Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Antec SLK3000b modd.

Ja som sagt så har jag moddat mitt Antec SLK 3000b lite, jag vände baksidan och moderkortsplåten. har tyvärr inga bilder från själva ombyggnationen men här är slutresultatet!

Jag fick ca 4grader lägre temp på cpun än tidigare. jag tycke också att det blev aningen tystare än tidigare.

Ja fick bara ett problem och det är att hårddisk racket inte går att dra ut... (orkade inte kapa)

Visa signatur

Intel 9900k | Maximus XI Extreme | 32GB Ram | 2xEvo 970 SSD | ASUS Strix RTX2080 Ti | Lian Li O11

Permalänk

ser inga bilder:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-box_king
ser inga bilder:(

jo, det gör du, om du väntar

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.
Men jag undrar hur mycket varmare grafikkortet blev

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Borde bli svalare eftersom värmen stiger ju... kanske blir lite påverkan av CPU om inte utblåset e kraftigt nog...

Permalänk
Medlem

Hmm, hur gjorde du

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk

Jag ser då fan inga bilder...vad beror detta på i så fall?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Snyggt! men du får fixa till floppyn. Den ser för taskig ut.

Permalänk
Medlem

Bilderna funkar men det tar ett tag innan dom kommer fram..Grafikkortet blev runt 2 grader kallare. och ja jag ska fixa en ny floppy....

kan lägga upp lite bilder som visar hur jag gjorde i morgon...

Visa signatur

Intel 9900k | Maximus XI Extreme | 32GB Ram | 2xEvo 970 SSD | ASUS Strix RTX2080 Ti | Lian Li O11

Permalänk
Medlem

EDIT: Mycket snyggt

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

snyggt, hur gjorde du?

Permalänk
Medlem

Ja som sagt skulle jag lägga upp bilder på hur jag gjorde idag men det sket sig eftersom batterierna i kameran är slut men här kommer en skriftlig förklaring,,,

Jag borrade bort popnitarna till moderkorts plåten och dom till baksidan. jag tog också bort staget som stitter undernätagget. sedan vände jag helt enkelt på hela kalaset ( baksidan+M-plåten) borrade nya hål i andra sidan av botten och toppen och popnitade i hop det igen.

Resten får ni lista ut själva... Bilder kommer i helgen för då ska jag fixa så jag kan få ut hdd racket utan att riva hela chassit....

Visa signatur