World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på RP server och som ofta stöter på tiggare? hittade dessa lirare då jag var på besök i Westfall med min druid. Och ja! jag gav den ena NE killen 30 s.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Alltså, är det inte GL i guild sammanhang? Är ju inte så ofta man säger Guild Master, eller det kanke man gör?

Jag säger iafl GL, eller PL, IL, RL guild,party,instance,raid leader

Har för mig att högsta ranken heter Guild Master från början, är inte säker dock då jag aldrig skapat ett eget.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Någon som spelar på RP server och som ofta stöter på tiggare? hittade dessa lirare då jag var på besök i Westfall med min druid. Och ja! jag gav den ena NE killen 30 s.

http://www.alegi.se/WoWScrnShot_041606_001951.jpg

Ger du dom pengar kommer ju clownerna bara fortsätta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Nån som spelar på Vek'Nilash eller Jaedenar?..
Hur är hord sidan på dom servrarna?.. Är det bra fålk osv?.. Det var mkt snack om att ryssarna skulle snacka ryska i chatten på Vek'nilash.. gör dom de då?..

Är det långa köer till BG?.. Och villken sida Hord eller alliance vinner bg oftast på serven?

Hur är populationen på servrarna?

De var det jag undrade.. thx..

Jag spelar horde på Vek'nilash och har inte sett fler än fem ryssar på hela tiden. Dock är det väldigt många svenskar i barrens och mycket tjafs om att prata engelska i general.

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis som behöver spela EU WoW på en US client, vad göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Jag har en kompis som behöver spela EU WoW på en US client, vad göra?

Öppna filen "realmlist.wtf" som ligger i World of Warcraft mappen med notepad, ta bort den rad text som står där och skriv istället
"set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com"

Utan " "

EDIT: sedan måste han såklart ha ett europeiskt konto och jag tror inte att det går att skapa med en amerikansk CD-key.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

nån som har fina tips på vart man fixar ca 200g relativt snabbt som hunter?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Köpte spelet för någon dag sedan och man märker att ni är i hästväg mer insatta i spelet än vad man själv är. Spelar Anarchy Online men kände efter två dagars WoW-spelande att jag uppskattar det enklare spelsättet i WoW. Exempelvis behöver det inte ta tio timmar att leta buffs och implantat bara för att ta på sig sin nya rustning.

Har ägnat ett antal timmar på en handfull WoW-fansites och fått mycket matnyttig information om spelet i sig, men man märker som sagt att communityn generellt ligger flera steg framför än själv.
Det jag saknar är en komplett nybörjarguide med tips om vapen, områden att levla på etc. Då jag gjorde misstaget att starta på vad som verkar vara en "mogen" (idel highlevels-spelare) server (Arathor) så är det väldigt få spelare i samma låga levelrange som mig själv (lvl 11 Gnome Warrior), än så länge har det varit ett enmansrace därav.
Har sprungit och gjort diverse quests i Dun Morogh men känner att jag snart dels måste lämna det snöiga området (pga låga levels på monstren) och dels vill prova på någon dungeon eller liknande i ett party. Men som sagt, jag saknar en guide som listar upp vad som är lämpligt för min level att göra, vilket vapen jag ska satsa på etc.
Är det någon har ett tips på vad jag ska göra nu och/eller vet en guide någonstans som skulle vara lämplig för mig?

Tack på förhand!

Mvh
Andreas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Ger du dom pengar kommer ju clownerna bara fortsätta.

De är som sagt RP-server. Där är det helt okej att "spela" tiggare!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

lordgonzo, jag tycker att du ska utforska och upptäcka världen själv. Äventyra helt enkelt. Det är mycket roligare än att läsa en komplett guide som talar om exakt vad du ska göra och vart du ska gå. Tekniska saker och annat man inte lyckas lista ut själv, ska man naturligtvis fråga om. Enklast är att göra det i General channel, när du befinner dig i någon stad, t.ex. Ironforge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo
Köpte spelet för någon dag sedan och man märker att ni är i hästväg mer insatta i spelet än vad man själv är. Spelar Anarchy Online men kände efter två dagars WoW-spelande att jag uppskattar det enklare spelsättet i WoW. Exempelvis behöver det inte ta tio timmar att leta buffs och implantat bara för att ta på sig sin nya rustning.

Har ägnat ett antal timmar på en handfull WoW-fansites och fått mycket matnyttig information om spelet i sig, men man märker som sagt att communityn generellt ligger flera steg framför än själv.
Det jag saknar är en komplett nybörjarguide med tips om vapen, områden att levla på etc. Då jag gjorde misstaget att starta på vad som verkar vara en "mogen" (idel highlevels-spelare) server (Arathor) så är det väldigt få spelare i samma låga levelrange som mig själv (lvl 11 Gnome Warrior), än så länge har det varit ett enmansrace därav.
Har sprungit och gjort diverse quests i Dun Morogh men känner att jag snart dels måste lämna det snöiga området (pga låga levels på monstren) och dels vill prova på någon dungeon eller liknande i ett party. Men som sagt, jag saknar en guide som listar upp vad som är lämpligt för min level att göra, vilket vapen jag ska satsa på etc.
Är det någon har ett tips på vad jag ska göra nu och/eller vet en guide någonstans som skulle vara lämplig för mig?

Tack på förhand!

Mvh
Andreas

Ett tips jag kan ge dej är att göra alla quests du får tag på, du får mycket mer xp genom att questa när du är låg-level. Vid din level finns det inga vapen eller rustningar man kan direkt satsa på, sånt kommer senare Fokusera på att göra quests, utforska världen och ha kul
Du kanske inte fattar så mycket hur allt funkar nu i början med ju mer du spelar, ju mer kommer du förstå
Om du fastnar någonstans eller har andra frågor kan du gärna PMa mej, jag ställer gärna upp och svarar på frågor.
Har spelat WoW sedan release, som många andra här på forumet, så jag är ganska insatt.

Enjoy!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
nån som har fina tips på vart man fixar ca 200g relativt snabbt som hunter?

Det vill jag också veta.. ca 2-300g ifrån epic mount med min hunter..

Några tips?

Permalänk

Tiggare ska man ge 1 copper.

Ni som vill tjäna pengar: Hitta de billigaste sakerna på AH, köp, sälj dem sen igen för en dyrare summa

Permalänk
Medlem

Är man hunter och samtidigt miner så är Silithus ett bra alternativ då hunters lätt kan ta sig ner i de olika hives som finns och kan bryta de oozed covered veins som spawnar därinne. Men lite tur får ni arcane crystals som just nu har fått ett uppsving i efterfrågan (och pris) då de behövs för tier 0->0.5 uppgraderingen.
Medans ni sedan väntar på att gruvorna skall spawna igen så kan ni exempelvis döda twilight mobs vilka inte bara ger rep hos Cenarion Circle utan också texter vilka just nu säljer bra, runt 0.5-0.75g/text är inte ovanligt (de klädplagg de droppar säljer också de bra).
Mest effektiv är man givetvis om man göra en alt som får ta hand om all försäljning, då man på det sättet sparar man in en massa tid som annars skulle gå åt till resor.

Fiskar man så går det att tjäna bra med pengar på tex stonescale eels och på deviate savory delight (kräver fiske plus matlagning).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Undrar bara, kan man använda ett addon två gånger?
Använder Telo's Sidebar. Men vill typ använda det två gånger.
Går det på något vänster?

Permalänk
Medlem

tyvärr Havoc jag är inte miner så det skiter sig ju ganska hårt

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo

Tack på förhand!

Mvh
Andreas

Jag håller med Tony Cliftons inlägg men en liten spark kan du få

Sen har inte det du gör på låg lvl så stor effekt eller ingen alls i det långa loppet, så du behöver inte vara så orolig för att göra fel.

Det är iallafall dags för dig att via Ironforge i Dun Morogh åka med Deeprun Tram till Stormwind, människornas stad, och kolla runt där också och där utanför.

Dungeons eller instanser kommer du stöta på i området Westfall sydöst om Stormwind, och då är rekommenderas level 19 om jag inte kommer ihåg fel.

En sida jag brukar använda mig av är: http://www.thottbot.com/
Det förstör i min mening visserligen en del av spelupplevelsen om man läser sig till allt, men ibland behöver man lite hjälp på traven.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Försöker finna mig denna: http://thottbot.com/?i=1921
Det är en hel vetenskap o få en mobb att droppa den
Att köpa på AH kostar typ 1 guld.
Är det värt o betala det, eller ska jag KÄMPA tills en mobb droppar?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme

Det går förmodligen mycket snabbare att grinda ihop ett guld än att försöka få det där och droppa. Köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Köp, det är inget du kan grinda efter.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

hahaha.. "En hel vetenskap"..
Det är inte så lätt alltid, för man får ju aldrig vad man söker. >_<

Permalänk
Medlem

Blir till o köpa den istället då haha..

Men en hel vetenskap, det är det

Ni såg hemsidan.. 0.01% på dom flesta eller 0.00%
Någon hade 3.00% men det är liten chans iaf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Jag håller med Tony Cliftons inlägg men en liten spark kan du få

Sen har inte det du gör på låg lvl så stor effekt eller ingen alls i det långa loppet, så du behöver inte vara så orolig för att göra fel.

Det är iallafall dags för dig att via Ironforge i Dun Morogh åka med Deeprun Tram till Stormwind, människornas stad, och kolla runt där också och där utanför.

Dungeons eller instanser kommer du stöta på i området Westfall sydöst om Stormwind, och då är rekommenderas level 19 om jag inte kommer ihåg fel.

En sida jag brukar använda mig av är: http://www.thottbot.com/
Det förstör i min mening visserligen en del av spelupplevelsen om man läser sig till allt, men ibland behöver man lite hjälp på traven.

Tack [Z] (och ni andra givetvis) för tipsen. Ditt tips att åka till Stormwind och göra quests där var klockrent, precis vad jag var ute efter Att göra quests ger dels bra med XP men gör också att man utforskar världen mer. Av bara farten ramlade jag in i Westfall som passade min levelrange.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ice Barbed Spear? Den questen gör du inne i AV och du måste vinna AB för att få spjutet numera. AV ligger i Hillsbrad Foothills (Tarren Mill) men du kan ställe dig i kö i vilken huvudstad som helst (org/TB/UC om du är horde, IF/SW/Darn som alliance).

Och för er som vill veta hur man levlar fort utan att bara grinda mobs, ta en titt på de här

Lvl 30-40

Lvl 40-50

50-60 har han inte gjort klart än, men de första två är helt underbara, 30-40 gick fort som satan när man följde den, och det är roligare än att bara nöta mobs hela tiden, är snart klar med 40-50 också och det ser ut att gå nästan lika fort som den förra. Finns en del quester som man får helt sjukt mycket XP för.

EDIT: Ändrade en länk, vart ju tokfel från början

Ehm, finns det ingen sån guide till Horde?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Ehm, finns det ingen sån guide till Horde?

Det har försökt göras, men det visade sig att horde inte bara är fruktansvärt fula, dom kan varken läsa eller skriva heller

Permalänk

Är det inte tvärtom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det har försökt göras, men det visade sig att horde inte bara är fruktansvärt fula, dom kan varken läsa eller skriva heller

HAHAHAHHAHA! klockren kommentar.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Är det inte tvärtom?

Tja, om du tycker att hela mänskligheten här på jorden är fruktansvärt fula och tycker att undeads osv osv ser bra ut så tycker jag nog du får uppsöka läkare, din syn är inte vad den borde vara nämligen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Tja, om du tycker att hela mänskligheten här på jorden är fruktansvärt fula och tycker att undeads osv osv ser bra ut så tycker jag nog du får uppsöka läkare, din syn är inte vad den borde vara nämligen.

Skillnad på fula och oattraktiva.. Om du valde alliance för att du attraheras av spelarmodellerna är det nog du som ska uppsöka läkare

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Orc och Trollbrudar kan ju vara riktigt überheta