World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Någon som kan något om feral druids? Iaf, jag undrar vad man ska sattsa på. I vilken ordning - agility/strength/stamina. Är level 21 just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Angående Old IF, jag beslutade mig för att följa den här guiden: http://www.thottbot.com/?z=75

Det är det enda gula inlägget jag menar då.

Jag väntar på att min Parachute Cloak skall bli redo igen sen får vi se om jag lyckas med sista hoppet in i IF. Wish me luck.

http://www.student.hig.se/~kp02dan/oldIF.jpg

Edit/ Jag ramlade långt och sen dog jag. Behöver nog bättre doningar innan jag försöker igen. Parachute Cloak ger nog för kort tid av långsamt fall.

Edit igen/ Originalscreensen om någon vill ha större bilder:
Bild1(tga)
Bild2(tga)

Har du tagit dig in ännu?
Tack för länken jag ska också försöka, måste man föressten ha epic mount?.. eller funkar det bra med vanlig?..

Jag älskar såna här saker i spel som det inte är meningen att man ska kuna ta sig till.
Legendariska ställen.

Nån som vet några fler roliga "hemliga" ställen man kan försöka ta sig till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Tack för länken jag ska också försöka, måste man föressten ha epic mount?.. eller funkar det bra med vanlig?..

Jag älskar såna här saker i spel som det inte är meningen att man ska kuna ta sig till.
Legendariska ställen.

The Geaymane Wall, längst ner i södra SilverpineForest.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodijackyl
Det är ST som jag känner mig mest osäker på. Målet med att lägga poäng där för mig är egentligen att få Improved Wingclip (och Deterrence..). Jag valde Deflection framför Monster/Humanoid Slaying, vet ej vad som är bäst egentligen... Kan tänka mig att din variant är bättre när man kör raids och inte behöver oroa sig lika mycket för att få mobs på sig och har en healare i gruppen.

Tja, jag har i stort sett kört samma build hela tiden, det enda jag har bytt ut är fällorna. Testa monster/humanoid slaying och se hur det känns. Jag har aldrig testat Deflection så jag vet inte om den är bra Iom att du får Deterrence så känns den rätt onödig emå.

En del kör ner till Lightning Reflexes i ST och sen Scatter shot i MM, det är PVP-build om jag förstått saken rätt. Du tjänar mer på att få Lightning Reflexes än Trueshot aura beroende på vad du spelar. Vi har inte så många hunters i guilden som har auran så jag kör på med den.

Så här kan jag tänka mig att en kombination av MM och ST ser ut i PVP:

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew

Legendariska ställen.

Nej, jag väntar nog med att försöka tills jag har Noggenfogger elixir eller vad det heter. Jag har bara vanlig mount (är lvl 46), så ja hoppas det räcker.

Mitt problem vid det allra första hoppet var att jag inte hann aktivera min cloak, aktivera mounten och sedan hinna glidflyga hela vägen innan cloakens tid tog slut (10 sek). Så jag köpt en elixir of swiftness istället (+50% speed tror jag) så jag slapp vänt några dyrbara sekunder på att mounten skulle dyka upp.

Angående sista hoppet vet jag inte vad som krävs, men jag behöver definitvt längre glidflygningstid.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Vad heter ui så man kan se kordinaterna på kartan, länka gärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Vad heter ui så man kan se kordinaterna på kartan, länka gärna

http://www.ctmod.net/CT_Core.zip

Där har du en blanding av moddar, ja för koordinater också De flesta moddar där är väldigt användbara och extremt lätta att använda

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Någon som kan något om feral druids? Iaf, jag undrar vad man ska sattsa på. I vilken ordning - agility/strength/stamina. Är level 21 just nu

hmm ja...agi/sta -> str (om du gillar katt då...)

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag har väll en 2-3 alts på ragnaros tror jag

Jag har haft flera poolare på ragnaros men eftersom jag inte är så aktiv så...
men som med alla på lvl 60 är dom flesta skitstövlar även fast jag känner dom IRL...

Hahaha, jo måste medge att de flesta som har 60's som man känner sen länge tillbaka IRL är riktiga svin. skulle hakat på när några swecare istället eftersom det är treviliga människor.

mina polare klagar bara på att jag lvlar segt, men de snubbarna har inget liv heller de har riktigt dåliga betyg i skolan och har inga vänner. snacka om att WoW kan förstöra en människa

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Hahaha, jo måste medge att de flesta som har 60's som man känner sen länge tillbaka IRL är riktiga svin. skulle hakat på när några swecare istället eftersom det är treviliga människor.

mina polare klagar bara på att jag lvlar segt, men de snubbarna har inget liv heller de har riktigt dåliga betyg i skolan och har inga vänner. snacka om att WoW kan förstöra en människa

Med svin menar jag att dom oftast aldrig bryr sig, hjälper till eller nått.

Vi känner väll inte varandra men vi går i samma klass så

Men men, tydligen är man ju så jävla "upptagen" på lvl 60...

Dom hjälper nog till i instanser och så, men det är nog endast för att dom själva vill ha nått därifrån.

Permalänk
Medlem

Det är fruktansvärt tråkigt att göra en instance på ett par timmar bara för att hjälpa nån man känner. Det är tråkigt nog att göra dem när man själv behöver nåt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Varför spelar man för då? Verkar lite onödigt

Permalänk
Medlem

Hej, snabb fråga.
Stöder WoW dualcore?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hej, snabb fråga.
Stöder WoW dualcore?

Nja. WoW stödjer att köras på en specifik processor(kärna), men det kan inte spridas över flera processorer/kärnor. Man kan dock få en viss prestandavinst genom att ge det "ensamrätt" till en processor(kärna).

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Absolut inte för att springa låglevelinstancer åt någon och få reparationskostnader på 2g+.

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem
Citat:

För att göra end-game instances såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packan
Absolut inte för att springa låglevelinstancer åt någon och få reparationskostnader på 2g+.

jag betalar för att folk ska hjälpa
cash is not a problem

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Finns det något UI eller någon inställning som gör att man kan se folk som man har i Vänner listan på kartan? utan att man måste skapa party med dom?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Börjar bli lessen på Blizzard nu. kan de inte fixa Hunter buggen? Min hunter tar fram svärdet när hon ska skjuta aimed shot och ibland håller hon bågen ner mor marken när hon skjuter etc. börjar bli tråkigt att spela när det ska vara så buggat

asnan: börja grinda i Wpl så ja kan döda dig om och om igen

Håll in högerknappen när du börjar aima, då syns animationen

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner

Du ska köra Str -> Agi -> Sta

Ju mer strenght du har desto mer skada gör du. Sen agility, då får du mer crits = högre dps
Du behöver inte så mycket liv, då mobsen kommer dö ganska snabbt så du hinner inte ta skada.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Åh nej mage är inte overpowered

http://video.google.com/videoplay?docid=-1050133577972374425&...

mhm?...kan ju posta antal filmer där wl/rogue/warrior etc. dödar massa med mkt dmg....slutat bry mig om filmer >.<

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Någon annan en jag som harh aft problem med senaste patchen? Sen när den kom droppas jag efter 2-3 min efter att ha varit connectad... ganska grymt jävligt iriterande ><.

I vilket fall som hellst, vilkem Mage build haden nissen på den PvP videon åvan ^^ hade inte skadat att testa den >:)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Ja har man väldigt mycket damage på sin gear, dom 2 välkända trinkets och AP så kunde man ha rätt kul som mage.
Samma sak gällde i 1.8> för warlocks med sina curses, 8k+ soulfire crits måste kännas.
Men den roligaste klassen nu lär ju nästa vara en holy damage speccad präst, synd bara att syrran inte kan använda den speccen i pve tillräckligt bra för att få kunna behålla den.
Finns det några folk här som spelar på shattered hand och kanske ska migrera bort till frostmane?

Permalänk
Medlem

Varför inte köra shadow, och göra mer skada och ha silence osv? ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har en kort fråga: hur gör man så att man ser den damagen man gör och tar emot ovanför huvudet på sig själv och mobsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Åh nej mage är inte overpowered

http://video.google.com/videoplay?docid=-1050133577972374425&...

Sånt går inte göra längre, kan fortfarande göra sjukdamage med ap, en trinket. Men sen i filmen har han typ alltid BG-buffen med.
Och han som gjorde filmen verkar grym också gör samma sak hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brains
Finns det några folk här som spelar på shattered hand och kanske ska migrera bort till frostmane?

När är denna migration planerad? Orkar inte missa en till migration >_<

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Hej! Jag har en kort fråga: hur gör man så att man ser den damagen man gör och tar emot ovanför huvudet på sig själv och mobsen.

laddar ner addonnen SCT, Scrolling combat text

Permalänk

Humm... har blivit lite sugen på att börja på magen igen...
Tycker ni jag ska respecca från arc/fire till arc frost?