var den på service 4 ggr! (för olika slags fel)