Permalänk
Inaktiv

Problem med X1300LE (AGP)

Har skaffat nytt grafikkort till min Dell Dimension 4550, ett ATI X1300LE för AGP. Resten av datorn startar och funkar normalt, men det kommer ingen bild. Nätaggregatet som sitter i datorn är på 350W. med det gamla grafikkortet funkar allting perfekt. Jag har också provat grafikkortet i en annan dator som också har 350W nätaggregat, och det fungerar perfekt i den. Har även testat att starta datorn både med och utan den extra strömförsörjningen som finns på kortet. Kortet är köpt på www.webhallen.se

Som jag förstår det så fungerar nätaggregat, moderkort och grafikkort som de ska, men inte tillsammans. Väldigt tacksam för snabba och seriösa svar.

Permalänk
Medlem

det beror ej på watten i nätagget utan amperen på 12v linorna!!vad för kort hade du förut??

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Har inte kortet till hands just nu, kan kolla upp det senare. Hur många ampere behövs för att driva kortet?

EDIT: Har nu kikat på nätaggregatet som jag försökte använda. Strömmen ligger på +3.3V/20 A, +5V/30 A och +12V/15 A.

Permalänk
Medlem

En arbetskamrat till mig köpte oxå ett x1300LE till sin dell. Han fick samma problem som dig.
Vet ej va det va för dell maskin men det ville inte funka. Kortet funkar bra i min maskin.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.