Permalänk
Medlem

Äntligen klar emd min P180

Köpte ett Antec P180 för ett tag sen och när jag koppla ihopp allt märkte jag att PSU-sladdarna (24/4pins) var för kort!! så istället för att köpa en förlängnings sladd så bara pilla jag ihop allt och ställde PSU'n i Mitten kammarn:
http://sniker.net/~an7hrax/privat/files/pics/comp/Antec-P180/...

det funka ju ett tag men det såg ju förfäligt fult ut ju.

så idag/igår jag och min lillebror (macan) fick orken att fixa allt!

först snodde vi PSU sladd från ett av våra gamla PSU's som bara låg och samlade damn i ett hörn. kutta sladden sen splittade vi mitt "nya" Antec Smartpower sladd på mitten och började löda ihopp alla sladdar och satta fast krymp slang, fast den tog slut när det var ca 13 sladdar kvar så vi fick improvisera med tejp (gammal hedlig skol tejp). och när vi ändå var igång med det så "ghetto"-sleeve vi den också
http://sniker.net/~an7hrax/privat/files/pics/comp/Antec-P180/...
(lite stor bild så jag länkar den bara)

tog oss cirka 3 timmar att kapa,sleeva,löda,"krympslanga" och ghettosleeva allt. när det äntligen var klart var det bara att sätta in allt, dock var 24pins sladden lite styv men efter ett litet tag med wrestling med 24pinarn (såg ut som vi bråkade med en Anaconda orm) så kom allt på plats och detta är hur slut resultat blev:

det är min lösning på för korta PSU-sladdar. hoppas detta är till nytta för nån iaf

Visa signatur

www.An7hrax.se - www.Team-FcZ.net
Antec P180 | AMD64 3200+ (vience) | Gigabyte PP GF6600GT 256mb | corsair XMS 1024mb | GA-K8NXP-SLI | Maxtor S-ATA 200gb | 18653 3dmark.

Permalänk
Medlem

Det var väl jävligt onödigt? Förlängningssladd kostar inte många kronor...

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke

det är sant, fast detta var ju 100ggr roligare

Visa signatur

Antec P180 | AMD64 3200+ (vience) | Gigabyte PP GF6600GT 256mb | corsair XMS 1024mb | GA-K8NXP-SLI | Maxtor S-ATA 200gb | 18653 3dmark.

Permalänk
Medlem

Najs ghetto modd! Klart det är roligare att göra det själv!!

Visa signatur

PeacE

Permalänk
Medlem

det skulle säkert blivit lite coolare med lite mer krympslang och riktig kabelstrumpa men som man säger, man taget vad man haver.. ;P

Citat:

mjo, en förlängningssladd kanske skulle verit lite enklare men den kostar några kronor och min modd kosta 0:- (eftersom jag hade allt hemma). själv så skulle jag alldrig stoppa in en sån förlängning i mitt chassie eftersom jag tycker kontakterna tar upp allderles för mkt plats och ser ännu gräsligare ut.. så onödigt va det garanterat inte!

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

24pins Förlängningsladd = 50kr (10cm)
4pins Förlängningsladd = 29kr (10cm)

detta ksota oss max 40kr att göra... HMM! (fast som sagt hadde ju skiten hemma och det låg ju bara och skräpa..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AienTee
Najs ghetto modd! Klart det är roligare att göra det själv!!

jo den är rätt sexig.. lite "stiff" bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

du ska icke häda ghettomoddning! because it is eth shit.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Smaskigt vad söt den var : )

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Hehe, som sagt så är det alltid kul att göra saker själv, även om man inte sparar så mkt pengar på det

Riktigt fint där macan och An7hrax.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Ghettomod is the only mod

Permalänk

bara jag som alltid tycker kablarna är för långa eller?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
bara jag som alltid tycker kablarna är för långa eller?

bättre för långa än förkorta

vi förlängde ju kablarna för att dom var för korta.

Visa signatur