SweClockers drop!
Permalänk

Hjälp med vattenkylning

Hej!

Sitter här och funderar på vattenkylning (fortfarande). Nu äre så att jag håler på att plocka ihop lite på gtek.net.

Jag har hittat följande

#Tank/Pump : Cooltek http://gtek.net/index.php?mode=item&id=2383&session=5657d2bae...

#Radiator : Cooltek Mainstream 120 mm. http://gtek.net/index.php?mode=item&id=2349&session=5657d2bae...

#Block (CPU) : Nexxos antingen : http://komplett.se/k/ki.asp?sku=302272 eller http://komplett.se/k/ki.asp?sku=301608

Nu är det så att jag har enormt lite plats, så jag skulle vilja ha vinklade anslutningar på CPU blocket, så dom inte går rakt upp.

Så vad ska jag ha för slangar, behöver kanske 2- 2,5 meter. Och hur ska jag göra för att få vinklade anslutningar?

Just det, är det något mer jag behöver? Ska inte klocka något alls.

Tack för svar!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

varför ska du köpa vattenkylning om du inte ska klocka. skaffa en cpufläkt ffs....e här en sån massa noobs på forumet.

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk

Jag är då ingen "noob", jo, när det gäller vattenkylning. Så du har aldrig hört om att folk vi ha en tyst dator eller? Det värkar ju som att det är du som är "noob". Ge dej mitt ditt cs lirande istället.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
varför ska du köpa vattenkylning om du inte ska klocka. skaffa en cpufläkt ffs....e här en sån massa noobs på forumet.

Har du inget bättre att säga så kan du knipa igen kakhålet!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own!!

Permalänk

Tack!

Nehe, är det ingen som kan svara på min fråga här?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är de bara Cpun du skall kyla med vatten?

Om du vill ha en tyst dator så bör du kyla Grafikkort möjligen nb om den har fläkt.

Som startpaket kan jag rekomendera både Thermaltakes 745 och swiftec tornet (kommer inte ihåg va tornet heter hehe) båda dom är väldigt tysta 745 har 3st 120mm fläktar och kör man dom med den medföljande fläktstyraren (vridpotentiometern?) så blir datorn tystare.
Men kom ihåg hur mycke du än kyler med vatten kommer de alltid att behövas något som väsnas har jag upptäkt, just nu är de vibrationer från slangarna som ligger emot chassit som gör att allt blir som en stor trumma

Hoppas detta hjälper dig lite.

Biltema säljer massor med vinklade rör perfekt till vattenkylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är sånna som du som förstår forum med sån jävla betende, så knip din jävel!

Permalänk

Glömde säga, att jag ska bygga ett chassi till detta och ha det externt. För min låda är en desktop variant, som är grymt liten. Sen är budgeten liten, se mina delar länkade i första inlägget. Alla slangar ska passa i ett PCI fack om det går.

Det är enbart cpun som ska kylas. Grafikkortet är ett passivt Geforce 6200 (ska inhandlas så säljer någon till en billig peng så säg till AGP ska de vara, lågprofil! )

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Och den största n00ben är du. Lägg av med fånerierna "or face the consequenses" (=varning)

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha.. fy säger jag, skrattar av en "riktig" n00bie som har skrivit.. Folk som tror de kan nått om "data" tror oxo de är gud inom de..

Visst man kan köpa en vattenkylning för trimma men de är faktist många som köper för få ner värmen i datorn samt få ljudnivån ett snäpp.. Men visst du kanske har en skrickande cpu fläkt och skrickande gfx fläkt som bara låter.. kanske till och med en fuckad nät agg som bara tjuter ... för du ska kunna köra ditt cs.. så gå till de istället o är det någon som säger nått inom den så då kan du citera nått då..

Permalänk

Kan någon återgå till topic och hjälpa mej?

Visa signatur